Skip to main content
Vraag

Samsung afstandsbediening kent TV+ DIW7022 niet

• June 18, 2026
  • 4 reacties
  • 38 keer bekeken

Ik kan mijn Samsung One Remote niet gebruiken bij de KPN TV+ Box. Het kanaal wisselen werkt niet, en ook bij het invoegen van merk en type van de Box (Sagecom DIW7022) kan hij dit type niet vinden. Graag snel een update!

4 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 18, 2026

Gebruik niet "instellen universele afstandsbediening" op de Samsung. Dat werkt alleen met de oude ontvangers op infrarood. 

Heb je dat wel gedaan instelling dan eruit halen. 

De DIW7022 kun je met de One Remote bedienen via HDMI CEC. Daar hoef je niks voor in te stellen. Staat op de box al aan en anders via hoofdmenu-> hdmi aan zetten. 

In de Samsung heet het anynet+.

Bijna alles werkt. Alleen ondersteunt Samsung zappen niet op apparaten via HDMI CEC. Ik heb dat getest met diverse losse apparaten. Op Sony werkt het wel; Samsung niet. Daarom ook heeft kpn de minigids onderin.

Ik gebruik heel vaak de One Remote voor de DIW7022. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 18, 2026

Die CEC had ik inderdaad al ingesteld. 
Het ging mij met name om het zappen, maar dat gaat dus niet. Heel onhandig, want dat is de belangrijkste functie van een afstandsbediening 😅

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 18, 2026

Het ging mij met name om het zappen, maar dat gaat dus niet. Heel onhandig, want dat is de belangrijkste functie van een afstandsbediening 😅

Ik gebruik zappen bijna nooit. Ik zou niet weten waarvoor. Om te kijken of er "nu" iets is gebruik ik de gids. 7 zenders tegelijk. 

Voor mij niet belangrijk. 

En anders pak ik even de kpn afstandsbediening. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 18, 2026

Smaken verschillen :-)