Als ik een Sennheiser TV luisterhulp met een optische kabel aansluit op de optische poort van de TV ontvanger Arris VIP 2952 V2 werkt dit niet, terwijl het rode lampje op de kabel wel brandt.
Wat doe ik verkeerd? Weet iemand een oplossing?
Als ik een Sennheiser TV luisterhulp met een optische kabel aansluit op de optische poort van de TV ontvanger Arris VIP 2952 V2 werkt dit niet, terwijl het rode lampje op de kabel wel brandt.
Wat doe ik verkeerd? Weet iemand een oplossing?
Wat bedoel je met rode lampje op de kabel?
Wat bedoel je met rode lampje op de kabel?
Beste
Beste
Als je de geluidsaansluiting gebruikt i.p.v. de optische aansluiting. lukt het dan wel?
Wat is precies het type-nummer van de Sennheiser?
Als het wel werkt met radio...
Dan denk ik dat de optische uitgang op "dolby" staat. Zo'n Sennheiser herkent echter alleen "pcm stereo" geluid.
Ga naar instellingen. Dan geluid. Daar tabje optisch. Zet het geluid op stereo en 'bewaar' de instelling.
Allereerst het ‘rode lampje’: Ja, je kunt er beter niet in kijken. Maar het geeft wel een rode gloed die je kunt zien. Ik zou denken dat de optische aansluiting dan zou werken. Anders brandt het lampje niet.
De instellingen van de Arris VIP 2952 V2 kan ik niet veranderen. Op de KPN website kan ik helemaal niets vinden. De gebruiksaanwijzingen van de Arris en van Sennheiser vermelden niets anders dan ‘plug and play’. Van KPN word ik helemaal niets wijzer: noch de gebruiksaanwijzing, noch de website en ook niet de telefonische klantenservice kunnen mij uitleggen wat er fout is. In de handleidingen van de Arris die ik heb geraadpleegd wordt niet meer gezegd over die digitale poort dat dat die er is.
Ik zou dus zeggen: plug and play. Maar waar de instellingen moeten worden aangepast weet ik niet.
De Sennheiser is de Luisterhulp 860 set.
De audio voor optisch kun je op Dolby of Stereo zetten.
Voor de Sennheiser zender moet het geluid op stereo. Dolby (codering) herkent ie niet.
Met de afstandsbediening van kpn - menu: instellingen.
Vergeet na wijzigen Bewaar en sluit niet.
Beste
Eenvoudiger kan het niet.
PeterG en JanD,
Dank voor jullie antwoorden. Ik heb de handleidingen van voor naar achteren en weer terug goed gelezen en dit allemaal al geprobeerd, maar tevergeefs. Daarom ook mijn hulpkreet.
Ik heb een iets oudere Philips TV, maar de instellingen komen overeen met die van de Sonyplaatjes. Omdat deze TV nog geen optische aansluiting heeft, kan ik dat ook niet instellen. De stereo jackplug is meegeleverd bij de Sennheiser en werkt ook niet. Volgens de gebruiksaanwijzing van Sennheiser moet ik de instelling op PCM zetten (bij Philips via SPDIF out). Het geluid op stereo moet ik nog wel even uitproberen. Mijn buren hebben een TV met een optische aansluiting. Daarop werkt de luisterhulp wel goed.
Omdat je de optische uitgang van de Arris gebruikt, denk ik dat je op de TV niets zou moeten instellen.
Maar nu komt het: Eindelijk had ik vanmiddag contact met KPN en kreeg ik iemand die zeer behulpzaam was. Hij moest echter voor mijn vragen weer bij zijn manager zijn. De antwoorden: “Veel apparaten zijn niet compatibel” en: “Dit ligt buiten de ondersteuning van KPN”.
Ik vraag me dan af waarom die optische aansluiting dan op dat kastje zit. Nergens in de documentatie wordt ingegaan op het gebruik van die optische poort.
Beste
De geluids uitgangen op de tv decoder zijn analoog en digitaal en kunt naar believen kiezen hoe je de Sennheiser dus op de tv decoder aan wilt sluiten, zo simpel is het.
Je kunt er ook voor kiezen de Sennheiser op je tv toestel aan te sluiten.
In zo’n geval is het de vraag, geeft de bron (TV) geen geluid of geeft de ( noem ik het maar even ) koptelefoon het niet door.
Eenvoudig te testen met een andere bron, iets waar (zeker wel) geluid uit komt.
Wat heb je zoal voor handen, heb je wat snoertjes bij de hand ? Om op de 3,5mm jack aan te sluiten.
Ik heb een iets oudere Philips TV, maar de instellingen komen overeen met die van de Sonyplaatjes. Omdat deze TV nog geen optische aansluiting heeft, kan ik dat ook niet instellen.
huh….
Die van de tv moet je ook niet hebben maar van de KPN tv ontvanger. Dat leg ik nou ook uit. Daar zijn de screenshots van. Nogmaals: gebruik de menu knop van de WITTE kpn afstandsbediening.
Want je zegt ook dat je 'm op de optische aansluiting van de Arris gestoken te hebben. Dus niet de Philips tv, waar je vermeld dat er zelfs geen optische uitgang op zit.
Beste
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.