Skip to main content
Vraag

Samsung QN92BA50 TV van mijn ouders gaat vanzelf aan en uit

• December 13, 2025
  • 2 reacties
  • 31 keer bekeken

Cynthia1702
Nieuwkomer

Hallo,

Sinds een tijdje hebben mijn ouders problemen met hun tv. Het gaat om de Samsung QN92BA50. Ze hebben de Experia Box v10A, ze hebben onlangs een nieuwe tv ontvanger gekregen Er zijn meerdere problemen die zich voordoen:

- soms is het scherm flets

- de tv start regelmatig uit het niets vanzelf op. Hij springt dan uit en weer aan

- de afstandsbediening van Samsung blijft vast hangen. Dan kun je een paar seconden niks en dan reageert hij weer. (Met de afstandsbediening van kpn zijn er geen problemen)

- de tv kan geen draadloze netwerken vinden. Ook geen mobiele hotspot.

We hebben alles al geprobeerd; de tv naar fabrieksinstellingen resetten, smarthub resetten, kpn experia box resetten, netwerkinstellingen op de tv resetten. 

Het 10 seconden ingedrukt houden van de aan- en uitknop van de Samsung afstandsbediening werkt heel even, daarna vervalt de tv in het oude patroon.

Mijn ouders zijn vanmorgen naar een nieuwe tv wezen kijken maar de verkoper is ervan overtuigd dat het probleem bij KPN ligt. Verder hebben we geen problemen met internet op onze telefoons of Nintendo Switch.

Alle hulp wordt gewaardeerd!

2 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 13, 2025

Ligt aan de tv of de afstandsbediening van de tv.  Is een recent model (2022) dus die zou niet nu al de geest moeten geven.  Neem contact op met de verkoper van de tv.

Update: zie voor je rechten als consument bijv.  https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantie-binnen-garantietermijn

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 13, 2025

Haal de batterijen eens 48 uur uit de Samsung One Remote. Het kan zijn dat er in dié afstandsbediening, die via Bluetooth werkt, 'iets' blijft hangen. 

Als het 48 uur goed gaat zit het probleem daar in. 

Spontaan aan / uit kan ook nog door HDMI CEC komen. 

Wifi: maak de tv 1 minuut stroomloos. Dat loste "geen wifi" met mijn Samsung uit 2019 twee maanden geleden weer op.