Skip to main content

Mijn schoonmoeder krijgt het niet meer voor elkaar om met de KPN interactieve afstandbediening de TV (Philips) aan te sturen.

We hebben allerhande andere afstandbedinigen geprobeerd, maar deze werken niet goed en maken het voor haar alleen maar ingewikkelder.

Vervolgens hebben we alle knoppen van de afstandbediening, die ze niet mag gebruiken vastgeplakt, maar na een paar weken is het weer bal. De TV start anders op, afstandbediening wordt niet meer door KPN kastje herkent en dan nog een aantal onduidelijke storingen. Geen idee wat mijn schoonmoeder er mee doet, maar ik heb de moed opgegeven met de huidige apparatuur.

Iemand een suggestie wat we kunnen doen. Ze hoeft de TV alleen maar aan een uit te zetten, lekker hard en NPO 1, 2 en 3 is wel genoeg. En het moet echt heel eenvoudig voor haar zijn, want nieuwe dingen leren is echt niet meer haar ding.

Alvast onze hartelijke dank voor de suggesties

Met vriendelijke groet Onno

durf het bijna niet te zeggen ( maar zeg het toch ),  grote kans dat ze ook Ziggo kan krijgen, neem daar een abonnement op kabel TV en je kijkt zonder kastje ( tv's vanaf ongeveer  2010  zijn hier voor geschikt ) 

andere mogelijkheid, kies voor vast bellen bij ziggo https://www.ziggo.nl/bellen/vast-bellen   dan krijg je er "gratis" Kabel tv ( en dit is waarschijnlijk ook nog een stuk goedkoper dan KPN omdat bij KPN je verplicht bent om internet te nemen wat bij Ziggo niet hoeft, (ga er vanuit dat je moeder geen internet nodig heeft ) ) 

 

 

 


Is Digitenne misschien een optie? Wel duur...


Dan zou dit ook een mogelijkheid zijn :

Met een DVB-T ontvanger kun je 4 x NPO en 2 x regionaal “uit de lucht” halen.

NB de merknaam van kpn is digitenne, maar dat is met abonnement, een ontvanger voor de vrije zenders kost een paar 10-tjes. Het kan ook nog zijn dat de TV het zelf kan ontvangen, dan is er alleen een antenne nodig.

= Kopie uit dit onderwerp :

En die vraagsteller was er mee gered, als “nood” oplossing.

toevoeging :

 


durf het bijna niet te zeggen ( maar zeg het toch ),  grote kans dat ze ook Ziggo kan krijgen, neem daar een abonnement op kabel TV en je kijkt zonder kastje ( tv's vanaf ongeveer  2010  zijn hier voor geschikt ) 

andere mogelijkheid, kies voor vast bellen bij ziggo https://www.ziggo.nl/bellen/vast-bellen   dan krijg je er "gratis" Kabel tv ( en dit is waarschijnlijk ook nog een stuk goedkoper dan KPN omdat bij KPN je verplicht bent om internet te nemen wat bij Ziggo niet hoeft, (ga er vanuit dat je moeder geen internet nodig heeft ) ) 

 

 

 

Geweldig antwoord, maar helaas heeft in dit ouderen huis KPN het monoplie. Ondanks dat ik werkelijk hooglopende ruzie met Ziggo heb gehad, zou ik voor mijn schoonmoedere deze oplossing gekozen hebben.


Dank voor de suggesties, ik denk dat ik Digitenne ga proberen. als aanvulling op het abonnement kost het € 60,= per jaar. Hoop dat ze hier wel kan omgaan. De afstandbediening ziet er iedergeval eenvoudig uit.


Dank voor de suggesties, ik denk dat ik Digitenne ga proberen. als aanvulling op het abonnement kost het € 60,= per jaar. Hoop dat ze hier wel kan omgaan. De afstandbediening ziet er iedergeval eenvoudig uit.

Hallo @Oma Janet ,

Geweldig idee om voor Digitenne te kiezen. Met inderdaad een simpele afstandsbediening. Gewoon TV kijken zonder poespas. Wil ze inderdaad alleen maar NPO 1, NPO 2 en NPO3? Dan kan het zelfs nog goedkoper. Lees dit maar eens door: 

 


Digitenne voor alleen NPO 1, 2 en 3 is helemaal niet duur @Nick83 . 

Digitenne voor alleen NPO € 0

Digitenne voor alle zenders € 18. Met los kastje of module in tv. In dat laatste geval de ab van de tv. Niet alle tv's werken met de module. Doorgaans model van af bouwjaar 2020. Samsung uitgezonderd.

Ziggo KabelTV (bijna dezelfde zenders als Digitenne) € 23,82

Als de TV geschikt is voor DVB-T2 HEVC dan kun je de NPO zenders gratis uit de lucht pakken.

Met een antenne aangesloten met een power inserter. Afstandsbediening van de tv zelf.

Nota bene. Met digitenne met losse ontvanger zijn 2 afstandsbediening nodig. In ieder geval die van de Philips om de tv aan/uit te zetten. Verder natuurlijk die van het Digitenne kastje. 


Digitenne is geinstalleerd en dat is idd heel simpel. Oma Janet vindt het raar dat ze 2 afstandsbedieningen nodig heeft en dat is lastig voor haar. Maar zoals het nu is, is de eenvoudigste oplossing.

Bedankt vor het meedenken en adviezen.

vriendelijke groet

Oma Janet

 


Als twee afstandsbedieningen te lastig/vervelend blijft, dan is een simpele programmeerbare afstandsbediening misschien een optie? Dan kun je de cijfertoetsen, P+/P- en teletekst instellen voor de Digitenne-ontvanger. En volume, mute en aan/uit voor de televisie. (En eventueel een tweede aan/uit knop voor de Digitenne-ontvanger, als je die niet altijd aan wilt hebben staan.)

Dan moet die televisie wel altijd op de juiste HDMI-ingang staan, of vanzelf omschakelen.

Trouwens, welke Digitenne-ontvanger heb je? Want gek genoeg zie ik bij de uitleg van de KPN Digitenne | Tv-ontvanger ZXV7200 dat de televisie wel te bedienen is? En dat die ook volume heeft, wat misschien in de ontvanger geregeld wordt. Dan de televisie gewoon eenmalig hard zetten.


Reageer