Skip to main content
Antwoord

Samsung tv wil zichzelf na paar uur uitzetten met kijken via KPN TV+ box

• November 11, 2025
  • 2 reacties
  • 50 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik hebĀ 
- Een Samsung QE49Q65R tv.
- Een JBL Soundbar 300
- Een KPN tv Sagemcom DIW7022 Mediabox
De tv is eerder ooit aangesloten op een Ziggo box.
Voordat de KPN tv opstart, krijg ik de oude Samsung menu te zien. Maar naar een paar uur wil de tv zichzelf uitzetten, omdat het blijkbaar verder geen contact heeft met de KPN afstandsbediening.Ā 
Hoe kan ik zorgen dat mijn tv weet dat de KPN tv actief is?Ā 

Beste antwoord door PeterG

Zet in de eco instellingen van de tv zelf de functie 'automatisch uitschakelen' langer dan 4 uur of uit. Doe dit met de Samsung afstandsbediening.Ā 

Voluit is het 'automatisch uitschakelen bij geen bediening'.Ā 

En als je een box gebruikt bedien je de tv niet voor die functies. En als je een soundbar gebruikt ook niet voor het volume. Dus na aanzetten wordt de tv helemaal niet meer bedient. Volgens EU voorschrift moet ie dan automatisch na 4 uren uitgaan. Maar dat kun je dus veranderen.Ā 

2 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • November 11, 2025

Zet in de eco instellingen van de tv zelf de functie 'automatisch uitschakelen' langer dan 4 uur of uit. Doe dit met de Samsung afstandsbediening.Ā 

Voluit is het 'automatisch uitschakelen bij geen bediening'.Ā 

En als je een box gebruikt bedien je de tv niet voor die functies. En als je een soundbar gebruikt ook niet voor het volume. Dus na aanzetten wordt de tv helemaal niet meer bedient. Volgens EU voorschrift moet ie dan automatisch na 4 uren uitgaan. Maar dat kun je dus veranderen.Ā 

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@MartinCleaver, dit klinkt inderdaad alsof er een stroom besparende functie aanstaat op jouw tv. Heb je de tips van Peter kunnen proberen? Ik verwacht dat het daarmee gelukt is,Ā of gaat lukken als je het nog niet hebt kunnen doen.