Skip to main content

Op de TV+ box zit de 'Screensaver'.

Als je deze aanklikt zie je de optie: Scherm uitschakelen

Als ik een app gebruik, zoals hier de meest gebruikte app 'RadioNED+' en ik gebruik de optie 'Scherm uitschakelen' dan gooit hij de TV+ box uit i.p.v alleen het scherm. Met als gevolg, ook geen geluid meer.

Dit lijkt mij niet echt de bedoeling.

Met de tijdsinstellingen ook gespeeld van 5 minuten tot zelfs 2 uur, maar de TV+ box gaat in zijn geheel uit.

Ik zou het wel fijn vinden dat alleen het scherm op zwart gaat en dat het geluid gewoon doorloopt. Helaas kan je de screensaver niet uitschakelen dus staat deze op z'n max. van 2 uur ingesteld.

Iemand dit ook getest?

Ik heb dit aangekaart bij het tv team. Ze gaan even kijken of de functie niet goed werkt. Of dat de functie wel goed is, maar de tekst erbij anders zou moeten. Komen we op terug. 


Ik heb net getest met Radio van KPN, de tv-scherm gaat op zwart naar 5min of ik kan klikken op screensaver aan in info-balk. De box gaat niet uit. Ook met spotify getest, geen foutieve gedraag.

Ik wou met RadioNed+ testen, maar het is een betaald app voor 2,88 €, dus ik heb niet gedaan

 

Bovendien de screensaver is van Google, ik denk niet dat KPN iets kan doen. Je  kan de screensaver wel uitschakelen. Zet eerst de ontwikkelaar-modus aan door 7 keer snel achterelkaar te klikken op build-nr in apparaatinfo/over, heel beneden. Ga dan terug dan is ontwikkelaar-modus vrij en daar zet bij standby - scherm nooit uit zetten bij opladen … De box is altijd met stroom bezorgt dus ook altijd bij opladen.


@TDN klopt. Bij radio in de KPN TV+ app heb je dit niet. Daar heb je de 'Schermbeveiliging' voor die je aan/uit kan zetten.

Bij Spotify doet hij dit inderdaad ook niet. En bij Netflix gaat hij naar hun eigen screensaver met reclame van films/series.

Bij de volgende apps gaat de box ook helemaal uit als je 'Scherm uitschakelen' hebt ingesteld:

  • YouTube (als je geen video's bekijkt)
  • TV+ app zelf (als je in het menu zit en niks bekijkt)
  • NPO start (als je niks kijkt of luistert)
  • RadioNED+ (als je niks doet maar wel luistert)
  • VLC player (als je niks kijkt of luistert)

We wachten de bevindingen wel af of de benaming 'Scherm uitschakelen' klopt of de functie niet goed werkt. Ben benieuwd.


Hier heb ik een terugkoppeling op. De optie voor scherm uitschakelen is eigenlijk een stand-by timer. Maar als je via een van onze radiozenders radio luistert, dan fungeert het als scherm uitschakelen omdat de radio de Box op de achtergrond wel actief houdt. Spotify houdt dan op dezelfde manier op de achtergrond de Box actief. Blijkbaar doen de overige apps dat niet, waardoor de Box dan dus in stand-by schiet.

Dus in die zin werkt het zoals bedoeld. Maar dan is het waarschijnlijk wel handiger om de tekst wat te verduidelijken. Heb ik doorgegeven als suggestie, dus hopelijk kan dat ook. Latere edit: we gaan de tekst bij de instelling verduidelijken.

 

Betekent voor jullie dat je die optie beter niet kunt gebruiken.


Okee top. Ik laat hem op de KPN screensaver staan.