Skip to main content

Ik heb vanaf november 2023 een tv + kastje. Werkte goed. Tot vorige week. Zender rtl4 slaat vast. Moet dan voedingskabel losmaken en opnieuw opstarten. Daarna werkt het weer. Is wel heel irritant. 

Goedemorgen @Peppiem en welkom hier op onze Community :)

Wat gek en irritant dat RTL 4 steeds vastloopt. Alleen RTL 4, verder geen andere zenders?

Welke ontvanger heb je?  Heb je de ontvanger al herstart of een reset gegeven? 

Blijft het probleem zicht daarna voordoen? 


Welke ontvanger heb je? 

Gezien de titel van dit topic wellicht een beetje vreemde vraag. 😉


Welke ontvanger heb je? 

Gezien de titel van dit topic wellicht een beetje vreemde vraag. 😉

Dat klopt @wjb je bent weer scherp zoals gewoonlijk (wat ik waardeer), ook op de zondag. 

@Peppiem , heb je de ontvanger nu ingesteld op Unicast of Multicast? Kun je deze instelling eens aanpassen en kijken of dit verschil maakt? ((Instellingen (via tandwieltje) - Informatie - helemaal naar beneden scrollen - Video mode). 


Hoi Ian,

Dank voor antwoord. Na de update doet hij het nog steeds. Mijn andere kastje, ander tv,, heeft er geen last van. Zal vanavond de instelling multiculturele even proberen.. 

Ni is het zo dat als we rtl4 verlaten en daarna weer terugkeren dat hij dan na 2 seconden vast staat. Stroom eraf en erweer op da  blijft hij het doen. Maar het wel lastig om zo te zappen.

 


Besta Jan, van KPN,

De instelling aanpassen lijkt de oplossing te zijn. Wel apart dat dit in het begin wel goed ging. Maar in ieder geval blij met de oplossing.😉


De instelling aanpassen lijkt de oplossing te zijn. Wel apart dat dit in het begin wel goed ging. Maar in ieder geval blij met de oplossing.😉

Persoonlijk vind ik het geen oplossing als je deTV+ Box nu op unicast ingesteld moet hebben staan om geen last te hebben van het '"vast slaan" van RTL4. Je gooit daarmee immers ook een stuk van de beeldkwaliteit in de vuilnisbak. Ik neem aan dat @Jan van KPN dit verder zal oppakken en voor zal leggen aan het developmentteam.


Besta Jan, van KPN,

De instelling aanpassen lijkt de oplossing te zijn. Wel apart dat dit in het begin wel goed ging. Maar in ieder geval blij met de oplossing.😉

Fijn om te lezen @Peppiem en ook bedankt dat je dit hier nog even hebt laten weten! Wat gebeurt er trouwens wanneer je de ontvangers met elkaar omwisselt (en de instellingen terugzet op Multicast)? Verplaatst het probleem zich dan of blijft het probleem zich op dezelfde plek voordoen?

Oeps dat klinkt als een kleine verbouwing omdat een kastje uit het zicht is verwerkt. Ik ga dit nog even niet doen,.... tenzij....


Besta Jan, van KPN,

De instelling aanpassen lijkt de oplossing te zijn. Wel apart dat dit in het begin wel goed ging. Maar in ieder geval blij met de oplossing.😉

Fijn om te lezen dat je op deze manier in ieder geval wel kunt kijken @Peppiem :)
Maar zoals @wjb ook al terecht aangeeft, is het geen 'ideale' oplossing. Ik wil dit uiteraard ook voorleggen aan de ontwikkelaars maar heb daarvoor nog wel wat extra informatie nodig. Kun jij de tv boxen eens met elkaar omwisselen (en weer instellen op Multicast) om te kijken of het probleem zich dan gaat verplaatsen of dat het probleem zich op dezelfde plek blijft voordoen. Verder ben ik benieuwd hoe je de tv+ box hebt aangesloten; is dit direct met kabel of via de wifi? En zit er wellicht nog een switch o.i.d. tussen? Zie je bevindingen in ieder geval graag tegemoet!


De instelling aanpassen lijkt de oplossing te zijn. Wel apart dat dit in het begin wel goed ging. Maar in ieder geval blij met de oplossing.😉

Persoonlijk vind ik het geen oplossing als je deTV+ Box nu op unicast ingesteld moet hebben staan om geen last te hebben van het '"vast slaan" van RTL4. Je gooit daarmee immers ook een stuk van de beeldkwaliteit in de vuilnisbak. Ik neem aan dat @Jan van KPN dit verder zal oppakken en voor zal leggen aan het developmentteam.

Sowieso @wjb!