Skip to main content

Goedenavond.

Op de KPN plus tv box zit de functie scherm uitschakelen.

Deze heb ik nu ingesteld op 15 minuten.

Ik luister en kijk naar spotify op de tv box plus.

Gaat na 15 het scherm echt op zwart of niet.

Ik lees het namelijk heel divers.

Dat schakelt de box uit na de ingestelde tijd. Mits ie op een van de menu schermen staat. En de box gedurende die tijd niet is bediend.

Tijdens gebruik van een app kan het zijn dat dat ook gebeurt. Met bijvoorbeeld de radio app MyTuner is dat ook lastig.

Ik heb op de KPN box spotify een 20 tal minuten laten afspelen maar het scherm word dus niet uitgeschakeld.

ik heb ook niet aan knoppen gezeten o.i.d.

misschien ligt het aan een instelling?

Zoals ik al vermeldde:

Die instelling zet de ontvanger UIT als ie langer dan de ingestelde tijd onbediend op een menu-scherm staat. 

En je moet “scherm uitschakelen” dus ook eigenlijk lezen als “ontvanger uitschakelen na ingestelde tijd op menu”.

Wil je het scherm uit? Zet de tv uit. En laat het geluid via je soundbar of versterker doorlopen. Voor bediening van Spotify lijkt mij wel het scherm nodig. Toch? (ik heb 't niet)

Dat is idd wel de bedoeling.

Gelukkig dat ie niet na een kwartiertje al uitgaat. Want dan hoor je ook niks meer via Spotify natuurlijk. Want 'scherm uit' is dus eigenlijk ‘ontvanger uit’. Toevallig van het weekend mee geëxperimenteerd.

De functie schakelt niet het beeld uit, maar de ontvanger dus.

Wil je dus geen beeld als je muziek luistert zet dan de tv uit en laat je soundbar of versterker aan.

Dat is het mooie ervan dat apps de optie 'scherm uitschakelen' of 'box in standby' mogen negeren. Dat doet inderdaad Spotify en YouTube tijdens het afspelen van de video/muziek. Niet als je in het menu stil blijft staan.

Er is ook een handige app voor degene die graag het beeldscherm op zwart wilt hebben bij bepaalde apps waar het geluid door mag blijven lopen net als bij de digtale radiozenders van KPN.

De app Dashboard Screen Saver kan je hiervoor downloaden op de TV+ box. In de app kan je aangeven dat hij naar een website gaat na de ingestelde tijd. Voor degene die een zwart scherm wilt, kan je de website Blackscreen toevoegen. 

Altijd handig.

Reageer