Skip to main content

Ik heb sinds kort een probleem met de bediening van de geluidsterkte van mijn Samsung HW-T420_XN Soundbar. Het heeft altijd gewerkt, ik krijg nog steeds het geluid via de soundbar maar kan de sterkte niet meer regelen via de KPN afstandbediening (model T4HU1826. Witte voorzijde, zwart achter).   Overigens wel met Samsung Soundbar handbediening.

Verder heb ik volgens mij alle tips uitgeprobeerd die ik op deze toppix kon vinden.

Ik vond twee manieren. 1x druk 3 seconde op mute en voer code in, de rode led gaat branden. Daarna op vooruitspoelen waarna het zelfde rode ledje moet gaan branden. Helaas gaat dan bij mij dan het groene ledje daaronder branden. Deze uitleg komt op het scherm van de TV.

De 2e uitleg was:   Druk 3 seconden tegelijkertijd op de OK knop] en de MUTE knop]. Het rode lampje op de afstandsbediening gaat branden.   Toets de snel- of koppelcode in. Het lampje knippert nu 2 keer.   Controleer op het afstemmen goed is gegaan door met de afstandsbediening het volume van de home cinema-set harder of zachter in te stellen.                                                                                              Deze uitleg werkte zoals omschreven.

Beide loste het probleem niet op. 

Dus kom ik met de vraag wie heeft er ervaring, nog een goed advies of kan zeggen welke handleiding ik het best kan/moet gebruiken.

Onverwachts werkt de geluidinstelling van de Sounbar weer.

Wat heb ik na de melding gedaan.

De Arris stond op energiezuinig en dat heb ik naar standaard terug gezet.

De spanning heb ik van mijn Arris kastje losgekoppeld en later weer gekoppeld.

De Arris Tv ontvanger en TV weer aangezet en wonder boven wonder werkt alles weer.

 


Fijn dat je dan toch een oplossing hebt kunnen vinden @vGink! En bedankt dat je dit dan met ons gedeeld hebt! 


Helaas is het probleem niet opgelost, maar weet nu wel wat het probleem is. Het zit in de knoppen van de handbediening T4HU1826 het geluid is moeilijk te regelen door defecte knoppen. 
We kregen opnieuw problemen maar als ik de knop met mijn nagel ver indruk en heen en weer beweeg lukt het om het geluid te regelen.

Ik wil dus mijn handset laten vervangen, hoe moet ik dat regelen?


Dat schiet natuurlijk niet op @vGink, je kan via deze pagina een nieuwe afstandsbediening bestellen dan! Ik hoor graag of het gelukt is!