Skip to main content
Beantwoord

RTL Duitsland niet in HD, zender 47

• June 5, 2026
  • 53 reacties
  • 1096 keer bekeken

Toon eerste bericht

53 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 6, 2026

Bij RTL op de Astra 1 sateliet is de F1 gewoon te zien.

Klopt, zie mijn foto’s in dit topic. 

TvG2016
Helper
  • June 6, 2026

Dat kan niet geblokkeerd worden omdat Astra1 primair bedoeld is voor de Duitse huiskamers.

KPN gooi RTL+ er gewoon vanaf volgens mij was de bedoeling dat de grenzen weg gingen, niet erbij.

Zet er maar NDR op, daar heb ik meer aan. 

Zelf denk ik dat II itv tv helemaal niet meer ga gebruiken. Alles wat een beetje niveau heeft it achter een betaal muur, zit alleen maar te betalen om reclame te mogen zien.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 6, 2026

Welkom op de kpn community, ​@Watlastigweerallrmaal . 🙂

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 6, 2026

De kwalificatie en de race zijn wel enige uren na de uitzending integraal te zien via Viaplay TV (51).

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 6, 2026

KPN gooi RTL+ er gewoon vanaf volgens mij was de bedoeling dat de grenzen weg gingen, niet erbij.

Zet er maar NDR op, daar heb ik meer aan. 

Zelf denk ik dat II itv tv helemaal niet meer ga gebruiken. Alles wat een beetje niveau heeft it achter een betaal muur, zit alleen maar te betalen om reclame te mogen zien.

@Watlastigweerallrmaal 

Er zijn gratis mogelijkheden om TV te kijken:

NPO + Regionale zenders via DVB-T2 of via NPO Start.  

Heel veel (buitenlandse) zenders zijn gratis te zien via de satelliet.

Gratis legale streams via internet 

Al die mogelijkheden kun je combineren in één ontvanger:

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 6, 2026

De kwalificatie en de race zijn wel enige uren na de uitzending integraal te zien via Viaplay TV (51).

Ik verpest al voor degene, de via kanaal 51 kijkt, een Mercedes staat op Pole🤣

Op zich vind ik het wel positief, ik had mij niet verdiept in VPN. 

NPO start, vVdeoland en de Ziggo voetbal app, die staan nu in het menu van de TV.  

Kan ik ook mooi op zoek naar een andere provider.

Mij boeit het niet of de F1 uitgezonden wordt, het boeit me dat er repressie optreed alleen omdat we niet in duitsland wonen.   

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 7, 2026

Mij boeit het niet of de F1 uitgezonden wordt, het boeit me dat er repressie optreed alleen omdat we niet in duitsland wonen.   

Dat heeft dus puur te maken met dat een partij hiervoor de rechten heeft gekocht voor uitzending binnen Nederland. Dan wil je niet dat Nederlandse providers op een andere manier zo’n wedstrijd gaan doorgeven. 

Dat heeft dus puur te maken met dat een partij hiervoor de rechten heeft gekocht voor uitzending binnen Nederland. Dan wil je niet dat Nederlandse providers op een andere manier zo’n wedstrijd gaan doorgeven. 

Dan haal je gewoon RTL + of gewoon geheel RTL er vanaf, gewoon niet meer aanbieden. Die Belgen ook gewoon niet meer uitzenden. Dat ze viaplay doorgeven vind ik persoonlijk ook een grote schande.

Mensen kunnen gewoon een app downloaden als ze dat willen zien. De uitzendrechten mogen ook wel belast worden met 50% vanwege klimaatschade en belastingontwijking. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 7, 2026

KPN is verplicht om de Vlaamse zenders door te geven. Dat geldt niet voor RTL Duitsland en andere Duitse zenders. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 7, 2026

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 7, 2026

Ze hebben RTL Duitsland uit de zenderlijst gehaald. Maar als je niet kijkt via die zenderlijst, dan kun je gewoon via jouw satellietontvanger naar die zender kijken. Kijken via de zenderlijst is een keuze, maar is niet verplicht. Zo heb ik altijd mijn eigen zenderlijst staan in mijn ontvanger. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 7, 2026

RTL HD is in aanbod van Canaal Digitaal en versleuteld, RTL SD is FTA zender en voor iedereen te ontvangen

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 7, 2026

RTL HD is in aanbod van Canaal Digitaal en versleuteld, RTL SD is FTA zender en voor iedereen te ontvangen

RTL HD is geen onderdeel van het abonnement van CanalDigitaal. 

RTL SD ook niet, maar die zender stond wel (als FTA-zender) in de zenderlijst op nr 114.

https://www.canaldigitaal.nl/zenderlijsten/zenderlijst-satelliet/

RTL HD kun je wel legaal abonneren via HD+, o.a. te koop via Cardwriter. 
https://www.cardwriter.nl/tags/insteekkaart/?gad_source=1&gad_campaignid=8383173053&gbraid=0AAAAAD_FeQg3hrZgfHUG-lo4VAb1fCq3v&gclid=Cj0KCQjwrZTRBhDSARIsAHidYfe-z0m2ePthnRn_AeyuPgzpISSaACtU_3HrzzonRLvghDLriurLNWMaAtjoEALw_wcB

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 7, 2026

@Noordzee 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 7, 2026

Dat HD moet een foutje zijn, want RTL HD is nooit FTA geweest. En de zender staat in het overzicht met de FTA-zenders. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 7, 2026

Het zou me niks verbazen als de uitzending van GP België ook geblokkeerd wordt op de VRT.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 7, 2026

Het zou me niks verbazen als de uitzending van GP België ook geblokkeerd wordt op de VRT.

@JanD 

Maar nu wel gewoon live te zien via mijn eigen zenderlijst:

@PeterG 

De Belgische race zal waarschijnlijk wel geblokkeerd worden, maar eerst is er begin juli nog de race in Silverstone die te volgen zal zijn via Channel Four of mogelijk de BBC. 

Doman
Topper
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • June 7, 2026

Hier gewoon beeld bij Ziggo? 😏

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 7, 2026

Oeps. Foutje. Ze zijn de DVB-C doorgifte met smartcard vergeten 😁. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 7, 2026

@TvG2016 . Het lijkt erop dat smartcard kijkers bij Ziggo zijn vergeten. Die hebben wel beeld op kanaal 58. Zie hierboven. 

Doman
Topper
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • June 7, 2026

Oeps. Foutje. Ze zijn de DVB-C doorgifte met smartcard vergeten 😁. 

Het is/was ook gewoon via de Ziggo go app te zien.
Maar ze zijn wakker geworden of het was een opzettelijke “teaser”, 😅
Er staat nu wel de blokkeringsmelding in beeld 😏

TvG2016
Helper
  • June 7, 2026

Komt door een fout van RTL. Deze hebben in de brief naar providers gemeld dat signaal vanaf 15.30 uur geblokkeerd moest worden.

Had het ook op het Ziggo forum willen melden maar op dit droevige forum ben ik ongewenst vreemdeling 😀

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 7, 2026

Het denkvermogen van de medewerkers bij providers (Ziggo) laat dus ook te wensen over.