Skip to main content

is er een senioren afstandbediening voor nieuwe kastje ( bleutooth ) bij de klantenservice kijken ze op bol.comendaar staan alleen normale of air mouse?

lijkt me niet handig voor een 93 jarige

Zo'n afstandsbediening is er niet. En elders een afstandsbediening kopen is ook nutteloos. Want dat gaat toch niet werken.


Misschien iets voor KPN en Sagacom om zoiets te maken.

De vraag is wel wordt zo'n ab niet erg groot?

Op zich staat alles er netjes op en ik denk dat ook iemand van 93 jaar oud de knopje moet kunnen vinden.


zal wel vragen bij kpn of ze een oud kastje hebben ze gaat toch alleen tv kijken en verder niks streamen hahaha 

 


zal wel vragen bij kpn of ze een oud kastje hebben ze gaat toch alleen tv kijken en verder niks streamen hahaha 

Dat kan ook niet... als u een tv+ ontvanger heeft krijgt u geen ouder model meer. 


Als ik het goed heb, kan hij ook via mobiel bedient worden.

Weet het niet 100% zeker.

Maar misschien is dat een optie.


Als ik het goed heb, kan hij ook via mobiel bedient worden.

Weet het niet 100% zeker.

---

Ik kan de tv+ box met mijn android-mobiel bedienen. 


Het gaat hier over iemand van 93 jaar oud met TV+. @joop2011 en @Katana321 .


idd op een nokia kan ze het niet bedienen? kpn geeft geen oplossing 


Universele afstandsbediening met grote toetsen- voor senioren ,kinderen en mensen met een lichamelijke beperking bestaat.
Om een universele afstandsbediening Tv+ te laten bedienen moet de originele afstandsbediening van de Tv  Tv+ kunnen bedienen ,dan kan de geschikte universele afstandsbediening ook Tv+ bedienen


Hoe is het zo gekomen als ik vragen mag? Dat ze dit kastje heeft, een nieuw abonnement, of verhuisd, of ?
Want :

Het lijkt mij overigens een kwestie van tijd tot er ook eenvoudige bluetooth afstandsbedieningen op de markt komen. Een zgn zapper, te gebruiken als zoekterm.


kpn geeft geen oplossing

Op dit moment is er geen andere afstandsbediening te krijgen.

Nota bene. De senioren afstandsbediening voor de oude boxen had ook al veel knoppen. Deze werkt in het geheel niet met de nieuwe DIW7022.


Hoi @foxy007 ,

Mogelijk is een Digitenne insteekkaart of kabelTV via Ziggo een (tijdelijk) alternatief mits de TV daar geschikt voor is.

 

Helaas laat het gebruiksgemak van TV+ de wensen over, en er is helaas ook geen infrarood ingebouwd.Dat maakt een andere afstandsbediening zoeken een stuk lastiger.

 


martijn 

 

we hadden daar ziggo tv maar op een of andere manier kon ziggo daar geen internet leveren ? misschien ci module van kpn checken , overleggen met kpn


jdp 

 

ik heb overal al vragen uit staan voor deze afstandbediening maar welke type bedoel jij dan ? ik krijg te horen dat de tv + niet met een inzetbare werkt

 


Universele afstandsbediening met grote toetsen- voor senioren ,kinderen en mensen met een lichamelijke beperking bestaat.
Om een universele afstandsbediening Tv+ te laten bedienen moet de originele afstandsbediening van de Tv  Tv+ kunnen bedienen ,dan kan de geschikte universele afstandsbediening ook Tv+ bedienen

 

De DIW7022 (KPN tv+ box) werkt alleen via Bleutooth.

 

Via Amazon zag ik er wel enkele, maar of die de DIW7022 kunnen bedienen, is nog maar de vraag.

Zie o.a. hier. 

 


Universele afstandsbediening met grote toetsen- voor senioren ,kinderen en mensen met een lichamelijke beperking bestaat.
Om een universele afstandsbediening Tv+ te laten bedienen moet de originele afstandsbediening van de Tv  Tv+ kunnen bedienen ,dan kan de geschikte universele afstandsbediening ook Tv+ bedienen

 

De DIW7022 (KPN tv+ box) werkt alleen via Bleutooth.

En daar heb ik nog geen universele ab voor gezien. 

 

Voor ir ab's zijn er inderdaad ruim voldoende, maar daar heb je niets aan. 

idd kpn moet maar met een andere oplossing komen voor ouderen, ze moeten tegenwoordig allemaal internet hebben ivm thuishulp e.d 

 


martijn 

 

we hadden daar ziggo tv maar op een of andere manier kon ziggo daar geen internet leveren ? misschien ci module van kpn checken , overleggen met kpn

Aha, ze was al Ziggo klant.

Grote kans dat er voorlopig nog gewoon TV signaal op de Ziggo aansluiting staat.Ik zou zeggen probeer het.

Gewoon coaxkabel in TV stoppen en vervolgens zenders zoeken en deze gegevens invullen:


Frequentie: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 4444 of 04444
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6900

 

 

Het is een optie TV bij Ziggo af te nemen en internet+bellen bij KPN.


Wat ook een optie is:

De KPN app op de tv installeren en via de app kijken.

Maar of iemand van 93 jaar dat kan, durf ik niet te zeggen. 


Het is een optie TV bij Ziggo af te nemen en internet+bellen bij KPN.

Dat is waarschijnlijk de beste oplossing. Want hoe de ontvangst van Digitenne à € 18 daar is met de binnenantenne... Met de CI+ module. Moet de tv wel geschikt zijn voor die module!! Check dat hier om teleurstelling te voorkomen!!

Ziggo heeft het aanbod “KabelTV". Hierbij is geen module nodig maar wel een geschikte
tv voor DVB-C.

In dit aanbod zijn alle zenders HD. Alleen RTL4, 5, 6, 8 en 6 en Net5 en Veronica in SD kwaliteit.

Digitenne zonder TV+ à € 18 per maand

Digitenne bij TV+ = € 17,50 (...)

Ziggo KabelTV = € 20 ( info )

TV Start, met meer zenders en genoemde zenders in HD à € 29,45 ( info ), met module.


Klopt @PeterG .Dat zou ook mijn keus zijn.


KabelTV is -mits bekabeling en aansluitpunt op orde- erg betrouwbaar.Digitenne is toch wat gevoeliger voor storingen.

 

 

 

 


KabelTV is -mits bekabeling en aansluitpunt op orde- erg betrouwbaar.

Ja

Digitenne is toch wat gevoeliger voor storingen.

Dat kan, maar je kan ook geluk hebben, hangt af van de omstandigheden ter plaatse, kan je testen met een leen of koop kastje.

 


Universele afstandsbediening met grote toetsen- voor senioren ,kinderen en mensen met een lichamelijke beperking bestaat.
Om een universele afstandsbediening Tv+ te laten bedienen moet de originele afstandsbediening van de Tv  Tv+ kunnen bedienen ,dan kan de geschikte universele afstandsbediening ook Tv+ bedienen

 

De DIW7022 (KPN tv+ box) werkt alleen via Bleutooth.

 

Via Amazon zag ik er wel enkele, maar of die de DIW7022 kunnen bedienen, is nog maar de vraag.

Zie o.a. hier. 

 

Ik heb Tv+ aangesloten op een Philips TV, Philips TV heeft een infrarood afstandsbediening. 

Ik kan met mijn Philips infrarood afstandsbediening Tv+ volledig bedienen. ,als ik een geschikte universele afstandsbediening compatible met mijn Philips  koppelt dan zou ik  ermee ook Tv+ kunnen bedienen. 

Sommige Tv fabrikanten laat het toe om de afstandsbediening opnieuw te programmeren (knoppen hernoemen of uitschakelen) ,met een kpn afstandsbediening is dat niet mogelijk. 

Waar het hier omdraait heeft niet zoveel  met een afstandsbediening te maken ,kpn heeft teveel rotzooi op tv+ gezet die niet verwijderd/verbergen kunnen worden,  ervan uit gegaan dat iedereen de kennis heeft om met een Android kastje te kunnen werken,het gaat om  op een normale manier tv te kunnen kijken,.

Totaal geen rekening gehouden met mensen die geen kennis hebben van  ,kinderen, ouderen of mensen met een beperking 


IK vind dit best een goede vraag, want ik ben hier ook naar opzoek, voor een huisgenoot die maar een paar procent zicht heeft.

 

Gewoon een kastje met een aan en uit knop, kanaal nummers +up en down en volume.

Gewoon een AB waarmee je “ouderwets” kijkt, zonder de extra's.

 

Bedienen met een mobiel is geen optie, slecht zicht is slecht zicht. en ik ken nog genpoeg ouderen die niet met een mobiel om kunnen gaan.


@bpethke 

Deze topic gaat over de ab voor de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box).

Dus ga ik ervan uit dat u deze heeft.

 

Ik heb op een andere topic begrepen dat KPN hiermee bezit is.

Als het goed is, in de loop van dit jaar. 


@joop2011  ja het gaat om de diw7022.

Mooi om te horen dat er aangewerkt wordt, liefst een hele simpele met alleen de banale functies, zoals ik al beschreef.


Reageer