Skip to main content

Philps tv via HDMI aan gesloten op KPN box. KPN box optisch aan soundbar gekoppeld en TV met ARC aan soundbar.Heb diverse codes geprobeerd, maar kom niet verder. TV kan ik met AB alleen aan/uit zetten. Soundbar reageert niet op KPN AB.

Hoi ​@Kerklaan69, ondanks dat je al wel een account uit 2013 hebt; welkom op de KPN Community! Ik denk graag met je mee hoe je jouw soundbar werkend krijgt met je Philips TV.

Om te beginnen heb ik drie vragen:

• Welke TV+ box heb je? Heb je een klein zwart KPN TV box, ookwel de DIW7022. Of heb je de KPN Soundbox, een groter box met speakers inbegrepen?
  • Welke Philips TV heb je? Het liefst een serie/modelnummer.
  • Welke Salora Soundbar heb je? Serie/modelnummer zou het beste zijn.

Als het goed is heb je op je Philips TV meerdere HDMI Poorten. Je ziet daar ook een getal. Vaak zie je bij een van die 4 poorten ook ARC of eARC staan. Klopt dat?

Zo ja, dan moet je jouw Salora Soundbar HDMI op deze poort aansluiten. Op een andere poort de DIW7022. Vervolgens moet je in jouw Philips instellingen eARC aansluiten kiezen als geluidsbron, in plaats van jouw TV Speakers.

Vaak als je (e)ARC aanzet, springt HDMI CEC ook aan. Als ik je Philips model weet, kan ik kijken of ik weet waar je in de instellingen moet zijn; mocht je het zelf niet vinden. Ik heb geen Salora Soundbar, maar volgens mij moet je daarop ook nog HDMI CEC selecteren als modus.

Hi Jeff,

Dank voor je reactie.

Ik heb mijn oude KPN TV kastje omgeruild voor het nieuwste, kleine, exemplaar met Google Cast en optische aansluiting; de DIW7022

Bij mijn vorige KPN ontvanger werkte de KPN AB naar behoren en had ik dus alleen deze nodig. Nu moet ik ook de Salora AB gebruiken voor het volume.

Nu werkt de AB alleen om de TV aan/uit te zetten, maar niet op het volume.

Ik heb een Salora SB0680 soundbar en een Philips 32 PFS 6908/12 TV.

Soundbar is aangesloten op HDMI ARC van TV en soundbar is ook optisch aangesloten op TV ontvanger. TV is met HDMI op ontvanger aangesloten.

Wellicht heb jij een oplossing?

Dank alvast!

Groet,

Rob.

​@Kerklaan69 Heb je in de DIW7022 als je naar Instellingen > Beeld > HDMI CEC gaat ook HDMI CEC ingeschakeld?

Heb je daarnaast ook HDMI CEC aanstaan in de instellingen van je TV? Bij Philips heet HDMI CEC weer EasyLink.

Switch on EasyLink on the TV, press the hHome] button on the remote control and select cSetup]> tInstallation] > tPreferences] > tEasyLink], select cON].

Link: https://www.usa.philips.com/c-f/XC000010078/how-to-set-easylink-on-philips-tv-and-on-other-devices

Helaas is Salora niet een van de ondersteunde audio merken bij kpn. zie http://kpn.com/hc (pdf). Dat kan met de 5202 mijns inziens ook niet gewerkt hebben; de afstandsbediening komt van dezelfde fabrikant.

Je zult de Salora afstandsbediening moeten blijven gebruiken voor het volume van de soundbar.

Verder blijft alleen HDMI CEC over tussen tv en soundbar. Wat doet het volume van de soundbar als je met de philips afstandsbediening het volume veranderd?

Maar probeer eens code 034 of 251 (LG)

houdt de mute en ok samen 5 seconden ingedrukt; daarna de code

In het algemeen.

Als de audio via de optische uitgang van de kpn box gaat ongeacht het model zal de volume van een soundbar nooit geregeld worden. Hooguit via infrarood van de afstandsbediening, dan moet deze inderdaad wel gekoppeld kunnen worden.

Het oude kastje was dat een arcadyan hmb 2960 of de vip 2952?

Is de salora via de optische uitgang verbonden om radio te kunnen luisteren zonder dat de TV aan moet?

​@Kerklaan69 probeer wat ​@PeterG zegt, maar dan code 078

Dank voor jullie reacties!

Helaas hebben geen van bovenstaande tips geholpen.

De AB van de Philips TV werkt overigens wel voor de soundbar.

Neem aan dat de TV wel goed gekoppeld is, want ik kan deze ook met de KPN AB aan en uit zetten; alleen het volume doet het niet.

Optische verbinding werkt ook niet met radio zonder dat de TV is ingeschakeld.

Ben bang dat ik gewoon 2 AB moet gaan gebruiken, ipv die van alleen de KPN.

Geen ramp natuurlijk, maar wel gek dat het met de vorige ontvanger wel lukte.

De AB van de Philips TV werkt overigens wel voor de soundbar.

Dan wordt het geluid dus geregeld via de HDMI CEC verbinding en is de soundbar niet specifiek ingesteld op de Philips afstandsbediening.

Doe dan eerst eens dit. 

Gebruik code 3 2 6 voor Philips!

Houdt op de kpn ab bronkeuze + OK samen tegelijkertijd ca. 5 seconden ingedrukt totdat rode ledje brandt. Toets dan 3...2...6  in. Dan is ie voor het volume precies gelijk aan de kpn ab. Er zijn meerdere codes voor Philips, maar allleen bij deze code werken op mijn Philips uit 2012 en die van mijn moeder uit 2022 het volume ook.

Optische verbinding werkt ook niet met radio zonder dat de TV is ingeschakeld.

Hoe bedoel je dit exact? Nu weet ik niet of bij de DIW7022 standaard signaal op de optische uitgang staat, dan zou op de Salora de juiste ingangsbron gekozen moeten worden.

Waarom het met een andere afstandsbediening en TV ontvanger wel lukte ontgaat mij.

Ik vond zojuist in een topic van 4 jaar geleden de volgende codes voor Salora, dat betrof een televisie mogelijk werken deze ook voor hun soundbars.

005, 079, 088, 117, 118, 120, 148, 312 of 328 637

Bron

Dank voor jullie reacties, maar het probleem is inmiddels opgelost.

Na contact gezocht te hebben met de KPN helpdesk, leek het een slim idee om de meegeleverde AB in te ruilen voor een andere.

De koppeling was met de nieuwe AB snel gemaakt en alles functioneert, zoals het met de vorige KPN ontvanger ook het geval was.

KPN kastje met HDMI verbonden aan Philips TV, stappen voor koppeling doorlopen en de soundbar met HDMI ARC met TV verbonden. Geen optische kabel gebruikt en ook geen Salora codes hoeven in te voeren. Klaar!

Al met al zat er blijkbaar een fout in de eerder geleverde AB.

Goedemorgen ​@Kerklaan69 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)
Allereerst excuses voor de late reactie maar ik ben blij om te lezen dat het probleem inmiddels is opgelost en heel erg bedankt dat je dit hier ook nog even hebt willen delen, dat wordt heel erg gewaardeerd! 

Reageer