Skip to main content
Beantwoord

Samsung Tizen televisie in combinatie met KPN TV+ app

• June 18, 2025
  • 2 reacties
  • 466 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Heb een samsung tv die draait op Tizen os.

Deze Tv kan de KPN+ app niet vinden maar wel de KPN iTV app. Deze laatste lijkt mij niet hetzelfde. Is het beter om op KPN soundbox aan te sluiten ? Momenteel werkt hij op een gewone decoder van KPN en heb ik wel KPN+

Ik dacht om de decoder kosteloos om te ruilen voor een Soundbox...of moet ik dan bij betalen ?

Beste antwoord door PeterG

Qua zenders enzo is er geen verschil met iTV en TV+. Eigenlijk alleen het naampje. 

Hier ook Samsung. Met de daarop nog oude "interactieve tv" app kun je ook alles.

De testfase voor de nieuwe app voor Tizen is uitgesteld, want er zijn nog wat problemen. Ik verwacht de TV+ app voor Tizen dan ook niet voor december. Eerst moet ook de testfase nog beginnen. 

Enige verschil is: bij TV+ zijn streaming diensten geïntegreerd op het startscherm. Net als bij de losse ontvanger. 

En wat betreft de Soundbox. 

Heb je nu losse soundbar of versterker aangesloten. En heb je die aan met radio, dan is de Soundbox niet voor jou bedoeld. 

Met de Soundbox komt het geluid alleen nog daaruit. Zelfs niet meer uit de televisie zelf.

De Soundbox moet midden voor de televisie geplaatst worden. Moet ook maar net kunnen met 17 x 17 x 7 cm.

De Soundbox gaat als eerste ontvanger € 6 kosten. De standaard ontvanger DIW7022 is als eerste ontvanger gratis. Er is 1 Soundbox per abonnement mogelijk. 

Met de Soundbox wordt je abonnement dus € 6 duurder.

2 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • June 18, 2025

Qua zenders enzo is er geen verschil met iTV en TV+. Eigenlijk alleen het naampje. 

Hier ook Samsung. Met de daarop nog oude "interactieve tv" app kun je ook alles.

De testfase voor de nieuwe app voor Tizen is uitgesteld, want er zijn nog wat problemen. Ik verwacht de TV+ app voor Tizen dan ook niet voor december. Eerst moet ook de testfase nog beginnen. 

Enige verschil is: bij TV+ zijn streaming diensten geïntegreerd op het startscherm. Net als bij de losse ontvanger. 

En wat betreft de Soundbox. 

Heb je nu losse soundbar of versterker aangesloten. En heb je die aan met radio, dan is de Soundbox niet voor jou bedoeld. 

Met de Soundbox komt het geluid alleen nog daaruit. Zelfs niet meer uit de televisie zelf.

De Soundbox moet midden voor de televisie geplaatst worden. Moet ook maar net kunnen met 17 x 17 x 7 cm.

De Soundbox gaat als eerste ontvanger € 6 kosten. De standaard ontvanger DIW7022 is als eerste ontvanger gratis. Er is 1 Soundbox per abonnement mogelijk. 

Met de Soundbox wordt je abonnement dus € 6 duurder.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 19, 2025

Oh ​@GerardM55 .

Ik heb nog niet vermeld dat de nieuwe app het niet meer gaat doen op Samsung modellen uit 2019 en 2020. Want wat wel bekend is dat ie niet lager dan Tizen 6.0 gaat ondersteunen. 

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/tizen-os-welke-heeft-je-samsung/