Skip to main content
Beantwoord

Schakelt de KPN TV+ Soundbox automatisch naar ander geluidsprofiel bij het luisteren naar radio?

• April 24, 2025
  • 16 reacties
  • 308 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+5

De Soundbox is voor TV+ standaard ingesteld op geluidsmodus “Voice". Als ik op de Soundbox de radiozenders wil beluisteren, schakelt de box dan automatisch over naar de modus “Music"? 

Beste antwoord door Erik van KPN

Voor radiozenders niet, ​@TonM1965. Mogelijk dat we dit in de toekomst nog gaan aanpassen. Dat laten we dan weten in een Product Update.

Je kunt wel snel schakelen naar de Music modus door de muteknop langer ingedrukt te houden. Je krijgt dan direct de keuzelijst te zien.

Voor verschillende apps op de TV+ Soundbox schakelt de modus wel automatisch over. In dit artikel vind je een overzicht van welke apps welke modus gebruiken:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

16 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 24, 2025

Voor radiozenders niet, ​@TonM1965. Mogelijk dat we dit in de toekomst nog gaan aanpassen. Dat laten we dan weten in een Product Update.

Je kunt wel snel schakelen naar de Music modus door de muteknop langer ingedrukt te houden. Je krijgt dan direct de keuzelijst te zien.

Voor verschillende apps op de TV+ Soundbox schakelt de modus wel automatisch over. In dit artikel vind je een overzicht van welke apps welke modus gebruiken:

• April 24, 2025

je bent er snel bij, nog niet binnen helaas, en bij PostNL lijkt het ook niet lekker te lopen met de zending. Zal je altijd zien:-)

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 24, 2025

@RobvdPoel Dinsdag besteld en woensdag in huis. Tot nu toe voldoet de box aan mijn verwachtingen. 

• April 24, 2025

@RobvdPoel Dinsdag besteld en woensdag in huis. Tot nu toe voldoet de box aan mijn verwachtingen. 

Mooi zo! Veel plezier!

• April 25, 2025

Nu wel binnen en geïnstalleerd:-) 

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 25, 2025

@RobvdPoel Veel plezier met de Soundbox! Bij het inschakelen van de ondertiteling via de informatiebalk, loopt het geluid niet meer synchroon en wordt het beeld onrustig voor de ogen. Heb jij dit ook?

• April 25, 2025

@RobvdPoel Veel plezier met de Soundbox! Bij het inschakelen van de ondertiteling via de informatiebalk, loopt het geluid niet meer synchroon en wordt het beeld onrustig voor de ogen. Heb jij dit ook?

zover ben ik nog niet.  Zat even radio te luisteren via de box, met de tv uit, maar dan gaat de box op stand-by na een paar minuten. Heb jij dat ook:-)

Het inschakelen van de ondertiteling van de informatiebalk  ..ik heb dat nu geprobeerd bij net NOS journaal. Het geluid loopt wel synchroon, maar de ondertiteling loopt ver achter, op hetgeen wat wordt gezegd.  Qua beeld zie ik weinig verschil nog. En nu, een paar minuten dat ik bovenstaande tikte, herstelt het zich, is ondertiteling redelijk gelijk aan de stem die je hoort.

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 25, 2025

@RobvdPoel Bij het luisteren naar de radio gaat de box niet in stand-by modus. Box werkt hier prima, alleen uit de pas lopen van geluid en beeld.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 25, 2025

zover ben ik nog niet.  Zat even radio te luisteren via de box, met de tv uit, maar dan gaat de box op stand-by na een paar minuten. Heb jij dat ook:-)

Het inschakelen van de ondertiteling van de informatiebalk  ..ik heb dat nu geprobeerd bij net NOS journaal. Het geluid loopt wel synchroon, maar de ondertiteling loopt ver achter, op hetgeen wat wordt gezegd.  Qua beeld zie ik weinig verschil nog. En nu, een paar minuten dat ik bovenstaande tikte, herstelt het zich, is ondertiteling redelijk gelijk aan de stem die je hoort.

Dat is ook live-ondertiteling bij het Journaal, dus dat loopt altijd iets achter, ​@RobvdPoel, ​@TonM1965.

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 25, 2025

@Erik van KPN ​@Ratonesque Dat is mij bekend, maar bij mij geldt een ander probleem. Als ik de ondertiteling aanzet (bij LIVE TV), hoor ik een kleine geluidsonderbreking (split second) en na die kleine geluidsonderbreking loopt het beeld en het geluid niet meer synchroon. Bovendien is het beeld ook onrustig geworden (kleine hikjes). Als ik de ondertiteling uitschakel en heen en terug zap, is het weer prima. Geen idee wat eraan scheelt. Opnieuw opgestart, fabrieksinstellingen herstelt enz.

• April 25, 2025

@RobvdPoel Bij het luisteren naar de radio gaat de box niet in stand-by modus. Box werkt hier prima, alleen uit de pas lopen van geluid en beeld.

hdmi sec had ik aan staan, heb ik uitgezet. Weet niet of dat verschil maakt. Kan ieder geval via box radio luisteren, zonder dat de box op stand-by staat/

Heb pas deze geïnstalleerd maar bij film op usb kastje hoor je geluid van de tv erdoor maar geen geluid van de film. Iemand ook dat probleem 

• Deelnemer
  • April 26, 2025

Heb m ook al binnen .

Was best wel overtuigd van de review van brightnl.

Nou moet zeggen valt echt vies tegen qua geluid  tv speakers klinken warmer en beter.

Heb hier een basic jbl soundbar die vele malen beter en vooral warmer kling en niet vervormd.

Ze de action soundbar van 19,50 heeft een beter geluid .

Voor dat er bose inzit valt het het echt vies tegen , geen equalizer, geen andere geluidsinstelinngen , puur wat er voor geprogameerd is.

Ik kijk het nog even aan, maar deze gaat denk ik wel retour ..zonder van het geld ..

Je kunt alleen films kijken via de apps van kpn en dan heb je geluid van de soundbox. Als je netflix opstart met de afstandbediening die bij je  tv hoort dan hoor je de stemmen en muziek van de tv zender er doorheen. Dat vind ik wel jammer. De kpn verplicht je dus eigenlijk hun apps te gebruiken. Mijn lg tv heeft ook een menu waar je kan kiezen voor Disney hbo en nog meer. Die werken niet samen met de soundbox. Vind ik wel een minpunt 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 26, 2025

Je kunt alleen films kijken via de apps van kpn en dan heb je geluid van de soundbox.

@JohnGuitoneau, KPN verplicht je niet om hun apps te gebruiken. De Soundbox draait op Android TV, dus je kan een boel apps downloaden op de Soundbox, ook bijvoorbeeld Plex of Jellyfin.

Via (e)ARC kan je ook de speaker van de Soundbox gebruiken, zonder dat deze aan staat. Bijvoorbeeld voor een app op jouw Smart TV, of bijvoorbeeld een DVD speler op een ander HDMI kanaal.

Als je netflix opstart met de afstandbediening die bij je  tv hoort dan hoor je de stemmen en muziek van de tv zender er doorheen.

Als je eARC aan hebt staan op je TV én Soundbox, kan je ook Netflix via de afstandbediening van je TV opstarten en geluid via de Soundbox laten lopen in plaats van de speakers van de TV.

Als je hierin hulp nodig hebt, laat gerust weten!

Bedankt voor je antwoord. Helaas heeft mijn tv geen (e)Arc poort. Gisteren film gekeken op mijn blue ray speler. Met mijn  externe hdd erop aangesloten op de usb poort.  Heb de soundbox uitgezet. Dat werkte goed. Op mijn tv zijn de speakers gecrasht. Heb geen garantie meer. Voor nieuwe tv moet ik dus zorgen dat er een (e)aArc aansluiting opzit. Anders zou ik niet weten hoe ik het anders moet aansluiten.