Skip to main content
Vraag

Samsung Buds 3 willen niet koppelen met KPN Soundbox

• September 11, 2025
  • 13 reacties
  • 149 keer bekeken

rene_kolpa
Helper
Forum|alt.badge.img

All,

het lukt mij niet mijn Samsung Buds 3 te koppelen met mijn TV+ SoundBox. Buds worden wel gevonden, maar bij het kiezen van ‘koppelen’ krijg ik de melding ‘kan niet koppelen’. Van alle apparaten met Bluetooth (phones en tablets) heb ik die functie uitgezet. TV+ Box opnieuw gestart, maar niets helpt.

Weet iemand of er specifieke issues zijn met Samsung Buds 3 icm de TV+ Box?

René Kolpa

13 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 15, 2025

Hoi ​@rene_kolpa . Welkom hier.

Zo te lezen doe je alles goed. Waarom het dan niet lukt weet ik ook niet.

Heb je alle tips die hier staan doorgenomen?

rene_kolpa
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • September 15, 2025

Hi ​@Erwin van KPN ,
dank voor je reactie.

zojuist de tip (Bluetooth speaker mode ‘uit’ gezet, nadat ik het systeem opnieuw heb laten opstarten om zodoende evt updates te krijgen. Helaas bleef de melding ‘kan niet koppelen’ terugkomen.

De buds worden wèl gevonden, ik kan een koppelverzoek accepteren, ik zie dat er iets gebeurt met de case van de buds (koppellichtje gaat uit), maar dan komt in het TV scherm ‘kan niet koppelen’.

Ben wel benieuwd of er klanten zijn die het wèl is gelukt met de Samsung Galaxy Buds 3.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 15, 2025

Beste ​@rene_kolpa ik heb helaas ook slechte ervaringen met het koppelen van hoorapparaten, buds, BT interfaces voor hoorapparaten etc.

Soms zegt het systeem dat er wel gekoppeld is, maar werkt het niet en ook vaak de melding dat er niet gekoppeld kan worden.

Oorzaak??? Botsende BT-protocollen, wie zal het zeggen.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hallo ​@rene_kolpa, heb je de buds inmiddels gekoppeld gekregen? We herkennen dit niet als een algemeen probleem: het zou gewoon moeten werken. Nog wel een tip: we hebben zelf ervaren met een andere bluetooth koptelefoon dat deze al aan enkele andere apparaten gekoppeld bleek en dat dat het maximale aantal apparaten was. 

Het zou dus kunnen helpen om de buds eerst van andere apparaten te ontkoppelen, alvorens het nog een keer te proberen. Ik hoor graag van je of het uiteindelijk toch gelukt is!

rene_kolpa
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 3, 2025

Dank voor de nudge, ​@Marcia van KPN !

Opnieuw geprobeerd zonder verder iets aan te passen, en nu lukt het wel 😀  Kennelijk updates geweest aan telefoon en/of TV+.

Koppeling dus geslaagd, en geluid kwam netjes via de buds3 door. Vervolgens heb ik de oortjes afgesloten, waardoor het geluid weer via de TV+box kwam.

Nu heb ik een nieuw probleem: hoe schakel ik van geuidsbron? De buds3 zijn nog steeds gekoppeld en niet verbonden met een ander device. Zou zo mooi zijn als dat via de mute-knop zou kunnen waarmee je ook de equalizer kiest…

Tips zijn welkom!

Groet, René 

Erwin van KPN
Moderator

Dank voor de nudge, ​@Marcia van KPN !

Opnieuw geprobeerd zonder verder iets aan te passen, en nu lukt het wel 😀  Kennelijk updates geweest aan telefoon en/of TV+.

Koppeling dus geslaagd, en geluid kwam netjes via de buds3 door. Vervolgens heb ik de oortjes afgesloten, waardoor het geluid weer via de TV+box kwam.

Nu heb ik een nieuw probleem: hoe schakel ik van geuidsbron? De buds3 zijn nog steeds gekoppeld en niet verbonden met een ander device. Zou zo mooi zijn als dat via de mute-knop zou kunnen waarmee je ook de equalizer kiest…

Tips zijn welkom!

Groet, René 

Bji mijn weten kan dat niet, ​@rene_kolpa . Maar we kunnen het meenemen als feedback

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ik heb toch nog even een check: 

Wat bedoel je hier precies mee? Waar wil je op/naar schakelen? 

rene_kolpa
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 10, 2025

Dank dat je reactie, Marcia!

Teruglezend zie ik dat ik idd niet geheel helder ben geweest; want met "bron" bedoel ik de manier van geluidsweergave (dus eigengelijk het "doel" 😉): schakelen tussen de speaker van de TV+box en de buds. Deze laatste zijn nu volgens de instellingen van de box wel gekoppeld, maar ik kan er niet naar overschakelen. In de handleiding kon ik ook niet vinden hoe dat zou moeten.

Tips worden zeer gewaardeerd

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ha Rene, sorry voor de late reactie! Het is mij toch nog niet helemaal duidelijk, ik durf het bijna niet te zeggen. Je zei eerst:

Dus je hebt geluid via de Buds en wanneer je die uitzet, heb je weer geluid via de Soundbox.

schakelen tussen de speaker van de TV+box en de buds. Deze laatste zijn nu volgens de instellingen van de box wel gekoppeld, maar ik kan er niet naar overschakelen.

En dat lees ik als: de buds zijn gekoppeld, maar ik krijg ze niet verbonden. Dus dan zou het toch niet werken?

Eigenlijk is het simpel: als je de buds uit de case haalt, zou het geluid via de buds moeten gaan, en als je de buds weer in de case doet, dan gaat het geluid via de Soundbox. Waar gaat het bij jou nu precies niet goed?

rene_kolpa
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 24, 2025

Ha Marcia,

Het is eenmalig gelukt om de buds te koppelen èn het geluid via de buds te horen. 

Als ik de buds afsluit komt het geluid via de TV+Box 

Bij de instellingen blijft staan dat de buds gekoppeld zijn, maar ik krijg het geluid niet via de buds, ook niet als ik alle andere Bluetooth bronnen (tel/tablet) ontkoppel van de buds

Als ik de vergelijking met mijn telefoon maak: de buds zijn wel gekoppeld, maar niet verbonden. 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • October 25, 2025

Excuus als je dit al hebt uitgelegd, het is mij alleen niet helemaal duidelijk. Als je de Buds weer in de case doet, zie je dan onder Instellingen > Apparaat > Afstandbediening en accesoires nog wel bij de Buds staan “Connected for audio”? 

En zou je eens met je afstandbediening op de naam van de buds kunnen klikken, waarna je onderstaande scherm ziet. Wat zie je daar precies staan? Kan je zien dat ie nog gekoppeld is en/of ontkoppelen? 

rene_kolpa
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 26, 2025

Hoi Marcia,

Dank voor je geduld.

Omdat via de muteknop de verschillende equalizers kunt kiezen,  dacht ik dat het logisch zou zijn hier ook de output (speaker, bleutooth device(s)) te kunnen kiezen en zo makkelijk wisselen tussen geluid via de box of via de Bluetooth koptelefoon (buds in mijn geval)

Fijne dag!

rene_kolpa
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 26, 2025

Beste IkHeetJeff,

Nogmaals gecheckt vanmorgen,  en ik zag dat bij mij de buds niet 'connected for audio' stond, en ik ze alsnog kon koppelen. Toen ik terugging naar een televisieprogramma kwam het geluid via de buds.

Vervolgens heb ik de oortjes weer in de houder gezet en deze gesloten. Gevolg was dat het geluid weer via de TV+ box speaker kwam. So far so good.

Tenslotte oortjes weer uit houder gehaald. Geluid via de TV+box gaat haperen, geen geluid via de oortjes. Open ik vervolgens het instellingen menu (alleen wieltje geselecteerd, verder niets), en ga terug naar het TV programma, dan komt het geluid weer netjes via de oortjes.

Kortom: ik heb nu een workaround, maar het gaat nog niet zoals het zou moeten (zonder extra stap naar het instellingenmenu). Mocht dit wel gaan werken, dan vervalt mijn 'verbeterwens' om te kunnen schakelen via de mute-knop ;)