Skip to main content

Het schakkelen tussen de verschillende kanalen ( KPN tv+) vind ik veel trager dan met het oude kastje

is daar wat aan te doen ?

Rlfie schreef:

Al weet ik niet goed of multicast goed over wifi werkt, ik adviseer dit gewoon altijd over een kabel te doen, of een goede wifi infrastructuur. 

Als de wifi "multicast-to-unicast" ondersteunt dan is het prima mogelijk om een TV+ Box via wifi aan te sluiten.


Het werkt nog steeds bijzonder traag 6 sconden wachten is vervelend


Zie je ”Live” (unicast) of “LIVE” (hoofdletters, multicast) rechtsonder in de tijdbalk als je een keer pijltje omlaag drukt?

Omdat het trage zappen steeds terugkomt hier, herhaal ik iets dat @wjb vorige week elders schreef. Geen idee of het klopt, maar meestal heeft wjb gelijk dus ik vermoed van wel:

Bij abonnees waar het zappen traag gaat is het vrijwel altijd zo dat de TV+ Box in multicast mode ingesteld staat maar dat het niet lukt om een multicast verbinding op te zetten. Bij elke keer dat er van zender gewisseld wordt zal er in die situatie geprobeerd worden om een multicast verbinding op te zetten en na een time-out zal er dan teruggeschakeld worden naar unicast. Het is die time-out die het zappen dan zo traag maakt.

 


Kortom @Arjan van B en @cor01 ,

Het probleem wordt veroorzaakt door het niet oppakken van de multicast streams.

Je hebt 'm bekabeld op de box12. Er is ook niet te weinig band breedte met 200 mbps. Maar dat doet er niet toe. Kpn tv maakt via multicast gebruik van de vrije bandbreedte, wat dus nog 800 mbps is via de meeste glasvezel. 

Al het unicast verkeer loopt wel via je afgenomen bandbreedte. 

Waarom de multicast dan niet opgepikt wordt is vreemd. Bij mij duurt zappen precies één seconde op de tv+ box. Van multicast <-> unicast* zenders maakt ook niet uit. De TV + box zapt juist sneller dan m'n vorige, een Arris VIP2952. 

*een deel van de zenders is sowieso unicast. 82, 83 en 96 bijvoorbeeld. 

Zet de box eens op unicast. En een paar uur tot een dag later weer op multicast (mogelijk met beste kwaliteit). Hopelijk forceert dat een en ander. 


Reageer