Skip to main content
Beantwoord

Salora 55UHL2500 koppelen met de T4HU1910 KPN afstandsbediening lukt niet

• June 4, 2025
  • 4 reacties
  • 45 keer bekeken

Goedenavond,

Alle codes die ik op internet heb kunnen vinden, ook uit eerdere topics heb ik geprobeerd, maar echt geen elke werkt.. Radeloos..

De geprobeerde codes:

637, 463, 005, 079, 088, 117, 118, 120, 148, 312 en 328.

Hopelijk heeft iemand voor mij de oplossing.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Amberkb. Welkom op de KPN Community! 

Als alle codes niet werken om de KPN afstandsbediening af te stemmen op de tv, dan gaat dat helaas niet lukken ben ik bang. Dan kun je de Salora afstandsbediening blijven gebruiken om je tv uit en aan te zetten en om het volume te bedienen.

Maar er is eventueel nog een optie om maar één afstandsbediening te gebruiken, maar dat is wel afhankelijk van welke tv ontvanger je hebt. Als je een DIW7022 (TV+) box hebt, dan kun je ook HDMI CEC gebruiken. Als je die instelling aanzet, dan gaat je tv ook uit wanneer je de tv ontvanger uitzet. Voorwaarde is wel dat je tv dit ondersteunt. Dat zul je even dienen op te zoeken. De DIW7022 heeft ook een eigen volumeregeling, dus als je met Salora afstandsbediening de tv eerst op een gewenst niveau zet, dan kun je met de KPN afstandsbediening het volume regelen. 

4 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 6, 2025

Hoi ​@Amberkb. Welkom op de KPN Community! 

Als alle codes niet werken om de KPN afstandsbediening af te stemmen op de tv, dan gaat dat helaas niet lukken ben ik bang. Dan kun je de Salora afstandsbediening blijven gebruiken om je tv uit en aan te zetten en om het volume te bedienen.

Maar er is eventueel nog een optie om maar één afstandsbediening te gebruiken, maar dat is wel afhankelijk van welke tv ontvanger je hebt. Als je een DIW7022 (TV+) box hebt, dan kun je ook HDMI CEC gebruiken. Als je die instelling aanzet, dan gaat je tv ook uit wanneer je de tv ontvanger uitzet. Voorwaarde is wel dat je tv dit ondersteunt. Dat zul je even dienen op te zoeken. De DIW7022 heeft ook een eigen volumeregeling, dus als je met Salora afstandsbediening de tv eerst op een gewenst niveau zet, dan kun je met de KPN afstandsbediening het volume regelen. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 6, 2025

Beste ​@Amberkb , ​@PeterG weet hier veel van af.

Ik heb hem even ingeseind en weil jhe misschien wel helpen.

Wacht s.v.p. zijn reactie even af.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 6, 2025

Meteen in m'n notities gedoken ​@JanD 

@Amberkb . Probeer eens 244, 313, 367.

Zo'n plakmerk, geen echt merk maar samenraapsel, blijft altijd lastig. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 20, 2025

Heb het opgegeven. Dank voor de reacties.