Skip to main content

Hallo,

Al een aantal jaren kamp ik met een storing na gebruik van de KPN app van de digitale televisie op de Samsung the Frame. Deze storing komt dan in beeld; 

Kan de pagina niet laden. https/smarttv.interactievetv.nl/v/abeltje/build/samsung-tizen-default/index.html?bust=1.9.6&bust=2.2.2 is mogelijk tijdelijk uitgeschakeld of naar een nieuwe URL verplaatst

Op eerdere forums is dit al eerder aangegeven, echter tot nu toe heb ik iedere keer na het kijken van digitale televisie en ik de tv uit en aan zet weer bovenstaande storing. Enige manier om dit op te lossen is de gehele tv van de netspanning afhalen, opnieuw opstarten en dan doet de app het weer. 

Zacht gezegd frustreert dit enorm en de klantenservice zegt dat ze er niks aan kunnen doen en via dit forum het opgelost moet worden.

Ik hoor graag wat een passende oplossing gaat worden. In de tussentijd heb ik voorgesteld (aangezien dit probleem al drie jaar duurt) dan een tv ontvanger bij te plaatsen die werkt via bluetooth (omdat de ontvanger achter een kast is weggewerkt) echter moet ik dan eerst een nieuw KPN abonnement afsluiten, bijbetalen en dan pas mag ik een bluetooth ontvanger. Ik dacht dat KNP klantgericht was, maar dat heb ik helaas mis…..

Dus als ik het goed begrijp verwacht u dat kpn u een nieuwe ontvanger gaat sturen omdat u de ontvanger weg wil werken achter een kast? Dan verwacht u toch echt teveel.  Als u dat wil dan stapt u toch over naar de nieuwe abonnementsvorm. Meestal ben je dan nog iets goedkoper uit.


Beste Joep, nee dat begrijp je verkeerd.

Met een Samsung the Frame heb je überhaupt geen tv ontvanger nodig, dat werkt allemaal via Samsung zelf. 

KPN levert digitale televisie middels een app en daar gaat het fout, de app op de tv die werkt niet zoals die zou moeten doen.

Daarom stel ik voor om in de tussentijd een tv ontvanger te plaatsen totdat het probleem is opgelost. Deze tv ontvanger moet dan inderdaad op bluetooth werken aangezien dat nu bij de Samsung ook het geval is. 


Je kan toch een decoder aansluiten op de (Slim One Connect BOX)

Deze zit bij je tv hierop zitten ook HDMI aansluitingen.

Dus een TV ontvanger die via bleutooth werkt is niet noodzakelijk.


Bedankt voor je input Menno.

Deze decoder moet dan toch nog steeds bediend worden met een afstandsbediening middels IR? Ofwel deze decoder moet dan in het zicht staan van de afstandsbediening bediening correct? Vandaar mijn suggestie Bluetooth. 
Desalniettemin is het een suggestie voor een tijdelijke oplossing, het oorspronkelijke probleem van de app die niet werkt is eigenlijk hetgeen waar dit forum over gaat. Als dat is opgelost dan werkt alles zoals hoort en heb ik de decoder niet nodig. 


Ik snap je natuurlijk maar de app is gewoon geen volwaardig alternatief voor de ontvanger.  De beeldkwaliteit is gewoon een stuk minder dan via de ontvanger en als je glasvezel hebt dan is het verschil echt gigantisch. Heb je al gekeken wat de prijs voor jou bij het nieuwe abonnement?


Bedankt voor je input Menno.

Deze decoder moet dan toch nog steeds bediend worden met een afstandsbediening middels IR? Ofwel deze decoder moet dan in het zicht staan van de afstandsbediening bediening correct? Vandaar mijn suggestie Bluetooth. 
Desalniettemin is het een suggestie voor een tijdelijke oplossing, het oorspronkelijke probleem van de app die niet werkt is eigenlijk hetgeen waar dit forum over gaat. Als dat is opgelost dan werkt alles zoals hoort en heb ik de decoder niet nodig. 

nee de afstand bediening is bleutooth.

Je kan de ontvanger gewoon weg werken in een kast.

Bij mij zit hij achter een gesloten kast deur niks in het zicht.

 

Ook zal de app nooit de decoder vervangen decoder zal altijd beter beeld houden.


Hoi @Samsung frame. Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat hierboven al het juiste antwoord is gegeven. Je kan het beste onze klantenservice (0800 0402) bellen en de mogelijkheden bespreken om het abonnement te wijzigen naar het nieuwste abonnementsvorm op dit moment. Dan worden de huidige tv-ontvanger vervangen door KPN TV+


Dank voor de reactie KPN maar zoals aangegeven is dit een secundaire en tijdelijke oplossing om het probleem, namelijk het niet goed werken van de digitale televisie App van KPN, daarmee op te lossen.

Jullie bieden digitale tv aan en in de praktijk blijkt dat deze niet naar behoren functioneert.

Daarom had ik aangegeven om in die tussentijd een ontvanger op Bluetooth te plaatsen echter moet ik dan een nieuw en duurder abonnement gaan aanschaffen. Daarnaast zal ik dan met twee verschillende afstandsbedieningen moeten gaan werken wat tevens niet wenselijk en nodig is als de app gewoon goed werkt. 

Het probleem, de app van digitale tv, is dus hiermee niet opgelost. 
 


 


@Samsung frame Dat begrijp ik. Zou je een een antwoord willen achterlaten in een berichtje hieronder op de volgende vragen? Dan kan ik dit intern doorzetten om verder te laten uitzoeken. 

  • Waar in de app ervaart je problemen?
    (Live TV kijken, Terugkijken, Opnames, TV Gids, etc.)
  • Zie je een foutmelding? Zo ja, welke?   (ik denk dat jouw plaatje hierboven al het antwoord geeft op deze vraag, maar ik stel hem toch maar even voor de zekerheid)
  • Model van jouw tv
  • Bouwjaar van jouw tv

Indien je dit probleem kan reproduceren, beschrijf dan deze stappen nauwkeurig in de toelichting onze technische afdeling het probleem ook kan reproduceren aan de hand van deze beschrijving.


  • Waar in de app ervaart je problemen?
    (Live TV kijken, Terugkijken, Opnames, TV Gids, etc.) Ik ervaar problemen als ik de tv app gebruikt heb en ik (bijvoorbeeld een uur, drie uur of bijvoorbeeld een dag later) weer de app wil openen. Dan komt de foutmelding zoals op de foto in beeld. Er is geen mogelijkheid om de app af te sluiten, enige dat ik kan is de stroom van de gehele tv afhalen en weer alles opnieuw opstarten.
  • Zie je een foutmelding? Zo ja, welke?  Ja zoals boven in het plaatje. (ik denk dat jouw plaatje hierboven al het antwoord geeft op deze vraag, maar ik stel hem toch maar even voor de zekerheid)
  • Model van jouw tv QE55LS03RASXXN
  • Bouwjaar van jouw tv 2019
  • In de volgende links zijn dezelfde problemen al eerder aangekaart door andere gebruikers van Samsung The Frame. 

     


@Samsung frame Bedankt voor deze antwoorden. Ik ben nog vergeten om jouw gegevens te vragen. Wil je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer nog even achterlaten in het KPN forum profiel, dan kan ik dit intern doorgeven. 


Bij deze……


Bij deze……

Bedankt! Ik heb het zojuist doorgezet naar onze technische afdeling. Zij gaan dit verder onderzoeken en nemen contact met je op wanneer dat nodig is. Laat je mij weten hoe dit afloopt?


Beste Kpn,

Ik ervaar exact hetzelfde probleem zoals hierboven beschreven. Het is zeer frustrerend om steeds de tv te moeten herstarten. 
 

mvg