Skip to main content
Vraag

Samsung tv start op met live antenne i.p.v. HDMI 1

• August 18, 2024
  • 58 reacties
  • 1144 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

58 reacties

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • August 18, 2024

• August 18, 2024

Wat gebeurd er als je het blokje live tv verwijderd. Pijltje omhoog of omlaag op je afstandsbediening? Dit heeft bij sommige Samsung gebruikers ook wel eens dergelijke problemen opgelost.

Ik zou het niet weten Rowi en om eerlijk te zijn durf ik die niet te verwijderen want weet dan niet wat er dan nadien gebeurd. Maar dankjewel ☺️

Ik verwijder die regelmatig omdat ik geen tv via de antenne kijk. Ik weet van het Samsung forum dat sinds de introductie van Samsung TV Plus hier nog wel eens de focus op komt met jouw probleem tot gevolg.

Blijkbaar is met het noodzakelijk stroomloos maken iets gebeurt wat dit veroorzaakt. Alleen is het onduidelijk wat dat is. Bovenstaande was op het Samsung forum de oplossing.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 18, 2024

We hebben een berg aan tips gegeven. 

Dit haal ik er allemaal uit.

1, het is een defect van de tv

2, als een fabrieksreset van de televisie niet helpt is dit z'n eerste definitieve defect na 7 jaar.

3, een defect treedt met elektronica van het ene op het andere moment op. ("gisteren deed ie het nog")

4, als punt 2 niet helpt lost alleen een nieuwe tv het op. En dat is toch voorlopig een beetje zonde voor zo'n klein defect. En ook 65 inch tv.

• August 18, 2024

Eens met @PeterG het is op zich een  redelijk kleine moeite de bron te moeten kiezen.

Dus punt 2 doe een fabrieksherstel van de televisie helpt dat niet ermee leren leven.

• Auteur
  • Topper
  • August 18, 2024

Wat gebeurd er als je het blokje live tv verwijderd. Pijltje omhoog of omlaag op je afstandsbediening? Dit heeft bij sommige Samsung gebruikers ook wel eens dergelijke problemen opgelost.

Ik zou het niet weten Rowi en om eerlijk te zijn durf ik die niet te verwijderen want weet dan niet wat er dan nadien gebeurd. Maar dankjewel ☺️

Ik verwijder die regelmatig omdat ik geen tv via de antenne kijk. Ik weet van het Samsung forum dat sinds de introductie van Samsung TV Plus hier nog wel eens de focus op komt met jouw probleem tot gevolg.

Blijkbaar is met het noodzakelijk stroomloos maken iets gebeurt wat dit veroorzaakt. Alleen is het onduidelijk wat dat is. Bovenstaande was op het Samsung forum de oplossing.

Oke voor vandaag vind ik het wel goed zo en zal het morgen proberen. Alvast dankjewel 

srna513006,

Ik ben erg blij dat ik deze thread heb gevonden en met name met jouw antwoord!

Ik heb de afgelopen dagen precies hetzelfde probleem ondervonden en werd er een tikkeltje 🤪 van, maar jouw oplossing werkt fantastisch.

Dank je wel. 🙏🏻

Hopelijk heeft het ook het probleem van de originele poster, Marina69, opgelost.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 15, 2025

Mijn Samsung uit oktober 2019, exact zelfde software als die van ​@Marina69 , vertoont nu hetzelfde. Gaat niet altijd meer aan op HDMI 1 indien ik 'm daarop ook uitzet. Kennelijk toch iets wat er na een jaar of 5, 6 insluipt.

HDMI 2 (eigen digitenne ontvanger) en HDMI 3 (BRD speler via versterker) gebruik ik ook. 

Nu heb ik de allernieuwste ontvanger van kpn, de TV+ Android-TV box DIW7022, dus heb 't opgelost door in die box niet alleen HDMI CEC aan te zetten. Maar ook ‘De KPN TV+ box kan de TV uit stand-by halen en van bron veranderen’ ingeschakeld.

Zodra ik nu de de kpn ontvanger aan zet gaat de TV aan op HDMI 1. Of als ie al aan staat op een andere bron automatisch naar HDMI 1.

Nu heeft de Arris VIP2952 bij Marina69 die CEC ondersteuning niet. Maar volgens mij heeft de Arris VIP5202 die specifieke functie wel.

Maar het is ook een kleine moeite om de tv naar de juiste ingang te dirigeren. Dat moet hier ook als ik digitenne via HDMI 2 of BLURAY via HDMI 3 wil gebruiken. En als ik één van m'n favoriete kanalen van het Samsung TV PLUS aanbod aan wil zetten moet ik dat ook handmatig kiezen.

PeterG,

Bedankt  voor je advies!  🙏🏻 👍🏻