Skip to main content

Hier is een korte review over de nieuwe Comfort+ TV+ Box afstandsbediening.

Het is een prettige afstandsbediening die beter in de hand ligt dan de lange witte afstandsbediening die je er standaard bij krijgt.

Het komt in een goede, gerecyclede verpakking.

De kwaliteit is prima; het apparaat voelt goed en degelijk aan. Het instellen was eenvoudig via het menu en nam nog geen drie minuten in beslag, inclusief het uitvoeren van de update van de afstandsbediening.

Eén kritisch minpunt, waardoor ik 4 van de 5 sterren geef, is dat de source-knop een vertraging heeft van 1 seconden. Ik heb gehoord dat dit zo is ingesteld om te voorkomen dat je de knop per ongeluk indrukt, maar gezien de locatie van de knop vind ik dat een zwak argument.
De knoppen ernaast wordt alleen gebruikt om je TV of Box aan of uit te zetten, en omdat het knopje zo klein is, lijkt het onwaarschijnlijk dat je het per ongeluk zou indrukken. Ik hoop dat dit softwarematig instelbaar wordt in de toekomst.

Wil je hem ook bestellen of mee weten, bekijk dit topic: 

De Comfort+ voor TV+ afstandsbediening | KPN Community

Verder tevreden, hier wat foto’s!
 

 

 

 

 

 

Mooie review. Lijkt me helemaal niks deze AB. Ik gebruik van de witte veelvuldig de gele en de blauwe knop, alsmede de opname en de afspeelknop. Mijn vrouw maakt vooral veel gebruik van de zoekknop. Allemaal ontbrekende knoppen waarvan je er maar 1 achter de functieknop kan programmeren. Eventueel zou het voor ons een overweging kunnen zijn als je na het indrukken van de functieknop de mogelijkheid hebt naar eigen indeling functies kunt instellen.

Bijvoorbeeld onder de functieknop de volgende (willekeurige) functies

1.geel (=2x drukken)

2.blauw (=3x drukken)

3.opname (=4x drukken)

4.afspelen (etcerera….)

5.zoekknop 

etcetera


Zo blijkt maar weer. Elke uitvoering heeft zijn eigen doelgroep.

De één wil de volledige keuze(s) en de ander wil het Comfort van een compacte AB. De laatste koopt de Comfort+ versie erbij, naast de standaard verstrekte 'witte'.


Tja, het hele idee van deze afstandsbediening is nou juist dat er minder knoppen/functionaliteiten op zitten...als dat voor jou te weinig is moet je dus de witte blijven gebruiken, @RJW59.


Ik heb hem vooral voor de looks aangeschaft, nu past het mooi bij de rest. En ligt net iets fijner in de hand. 


Tja, het hele idee van deze afstandsbediening is nou juist dat er minder knoppen/functionaliteiten op zitten...als dat voor jou te weinig is moet je dus de witte blijven gebruiken, @RJW59.

 

Wij blijven ook bij de witte.

Is voor ons perfect.

Maar wat wij fijn of perfect vinden, wil niet zeggen dat een andere dat ook vind (gelukkig zijn er vele smaken)

Dus dat er een markt voor is, bewijst o.a. deze topic. 


Ik heb hem vooral voor de looks aangeschaft, nu past het mooi bij de rest. En ligt net iets fijner in de hand. 

Deze oogt inderdaad beter. Zelf blijf ik nog even bij een echte universele afstandsbediening (Logitech en vip 5202)

Heldere en beknopte review. 👍🏻


Ik heb hem vooral voor de looks aangeschaft, nu past het mooi bij de rest. En ligt net iets fijner in de hand. 

Deze oogt inderdaad beter. Zelf blijf ik nog even bij een echte universele afstandsbediening (Logitech)

Heldere en beknopte review. 👍🏻

 

@Rowi. 

Werkt de Logitech wel met de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)?

Want daar is deze nieuwe ab namelijk voor.

 

De DIW7022 werkt alleen via bleutooth.

 

Wel heel erg jammer dat Logitech enkele jaren geleden is gestopt met het maken van afstandsbedieningen.

Ze waren echt goed, had er destijds ook 1, maar die is helaas defect. 


Sluit me helemaal aan bij de review van @SaltyBart

Deze gisteren aangeschaft voor mijn zus en ze is er heel blij mee maar vond het tegelijkertijd ook jammer dat het zò lang moest duren voordat die beschikbaar was. De Comfort+ afstandsbediening ligt een stuk beter in de hand en door de grotere toetsen en de ruimte tussen de toetsen is de TV+ Box voor haar veel makkelijker te bedienen. 

Ze gebruikt de TV+ Box voornamelijk voor het kijken naar televisie en radio luisteren en enkele keer iets kijken via Netflix of HBO. De terugkeer van de radiotoets is dus zeer positief ervaren. Het ontbreken van een Netflix knop is geen probleem omdat Netflix met de spraakassistent te openen is. Als straks met driepuntjesknop de teletekst app rechtstreeks te openen is, is ze helemaal tevreden. 

M’n zus heeft een motorische beperking aan haar hand en daardoor was de TV+ met de standaard afstandsbediening bijzonder lastig te bedienen. 

Persoonlijk vind ik de Comfort+ afstandsbediening qua design en uitstraling vèèl beter bij het minimalistische ontwerp van de TV+ ontvanger passen dan de spuuglelijke witte koelvriescombinatie, die inmiddels (en zeker in vergelijking met de TV+ Box) een erg gedateerde (ouderwetse) uitstraling heeft. En ergonomisch gezien een rampzalig ding is. 


Vandaag ook de nieuwe AB binnen gekregen. Wil nu de keuzeknop (knop met drie puntjes) instellen op Pauze/Afspelen maar bij instellingen heb ik maar een paar keuzes (geen pauze/afspelen) en niet zoveel als hier wordt aangegeven:


Komen de andere opties met een toekomstige firmware upgrade?


Leuk om deze review te lezen. Vandaag is de comfort+ afstandsbediening ook geïnstalleerd. Dat is snel gedaan met de duidelijke uitleg die erbij zit. Door het kleinere formaat is het zeker een pluspunt voor hier.

Als ik 1 optie op de 'meer optie knop' met de 3 puntjes mag toevoegen dan is het graag 'Opgeslagen' oftewel de opname lijst. 

Er wordt hier veel opnames gekeken en dan is het met 1 druk op de knop toch ideaal om snel naar je opnames te gaan.

Zou dit te overwegen zijn?


We nemen jullie suggesties en feedback mee, fijn om te lezen dat jullie er overwegend positief over zijn 😃


Als ik 1 optie op de 'meer optie knop' met de 3 puntjes mag toevoegen dan is het graag 'Opgeslagen' oftewel de opname lijst. 

Er wordt hier veel opnames gekeken en dan is het met 1 druk op de knop toch ideaal om snel naar je opnames te gaan.

Zou dit te overwegen zijn?

Is op de lijst gezet, Sebas.


Reageer