Skip to main content

Hier is het ook al drama sinds ik van de oude kastjes overgestapt bent naar de nieuwe kpn+. Na meerdere issues heb ik nu een paar keer een roze beeld gehad bij het opstarten, wel geluid. Dit heb ik niet als ik de tv ontvanger via een andere hdmi ingang laat lopen, maar het is toch gek dat hij hem niet pakt op hdmi 1 (overigens geen arc en het is een nieuwe tv). 

@PeterG Nee dat is een Samsung


Het wordt steeds vreemder…

Dan die PS5 maar eens afkoppelen… dat is tot nu toe wel een common factor. Test het eens zonder de PS danwel met PS helemaal uit; niet in stopcontact dus.

Het komt vaak voor als je switcht van de HDMI voor PS5 naar de HDMI voor kpn.

En gebeurt het ook als de tv al op de HDMI van de kpn ontvanger staat bij aanzetten?


Ga ik testen @PeterG icm hdmi cec uit:) keep you posted!


@PeterG helaas heb de ps5 afgekoppeld en hdmi cec uitgezet. Doe hem zonet aan (dus gewoon vanuit hdmi1) en roze beeld 😩😩😩😩😩


Zeg dat wel. Blijft een raadsel. 😥


Zou dan niet de HDMI poort "gewoon” defect zijn? #durftevragen

Want als ik het goed zeg geeft de ontvanger op een andere poort en op een andere tv gewoon correct beeld…

 


@TijtheMan helaas op de andere poorten idem…… 


@sspriensma, ik heb meegelezen. Als ik het goed begrijp is de HDMI 2 de enige ARC poort op jouw TV? Heb je de TV+ Box ook getest op die poort? En wil je ook eens testen of hij wel goed opstart als je de HEOS niet aangesloten hebt? 


Ga ik doen @Erik_  laat het je weten!


Ik heb ook roze beeld bel je er over zeggen ze je tv is te oud?? Hij is 2 jaar oud en ze komen niet met een oplossing ze zeggen installeer maar de oude kastjes weer en de nieuwe kastjes mag je houden of weggooien ze weten het zelf niet 


Ik heb deze kastjes al ¾ jaar in de kast liggen en denk ga het nu weer even proberen maar nog steeds het zelfde ben er klaar mee


@Kickie 2107 mijn tv is spiksplinternieuw. Oude kastjes kon ik niet meer krijgen zei kpn. Heb inmiddels alles geprobeerd. Ben er weken mee bezig geweest. Alle poorten gebruikt, standalone zonder HEOS en ps5 maar blijft zo nu en dan terugkomen. @Erik van KPN jij misschien nog een nieuwe tip? Heb het in hoofdzaak als ik de vorige keer tv uitzet op bv hdmi 3 en hem dan weer aan doe op de kpn hdmi


Nee ik heb ook alles geprobeerd ik heb gelukkig wel de oude modems maar dit is een slechte zaak van kpn en niemand weet wat te doen ik wens je succes


Dankjewel!! Heb jij het continue?


Ja


Ik heel af en toe, bijzonder (irritant)


Dit lijkt op een "Handshake" fout.
Probeer het eens om eerst de tv op te starten en als die helemaal opgestart is, dan de KPN TV-ontvanger @sspriensma 

 


Ik heb ook roze beeld bel je er over zeggen ze je tv is te oud?? Hij is 2 jaar oud en ze komen niet met een oplossing ze zeggen installeer maar de oude kastjes weer en de nieuwe kastjes mag je houden of weggooien ze weten het zelf niet 

Wat rot dit 😞. Welk merk en type tv heb jij? En hoe heb je deze aangesloten? Gebruik je de HDMI-kabel die bij de ontvangers werd geleverd? En heb je verder nog iets aangesloten, zoals een soundbar, switch o.i.d.?


@Kickie 2107 zoals eerder ook bij een collega aangegeven ik gebruik inderdaad de originele HDMI’s, deze ook al vervangen en ook een andere tv ontvanger helpt niet. Via ARC verbonden met mijn spiksplinternieuwe LG OLED65C35LA. Daarnaast aangesloten een HEOS Bar en een PS5. Ook als ik deze niet aansluit krijg ik af en toe een roze beeld. Groet Simon


Marcia van KPN ik heb een Sharp tv van 2 a 3 jaar oud ik heb alle originele kabels gebruikt en heb het deze week wederom geprobeerd maar het beeld blijft roze ik zie wel dat er beeld is maar heel wazig roze en ik heb verschillende HDMI kabels geprobeerd ook in andere  uit/ingangen ik heb twee kastjes  


@Marcia van KPN zoals eerder ook bij een collega aangegeven ik gebruik inderdaad de originele HDMI’s, deze ook al vervangen en ook een andere tv ontvanger helpt niet. Via ARC verbonden met mijn spiksplinternieuwe LG OLED65C35LA. Daarnaast aangesloten een HEOS Bar en een PS5. Ook als ik deze niet aansluit krijg ik af en toe een roze beeld. Groet Simon


Ik wil gewoon dat het werkt stekkers erin en klaar,nu werken  mijn oude modems nog maar als dat straks niet meer kan wat dan 


Supervervelend! Ik ga dit nog eens intern doorgeven!


Hartelijke dank @Marcia van KPN