Skip to main content
Beantwoord

Schokkerig beeld tijdens doorspoelen op mijn Arris ontvanger

• July 19, 2026
  • 58 reacties
  • 653 keer bekeken

Toon eerste bericht

58 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 28, 2026

1 vraagje?

Waarom naar Ziggo?

Waarom niet KPN bellen gratis op 0800-0402 en het abonnement omzetten naar KPN tv+

De Next Mini van Ziggo werkt net als de Arris op Linux besturingssysteem.

• Auteur
  • Helper
  • July 28, 2026

Beste Joop,

Mijn vrouw is een grote fan van AI en Chatgpt en die gaven aan dat op het kpn forum veel slechte ervaringen zijn met de kpn+tv box.

Ik heb zelf gezocht op internet en er staan diverse reviews van kort geleden op dat er inderdaad behoorlijke problemen zijn met kpn+tv box.

Als jij geen tv problemen hebt ben je een gelukkig man.

Ik kies toch voor wachten op de software update voor de Arris ontvanger. Mocht dit niets opleveren dan naar Ziggo.

Waarom? Omdat onze vrienden zeer tevreden zijn met Ziggo en ik verder niets heb met al die kleine providers.

Nu hoorde ik dat ik ook bij xs4all kan verlengen met behoud van de huidige appartuur. Leuke bijkomstigheid is dat ik ook nog een aantal maanden korting krijg maar dat is voor mij bijzaak. De kosten zijn voor mij niet het belangrijkste, gelukkig hoef ik niet op een euro te kijken, maar ik wil gewoon 100% ontspannen tv kijken.

Samengevat, ik wacht op de Arris update.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 28, 2026

Als je alleen afgaat of dit forum, dan krijg je waarschijnlijk een vertekend beeld. Gebruikers met problemen zullen zich hier nu eenmaal vaker laten horen dan de tevreden gebruikers.

Dat gezegd hebbend, ben ik tot dusver redelijk tevreden met mijn xs4all DSL100 abonnement met Fritzbox 7590 modem en Arris 2952 tv ontvanger. Hier al jaren geen grote internet storing gehad, heel soms (hooguit 3 of 4 keer per jaar) dat de WAN verbinding even wegvalt en het tv beeld even bevriest, meestal duurt dat niet langer dan een minuutje voor de verbinding weer op is.

De nieuwe TV+ streams lijken iets minder vloeiend dan voorheen (afgaand op de snelle pan- en zoombewegingen in University Challenge), maar echt vergelijken met de oude streams kan ik dat natuurlijk niet meer. En ook snel doorspoelen lijkt wat schokkeriger, maar dat was voorheen ook al niet echt vloeiend, zeker niet bij hogere doorspoelsnelheid, en achteruit al helemaal niet.

• Auteur
  • Helper
  • July 29, 2026

Met het eerste stukje ben ik het met je eens omdat je altijd positieve en negatieve reviews hebt. Dat is bij forums.

Maar de kans dat ik bij de negatieve kom is 50 % en dat risico ga ik dus niet lopen.

Ik wacht dus eerst de update af.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 29, 2026

Je moet ook alleen naar de laatste 6 maanden kijken.

Er zijn vanaf het begin heel erg veel updates geweest, waardoor de Sagemcom DIW7022 (KPN tv box) nu best goed draait. 

Straks staat Android TV versie 14 erop en daarna verwacht ik dat hij nog beter gaat draaien.

En vaar absoluut niet blind op AI en Chatbots.

En ook niet op (a)sociale media.

En of Ziggo beter is?

Ik ben zo wie zo geen fan van de Next Mini.

Maar zoals ik al had vermeld, jij bepaalt uiteindelijk zelf wat je kiest.

• Auteur
  • Helper
  • July 29, 2026

De reviews die las, ook oudere, waren ook van de afgelopen weken en dat verontrust mij.

Krijg zojuist bericht van xs4all met een nieuw aanbod voor verlenging als ik bij hen blijf. Met een leuke korting.

Dit was een vraag die ik via mail aan hen festeld had omdat AI zei dat je geen verlenging meer kon krjjgen bij xs4all. Je hebt gelijk wat die AI en al dat spul betreft, niet alles is juist wat ze beweren. 

Het hangt van de update af of ik op dat aanbod in ga want de apparatuur bljft hetzelfde. KPN+tv box gaat het sowieso niet worden.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik snap volkomen dat je daar dan een afweging in moet maken ​@Jasper Dirk, sorry ik was even afwezig. Ik begrijp je terughoudendheid, realiseer je wel dat er eerder berichten tegenkomt van mensen die problemen ervaren dan van mensen waarbij alles vlekkeloos loopt. Dat is ook de aard van een community en kan voor een scheef beeld zorgen.

Ik hoop dat je snel dan duidelijkheid voor jezelf hebt en mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust.

• Auteur
  • Helper
  • July 29, 2026

Ben het met je eens Remco maar toch blijf ik bij mijn mening omdat ik niet het risico wil lopen bij het verkeerde deel van de reviews te zitten

Ontving zojuist de factuur van KPN, weer € 1,86 erbij met als reden 'inflatiecorrectie'. Maar tot op heden heb ik nog nooit een aanbod voor een vergoeding vanwege het ontnomen kijkgenot gekregen.

KPN zijn gewoon ordinaire zakkenvullers die klanten plukken en daar een slechte tv ontvangst tegenover stellen en daar dus, ook gelezen in de reviews, niet veel (laat ik het bescheiden houden) aan doen.

Mijn vrouw en ik kijken naar het programma B&B vol liefde op RTL4 maar we zijn door KPN verplicht om dit 'live' te kijken omdat we als we het opgenomen programma kijken geen ondertiteling hebben. Wij nemen juist programma's op om die onzinnige reclames te omzeilen en ik het fijn vind dat het ondertiteld is) helaas niet bij alle programma's c q. zenders).

Laat KPN dat maar eens oplossen en compenseren! Sorry voor mijn lichte uitbarsting.