Skip to main content

KPN TV online: de ontvangst van RTL4 is vaak slecht, een onscherp beeld, maar wel goede audio.
Opmerkelijk dat verder ALLE programma's van andere zenders prima zijn, evenals Netflix, YouTube etc. Alleen dus bij RTL4 gaat het fout. Hoe kan dit nu toch en is er iets aan te doen?
Mijn tv is een Samsung QE55Q80R van november 2019.

Je gebruikt de tv ontvanger of de app?

De app start eerst wazig maar na enkele seconden moet het goed zijn en blijven. 

Met een 55 inch hoop ik de losse ontvanger in verband met het mooiere beeld dan via de app.


Met de app. En het probleem zit alleen bij RTL4, dat is juist zo vreemd…

 

Verder heb ik met de app dus overal prachtig beeld!


Ja. De HD kwaliteit van de smart-tv app is best goed. Al vind ik zelf het beeld via de ontvanger nóg mooier. 

Hier nu 30 minuten RTL 4 aan via de app op m'n Samsung eveneens uit 2019. Mooi scherp gebleven. Of is het voornamelijk 's avonds?

En hoe is de tv verbonden. Via wifi?


TV is bekabeld met de router. Ik ben zelf geen tv-kijker en realiseer me dat mijn vrouw voornamelijk klaagt als ze ‘s avonds naar dat programma “B&B vol liefde” kijkt.

Kan het zijn dat door de populariteit van dit programma het signaal beïnvloed wordt?


Dat laatste zou heel goed kunnen. Met grote voetbalwedstrijden zijn er ook wel opmerkingen in die richting. 

Via de ontvanger is andere distributie. Daar is het geen probleem. 

Kpn levert de ontvanger in principe voor het primaire toestel. Heb jij de geleverde ontvanger op een ander toestel in gebruik?


Ik heb nu ook een klein kwartier RTL4 opgezet en genoten van de kraakheldere en superscherpe advertenties.

Mijn vrouw zegt dat ze het programma heeft gecheckt met haar broer (die wel in een andere stad woont) en die zegt geen probleem te ervaren. Trouwens, volgens haar is het programma wat daarna komt ook onscherp.

Nee, ik begrijp er dus echt niets van.


Nou die ontvanger is bekabeld via HDMI verbonden met de TV, maar staat een eind van de TV af in een gesloten kast. Dus de KPN afstandsbediening voor de ontvanger is daardoor onbruikbaar, vandaar dat we voor de app hebben gekozen, dan kunnen we gewoon de Samsung afstandsbediening gebruiken.

 


Mijn vrouw zegt dat ze het programma heeft gecheckt met haar broer (die wel in een andere stad woont) en die zegt geen probleem te ervaren.

Het kan zeer regionaal zijn. Dat merkten we wel met het EK. Verder, kijkt die broer ook via de app? Of wel via ontvanger. Dat is een groot verschil.

Ik weet niet of B&B vanavond is, maar anders even ontvanger aanzetten op 4. Kastje kan dan weer dicht. Ik neem aan dat ie met een (lange) hdmi kabel met de tv is verbonden. En met utp op het netwerk.


Reageer