Skip to main content

Hallo,

Als ik op mijn nieuwe Samsung TV de KPN box inplug op de HDMI ingang van de tv dan gaat hij zelf het apparaat zoeken.

Hij komt iedere keer met een “Ziggo box “ 

Iemand die dit ook heeft ?   en een oplossing

 

Gr. CeeWee

Samsung kent de nieuwe TV+ box nog helemaal niet. 

Enne, Ziggo is de eerste keuze van Samsung. Verderop in het rijtje staat kpn. Maar dat is niet voor de huidige DIW7022.

Maar je moet juist helemaal niks kiezen want dat verstoord de werking juist met de nieuwe box.

Je krijgt zeker dit beeld? Dan met de Samsung afstandsbediening 5 x op de terug toets klikken om eruit te komen. 

 


Is het allemaal nog een beetje gelukt Coen? Ik zie dat Peter je een goede tip heeft gegeven.


Ik heb dezelfde bevinding, KPN wordt gezien als een Ziggo box. De DIW7022 staat niet bij de KPN modellen. 
vreemd. Wat de Samsung TV ook doet bij het instellen is de KPN TV+ box zien als een PC, andere mogelijkheden geeft hij niet.

 


Hier ook Samsung, @caseysunshine . Gebruik die instelling (universele afstandsbediening) niet.

zorg dat in je Samsung televisie Anynet+ aan staat. ( bij mij Instellingen 》algemeen 》 beheer externe apparaten)

En in de 7022 hdmi cec met minimaal:

CEC activeren, toestaan dat de tv en KPN TV+ Box elkaar bedienen. 

De bedienen loopt namelijk via hdmi cec. En niet via infrarood wat je bij universele afstandsbediening instelt. 

7022 hdmi cec:

Instellingen - apparaat - apparaat voorkeuren - weergave en geluid - hdmi cec 


Dank @PeterG voor de tip. Heb het nu ingesteld zoals je beschreven hebt. 
“Gebruik die instelling niet” schrijf je. Hoe kan ik ervoor zorgen deze niet (meer) te gebruiken?
 


Ga in de Samsung naar iBron - dan naar boven, de bolletjes. Helemaal rechts “instellen universele afstandsbediening. Apparaat verwijderen.

Om de bron met de ontvanger in het startmenu (onderin) van de tv te hebben. Selecteer het bolletje (met bv hdmi 1). Dan naar boven → toevoegen aan startmenu. Met 'bewerk’ geef je er een naam aan. Ik heb 'm simpel “KPN” genoemd.

(foto volgt dadelijk)

 


Ik denk dat ik het voor elkaar heb @PeterG , maar de optie “toevoegen aan startmenu” kwam ik niet tegen. Heb het toestel pas een week. Dank. 


Als de bron al ergens in het startmenu staat is dat er bij de bron instelling ook niet. 

Ik zie trouwens nu dat het in mijn Samsung uit 2019 toevoegen aan startpagina heet. 

Bij hdmi 1, kpn, staat dat er niet. Want die is toegevoegd. 

 


N.a.v. dit topic heb ik vanmiddag op mijn Samsung-tv de bron van mijn kpn-ontvanger op het startscherm geplaatst. (Ik had die mogelijkheid kennelijk altijd over het hoofd gezien...) Is wel handig idd.

Dank voor de tip @PeterG 👍


Graag gedaan @Katana321 . 


Dit wist ik ook nog niet @PeterG. Bedankt voor al het goede advies!


Reageer