Skip to main content

Beste KPN medewerker,

Wegens toezending van 2 nieuwe TV ontvangers vraagt u mij de oude TV ontvangers terug te sturen. Eén ervan kan ik sowieso terugsturen, de andere is tussentijds kapot gegaan. Die moet ik nog opzoeken in de hoop dat ik die toen niet, zonder er verder bij na te denken, bij de milieustraat heb ingeleverd…

Heeft het nog zin om dat 7 á 8 jaar oude kastje op te zoeken en ook terug te sturen?

mvg

Kees Dobbelstein

Dat heeft zeker zin @KeesDob , bij het niet terugsturen van het 2e kastje krijg je eerst een paar herinneringen, daarna bestaat de mogelijkheid dat je een factuur krijgt voor de vervangingswaarde van het kastje, dat je in bruikleen hebt/had, e.e.a. overeenkomstig de voorwaarden.

 

 


Hartelijk dank voor de reactie maar kan een medewerker van KPN mij svp vertellen wat de dagwaarde is van 1 TV ontvanger die 7 jaar in gebruik is geweest? Dan kan ik een afweging maken voordat ik de kelder overhoop haal. Soms lijkt KPN coulant en schrijft de boel gewoon af, althans dat meen ik ergens gelezen te hebben.

 

En dan nog wat, bij de abonnementswissel kreeg ik weer 2 TV ontvangers omdat dit nu eenmaal zo geregeld is. Ik wil helemaal geen 2 TV ontvangers, maar daaraan ¨ontsnappen¨ is kennelijk onmogelijk?


Dan stel je je abonnement bij naar 1 ontvanger, je raakt dan wel gratis opnemen kwijt @KeesDob 


Dat is me niet verteld door de medewerker van KPN toen ik het abonnement vernieuwde. 2 ontvangers is standaard werd verteld. In mijn portaal kan ik het in elk  geval niet wijzigen. Standaard is 2 ontvangers. Dat het opnemen verdwijnt interesseert me verder niet, maar kan hier zelf geen praktische reden voor bedenken. Interessante kwestie overigens. Je krijgt dus ¨gratis¨ opnemen als je 2 ontvangers in bruikleen neemt en niet als je er maar 1 zou nemen. Welke technische reden ligt hieraan ten grondslag?

Om ook weer niet teveel af te dwalen wacht ik dus nog even op een antwoord wat de dagwaarde is van een zeven jaar oude TV ontvanger.


2 ontvangers is standaard werd verteld. 

Waarschijnlijk heeft u dan nog een oud abonnement waarbij uw abonnement een pakket is met vaste onderdelen. 

Bij de nieuwste abonnementsvorm is dat niet meer zo. Tv is een optie die in of uitgeschakeld kan worden en waarbij ook voor 1 tv ontvanger gekozen kan worden.

Zo kan ook telefonie uitgeschakeld worden.


Je krijgt dus ¨gratis¨ opnemen als je 2 ontvangers in bruikleen neemt en niet als je er maar 1 zou nemen. Welke technische reden ligt hieraan ten grondslag?

Geen enkele. Is gewoon een manier om meer geld te verdienen voor KPN. Want heel veel mensen nemen zo toch 2 tv ontvangers ondanks dat ze die misschien niet nodig hebben.


Bedankt voor alle snelle reacties. Hopelijk volgt er nog een aardig antwoord van iemand van KPN, als die hier meeleest en/of vallen de kosten mee!


Om ook weer niet teveel af te dwalen wacht ik dus nog even op een antwoord wat de dagwaarde is van een zeven jaar oude TV ontvanger.

Je krijgt een rekening van de vervangingswaarden en niet van de dagwaarde.
Maar, ik denk als u even uw best doet om goed te zoeken thuis en het daarna echt niet kan vinden dat @Erwin van KPN misschien een melding hiervan kan maken, of u een indicatie kan geven.
Ik zie Erwin wel eens vaker bezig zijn met dit soort zaken!


Dank voor alle info.


Hoi @KeesDob. Ik zal voor je doorgeven aan onze logistieke afdeling dat je de 7 jaar oude tv-ontvanger hebt ingeleverd bij de milieustraat . Ik heb daar wel een aantal gegeven nodig. Wil je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achterlaten in je profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan?


Beste Vikash,

Hartelijk dank en ik heb de gegevens ingevuld.

 


@KeesDob Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb het doorgegeven aan onze logistieke afdeling. 


Reageer