Skip to main content
Beantwoord

Serie opname gepland in TV+ app is niet te annuleren in de app

• February 10, 2025
  • 22 reacties
  • 214 keer bekeken

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8

Als ik een serie opname plan in de TV+ app, dan is de serie opname vervolgens niet te annuleren in de app - alleen individuele afleveringen zijn annuleerbaar, het “Opname annuleren” menu blijft op “Serie opname plannen” staan.

(de serie wordt wel opgenomen gelukkig, dit lijkt een user-interface probleem.)

Een serie opname gepland op de TV ontvanger is daarentegen wel annuleerbaar, ook in de app.

Ter illustratie, een serie gepland in de app:

Ter vergelijking, serie gepland in de tv ontvanger ziet er zo uit in de app:

TV+ App versie 08.61.00 en eerdere versies - dit gebeurde ook al in de oude iTV app.

Beste antwoord door Wartywolfs

Mijn serie annuleren probleem lijkt nu opgelost met de nieuwe app update 08.64.01 (iPhone/iPad) zowel voor nieuwe als eerder ingeplande series.  Ook op tv.kpn.com website werkt het weer.

Bedankt!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

22 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@Wartywolfs, goed dat je het aankaart als iets niet goed werkt.

Als wij het hier testen, lijkt het wel gewoon te werken. Ik ben benieuwd of het zo lukt: Ga eens naar Opgeslagen - Opnames - Geplande opname. Als je daar op de 3 puntjes klikt bij de opname, is er een optie om serie te annuleren. Lukt het zo?

Zo niet, ik zie dat je een oudere versie van de TV+ app gebruikt. Dit is de nieuwste versie. Check dan eens of je updates hebt en je de app kunt updaten? Lukt dat, en werkt het daarna wel?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • February 13, 2025

Ik zie hetzelfde probleem ook in de nieuwe app  versie: (op iOS 18.3)

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ik herken dit niet ​@Wartywolfs. Heb je mijn vorige tips nog gezien en geprobeerd; lukt het via die stappen wel?

Als wij het hier testen, lijkt het wel gewoon te werken. Ik ben benieuwd of het zo lukt: Ga eens naar Opgeslagen - Opnames - Geplande opname. Als je daar op de 3 puntjes klikt bij de opname, is er een optie om serie te annuleren. Lukt het zo?

Zo niet, ik zie dat je een oudere versie van de TV+ app gebruikt. Dit is de nieuwste versie. Check dan eens of je updates hebt en je de app kunt updaten? Lukt dat, en werkt het daarna wel?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • February 19, 2025

Ik herken dit niet ​@Wartywolfs. Heb je mijn vorige tips nog gezien en geprobeerd; lukt het via die stappen wel?

Het lukte mij nog steeds niet, ook niet na update naar (destijds) meest recente versie 08.63.00, ook niet met de drie puntjes. Ik dacht dit afdoende geïllustreerd te hebben met de screenshots in mijn vorige reactie, maar blijkbaar niet :(

Ik zag vandaag dat een app update beschikbaar is/komt, zal het daarmee nog eens proberen.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Je uitgebreide voorbeelden worden zeer gewaardeerd ​@Wartywolfs  :) Het was puur een dubbele check vanuit mij. Het is wel een beetje gek, omdat we dit niet ervaren als wij het testen. 

Ik ben benieuwd of de nieuwe app-versie dan verschil maakt straks. En ik weet niet of ik er overheen kijk, maar voor de zekerheid; op wat voor type Apple apparaat(of apparaten, geloof ik te zien aan je screenshots) ervaar je dit? Heb je nog andere apparaten om op te testen? En welke app versies hebben ze nu?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • February 20, 2025

Alles up to date:

iOS 18.3.1 op iPhone SE (2022)

iPadOS 17.7.5 op iPad (6th gen)

TV+ app versie 08.63.00 op beide.

Ik ervaar dit probleem nog steeds, op beide apparaten.

Heb verder geen ander apparaat om op te testen.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • February 20, 2025

Ik zie het ook terug op tv.kpn.com bij een serie opname ingepland in TV+ app:

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • February 20, 2025

…via de 3 puntjes in tv.kpn.com lukt serie annuleren dan weer wél.  Merkwaardig.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • February 20, 2025

Ook app compleet verwijderen (incl. alle gegevens) en vers installeren van nieuwe versie 08.64.00 lost dit probleem niet op.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • February 20, 2025

Terzijde, de app slaat in de loop van de tijd heel wat data op (of ruimt niets op?) bijna 2 GB op m’n iPad, altijd geüpdatet nog vanaf Xs4all TV tijden.  Een verse installatie op z’n tijd is dus misschien niet zo’n slecht idee.
Ervan uitgaande dat alle belangrijke instellingen aan mijn account gekoppeld zijn en vanuit de cloud worden gesynchroniseerd. (klopt dat?)

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ik volg het niet helemaal ​@Wartywolfs, want je zegt dat je de app al compleet verwijderd had, maar daarna stuur je dit screenshot waarin we zien dat er nog heel veel data opgeslagen is, schijnbaar. Wat gebeurt er als je de app via dat scherm verwijdert, en daarna opnieuw installeert?

Goed om te weten dat het via de site uiteindelijk wel lukte!

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • February 24, 2025

Tja, ik heb 2 apparaten😀

Op iPhone de app compleet verwijderd en geherinstalleerd; op iPad (nog) niet verwijderd, alleen geüpdatet.  Screenshot gemaakt vòòr update.  Ik wou alleen even zeker weten dat ik geen belangrijke instellingen kwijtraak in TV+ app voor ik ‘m ook daarop compleet verwijder en herinstalleer.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • February 24, 2025

Overigens is het ook in de site niet helemaal consistent - via de 3 puntjes lukt het wel te annulerenmaar ook daar laat de [Opname annuleren] knop op de programma pagina zelf de verkeerde keuze “Serie opname plannen” zie ipv. de verwachte “Serie opname annuleren”.

Het lijkt er van buitenaf haast op dat de app Serie opnames niet helemaal goed als zodanig registreert in de database, waardoor (sommige onderdelen van) de gebruikers interface de opname niet herkennen als serie opname - maar dat is speculatie van mijn kant (eens een IT-er, altijd een IT-er…)

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@Wartywolfs Ah, duidelijk 😁 Voor wat betreft je vraag over belangrijke instellingen: Instellingen en voorkeuren (denk ook aan profielfoto en favorieten) worden in de cloud opgeslagen. Daarom zijn ze in alle apps gelijk. Door verwijderen en opnieuw installeren van de app raak je die niet kwijt. Dus doe dat eerst eens, ik ben benieuwd of het daarna wel goed gaat.

Wij kunnen het niet herproduceren, dat maakt het zo lastig om de vinger op de zere plek te leggen. Het is ook gek dat het je wel lukte via de site, dat wijst er ook op dat 't geen algemeen ding is. Als het na herinstalleren nog steeds niet lukt, test dan toch eens verschillende series. Mogelijk is het dan iets bij een specifieke serie(s). Lukt het bij andere series wel, of is het altijd hetzelfde? Speelt het wel bij bepaalde programma's of series, welke zijn dit dan? Gebeurt het op je beide apparaten, of op ééntje? En speelt dit ook bij serieopnames die je al langer ingepland had, maakt het verschil of je 'm net ingepland hebt of al langer geleden?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • February 25, 2025

Bij mij is het perfect reproduceerbaar, ook met vers geïnstalleerde app 08.64.00.

Op beide apparaten.

Ook met serie die ik nu inplan. 

Maakt ook niet uit of ik met KPN ID of met tv abonnementsnummer ben ingelogd.

Ik zie nu ook hetzelfde als ik een serie op tv.kpn.com inplan.

Alleen series die ik op de tv ontvanger heb ingepland, zijn in de app te annuleren.

Ik heb een ex-XS4ALL abonnement sinds 2013, misschien heeft dat nog ergens invloed.

(iets anders kan ik niet bedenken waarom het bij mij perfect reproduceerbaar is en bij jullie niet…)

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Het is heel vaag inderdaad, dat we 't hier niet tegen komen en jij wel op beide apparaten ​@Wartywolfs.

Met welke serie(s) heb je dit nu voor het laatst getest? Maakt het uit als je een andere serie probeert? En even een specifiek verzoek: als je het probeert met ‘Richard Osman's House of Games’, lukt het dan wel?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • February 26, 2025

Ik heb het gisteren geprobeerd met (willekeurig gekozen) NPO series Hunted VIPS en Bar Laat, en eerder met Focus.

(Meestal neem ik op van BBC en VRT, omdat deze zenders niet terug te kijken zijn, en, in geval van BBC, niet eens te pauzeren zijn op de TV ontvanger.)

Richard Osman’s House of Games had ik al eerder als serie ingepland, vertoont hetzelfde euvel in beide versie van de app. Ik zie het ook op tv.kpn.com. (zie screenshots), maar niet consistent, bij eerder opgenomen afl is “Serie opname verwijderen” keuze dan weer wel aanwezig.

Nogmaals, ik zie het ook terug als ik een serie inplan op tv.kpn.com website, zie mijn screenshots van Focus in mijn bericht 5 dagen geleden.

Als niemand anders dit ziet, zit er misschien toch iets scheef in mij tv abonnement? Geen idee verder.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • February 26, 2025

Oja, De tv.kpn.com screenshots zijn afkomstig van Safari op iPadOS 17.7.5.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 26, 2025

Je laptop is dus ook Apple. Hier in Windows is het gewoon zo:

En hier via de 3 puntjes ook serie opname te stoppen.

En via de 3 puntjes bij geplande opnames op de mobiel (Android) ook '’serie opname annuleren'’.

Het zal wel weer een iOS ding zijn vrees ik. KPN en Apple is al jaren geen goed huwelijk.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

We hebben zelf ook getest via Apple devices, en ondervinden dit niet, dus dat is het in dit geval niet ​@PeterG 😊

@Wartywolfs Dank opnieuw voor het proberen en testen! We gaan verder navraag/onderzoek, toch even verder kijken of we iets kunnen vinden. We komen er bij je op terug zo gauw we meer weten.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • March 8, 2025

Mijn serie annuleren probleem lijkt nu opgelost met de nieuwe app update 08.64.01 (iPhone/iPad) zowel voor nieuwe als eerder ingeplande series.  Ook op tv.kpn.com website werkt het weer.

Bedankt!

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Super! En dank voor het delen ​@Wartywolfs :)