Skip to main content

is er een senioren afstandbediening voor nieuwe kastje ( bleutooth ) bij de klantenservice kijken ze op bol.comendaar staan alleen normale of air mouse?

lijkt me niet handig voor een 93 jarige

@joop2011  ja het gaat om de diw7022.

Mooi om te horen dat er aangewerkt wordt, liefst een hele simpele met alleen de banale functies, zoals ik al beschreef.

 

Hopelijk laat een moderator (KPN medewerker) snel iets horen.😉


Het is inderdaad een bekende wens zoals Joop aangeeft, ik kan alleen nog niet aangeven binnen welke termijn dit mogelijk gaat worden.


Zeker nu viaplay alleen nog via een app op de ontvanger te zien is is het voor mijn vader een groot probleem hde F1 wedstrijden te vinden. Waarom die niet meer als gewone zender beschikbaar is, wat al lastig genoeg is op de android ontvanger voor hem, is me een volstrekt raadsel.


Hoi @Doppie74 .

Dit topic betreft heel wat anders, maar toch even dit. 

De zender was nooit de bedoeling van streamingdienst Viaplay. Om echter bandbreedte problemen te voorkomen zou alleen voor seizoen 2022 er bij slechts 5 providers alleen de kwalificatie en race via een kanaal doorgegeven worden. Vorig jaar is dat echter ook nog gebeurd. 

Maar dit jaar heeft Viaplay door de samenwerking met F1 TV/ FOM voldoende streaming capaciteit. Daardoor hebben ze besloten het voor hen dure (!) TV kanaal te beëindigen. Zoals je weet staan de financiën van Viaplay al zwaar onder druk.

 


Sowieso willen streamingsdiensten ook dat je hun app gebruikt. Want daarmee kunnen ze veel meer data verzamelen. Ze zien dan precies wat je kijkt, wat je interessant vind en wat niet. Bij doorgifte door KPN via zo'n zender zien ze daar waarschijnlijk niks van.

Wat betreft viaplay: dat is natuurlijk veel meer dan alleen formule 1. Ze bieden veel meer aan. Maar dat zie je allemaal niet via die zender. 


Hoi @Doppie74 .

Dit topic betreft heel wat anders, maar toch even dit. 

De zender was nooit de bedoeling van streamingdienst Viaplay. Om echter bandbreedte problemen te voorkomen zou alleen voor seizoen 2022 er bij slechts 5 providers alleen de kwalificatie en race via een kanaal doorgegeven worden. Vorig jaar is dat echter ook nog gebeurd. 

Maar dit jaar heeft Viaplay door de samenwerking met F1 TV/ FOM voldoende streaming capaciteit. Daardoor hebben ze besloten het voor hen dure (!) TV kanaal te beëindigen. Zoals je weet staan de financiën van Viaplay al zwaar onder druk.

 

Hi, in diverse draadjes die over seniorenafstandsbedieningen gaan, blijkt dat het steeds lastiger wordt om de KPN "TV" dienst te bedienen. Zelf stream ik alleen nog maar, maar ik wil dat het voor KPN duidelijk is dat de voorheen kleine groep die alleen een simpelere afstandsbediening nodig had, groter wordt nu bedieningsconcepten totaal veranderen. Als KPN Viaplay in haar pakket aanbiedt hoe dan ook, vind ik dat KPN zich daar bewust van moet zijn. En aangezien het gros van de viaplay abonnees in NL het voor F1 heeft aangeschaft en ook weer massaal gedumpt heeft overigens, was de doorgifte via een kanaal zo gek nog niet.


Reageer