Skip to main content
Beantwoord

Samsung afstandsbediening werkt niet en ondertiteling bug op TV+ Box

• December 21, 2025
  • 7 reacties
  • 75 keer bekeken

Sinds deze week de nieuwe KPN tv+ box ontvangen en daardoor mijn abbo ook iets duurder geworden 

maar tevreden ?
nee eigenlijk niet echt hebben nu al last van de ondertiteling bug, kunnen geen gebruik maken van de Samsung afstandsbediening en moet dus dat grote onhandige witte joekel gebruiken 

en dus tot nu toe niet zo tevreden maar zal het nog een tijdje aanzien want het beeld is wel iets fraaier alleen de gebruiksvriendelijkheid niet!

Ben ik nu te kritisch of hebben meer een minder tevreden gevoel na de overstap (of nieuwe abonnee)?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@websurfer ,

Hier staat informatie over de afstandsbediening:

En hier staat informatie over het instellen van ondertiteling:

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • December 22, 2025

Hallo ​@websurfer ,

Hier staat informatie over de afstandsbediening:

En hier staat informatie over het instellen van ondertiteling:

• Auteur
  • Slimmerik
  • December 23, 2025

hallo,  dank voor de links maar daar heb ik niets aan 
ik heb problemen met mijn Samsung afstandsbediening om deze te koppelen net als zo vele die Samsung hebben 
een gemis dus en slordig dat dit niet voor de overstap ergens vermeld staat !

ook de TT is niet een instelling maar een bug die aanwezig is en heb ik dus niets aan de handleiding 
maar toch bedankt voor je reactie !

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 23, 2025

Beste ​@websurfer het is ook de bedoeling om de AB van de DIW te koppelen aan je Samsung TV en niet andersom.

Als je de AB van de DIW gekoppeld hebt aan je TV kun je de basale dingen doen: aan/uit, harder/zachter en bron kiezen.

De andere functies voor de TV heb je de originele AB voor nodig.

• Auteur
  • Slimmerik
  • December 23, 2025

Beste ​@websurfer het is ook de bedoeling om de AB van de DIW te koppelen aan je Samsung TV en niet andersom.

Als je de AB van de DIW gekoppeld hebt aan je TV kun je de basale dingen doen: aan/uit, harder/zachter en bron kiezen.

De andere functies voor de TV heb je de originele AB voor nodig.

dan is het toch apart dat ik met de vorige versie (de vip52xx box) dit allemaal wel kon doen met de Samsung afstandsbediening !
Deze diw versie heeft dat gewoon niet lijkt het en dat is voor mij storend en mogelijk reden voor terug te gaan naar de Vip situatie (vind die achterlijk grote ab van KPN gewoon te lomp en onhandig )

zoals jij het beschrijft heb je dus 2 AB nodig om gewoon je ding te doen  wat natuurlijk een totale onzin situatie is! 

gemiste kans dus van KPN 

Michael

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 23, 2025

Beste ​@websurfer ik vind het niet apart, want bij de 5202 kon het officieel ook niet en heb ook geen 2 AB's nodig om gewoon tv te kunnen kijken, ik doe alles gewoon met de AB van de DIW.

De AB van de TV gebruik ik hoogstens een keer bij een update van de tv of zo, verder niet.

• Auteur
  • Slimmerik
  • December 23, 2025

Beste ​@websurfer ik vind het niet apart, want bij de 5202 kon het officieel ook niet 

dat is onzin want in de beschrijving kreeg je zelf uitleg hoe dit te koppelen incl. codes om in te voeren !

maar goed ben hier niet om een welles/nietesspel te voeren maar om aan te geven dat ik teleurgesteld ben in het (zelfs duurdere) pakket met minder mogelijkheden 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • December 29, 2025

Hi ​@websurfer, ik haak hier ook even aan. 

Het is inderdaad de bedoeling om de witte afstandsbediening te koppelen aan de televisie, dat zijn ook de instructies met de codes voor de televisies. 

Wat je nog wel kunt proberen is om zowel op de TV+ box en op de Samsung HDMI CEC aan te zetten, zorg er ook voor dat de TV+ box op de ARC HDMI poort aangesloten is. Ik ben benieuwd of het dan lukt.