Skip to main content

Dag, mijn probleem is nog niet opgelost. 
Zal het proberen nog eens duidelijk te formuleren. 
Mijn tv box is verwisselt van een oude naar de nieuwe KPN tv box. Zelf gebruik ik de sennheiser koptelefoon daar ik niet goed de TV hoor. Bij het oude kastje kon ik deze in de achterkant inpluggen en alles deed het perfect. 
Met de nieuwe box  is er in de achterkant geen aansluiting voor. Heb daar een speciaal kastje moeten aanschaffen- de audio converter ( dank KPN dat ik op kosten ben gejaagd. Had er namelijk 2 nodig, totale kosten € 40, omdat ik een nieuwe TV box kreeg. 😱)  

Nu is het zo dat als ik het geluid instel bij het tandwiel -geluid- audio kwaliteiten instellen dan krijg ik 4 opties. Alleen bij dolby digital plus doet mijn sennheiser het niet. Deze bromt dan. De andere 3 daar heb ik wel geluid bij..  Maar juist bij de dolby digital plus is het geluid het beste voor mijn huisgenoten die zonder koptelefoon luisteren. Maar daarop doet mijn sennheiser het juist niet. Hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd in de hoop dat iemand een oplossing hier voor heeft. 

  •  

Hallo @AenA , heeft de Sennheiser een digitale ingang? En had de vorige box ook DDplus?

Het kan zijn dat je koptelefoon niet het formaat aankan dat met DDplus wordt uitgestuurd.


Dag Arjan, geen idee of de vorige box die had. Het gekke is dat bij geluid instellingen het alles doet behalve de dolby digital. 


A.j.b. geen extra topic maken over het zelfde.

Een losse digitaal → analoog converter kan niets met de DDP codering. Dus als je 'm daarop 'vast’ zet krijg je gebrom.

Zie verder mijn reacties (!) en TIPS in je originele topic.