Skip to main content

Goedenmiddg,

 

Klopt het dat als je een serie opnamen doet van een seizoen dat hij daarna niet automatisch en volgende seizoen ook op neemt?

Dit is nu niet het geval en dan missen wij de volgende seizoenen omdat wij niet altijd gelijk kijken. 

Goedemiddag @dekker96,

Het klopt dat serieopname niet automatisch een nieuw seizoen toevoegt. Een seizoen van de serie krijgt een uniek ID waardoor alle betreffende afleveringen gebundeld worden in de lijst. Een nieuw seizoen krijgt vervolgens ook weer een uniek ID en is daarmee dus anders dan die van het eerdere seizoen.

Het is dus zaak om de programmering goed in de gaten te houden en deze zelf in te plannen.


Bedankt voor je snelle bericht.

 

Dat is erg jammer, bij de andere provider ziggo hadden we dat wel. 

misschien een idee voor kpn om dat te gaan veranderen:d


Sterker nog, zelfs binnen één seizoen worden niet altijd alle afleveringen opgenomen. Iedere week ga ik even op de tv-gids na of de opnames van alle afleveringen van een seizoen die week zijn ingepland. Het komt dan toch met enige regelmaat voor dat ik de opnameplanner een reminder moet geven. 


Sterker nog, zelfs binnen één seizoen worden niet altijd alle afleveringen opgenomen. Iedere week ga ik even op de tv-gids na of de opnames van alle afleveringen van een seizoen die week zijn ingepland. Het komt dan toch met enige regelmaat voor dat ik de opnameplanner een reminder moet geven. 

Dat is helemaal balen zeg. Dat heb ik hier gelukkig tot nu toe nog niet. 
Hoop dat er wat verandering in gaat komen dat zou erg fijn zijn voor ieder die opneemt. 


@dekker96 Ook ik heb helemaal niet die ervaring. Wij zijn hier thuis verwoed opnemers. Bijna alles wat wij willen zien, nemen we op. Zodat we het op onze eigen manier, zonder reclame, en in eigen tempo kunnen kijken. Wij missen eigenlijk nooit een aflevering, in elk geval niet bij de series die wij opnemen.


@dekker96 Ook ik heb helemaal niet die ervaring. Wij zijn hier thuis verwoed opnemers. Bijna alles wat wij willen zien, nemen we op. Zodat we het op onze eigen manier, zonder reclame, en in eigen tempo kunnen kijken. Wij missen eigenlijk nooit een aflevering, in elk geval niet bij de series die wij opnemen.

Ik mis ook de afleveringen niet. 
maar als er een seizoen begint bijv seizoen 1 en die is afgelopen dan neemt hij niet automatisch seizoen 2 uit zichzelf op. Dit moet je nu zelf in de gaten houden en optijd weer instellen als serie opnamen 


@dekker96 Dat weet ik. Maar mijn reactie ging eigenlijk over dit stukje van @makzzz 

makzzz schreef:

Sterker nog, zelfs binnen één seizoen worden niet altijd alle afleveringen opgenomen.


Ik mis ook de afleveringen niet. 
maar als er een seizoen begint bijv seizoen 1 en die is afgelopen dan neemt hij niet automatisch seizoen 2 uit zichzelf op. Dit moet je nu zelf in de gaten houden en optijd weer instellen als serie opnamen 

Precies, en Britse series als Vera en Grantchester hebben maar vier à zes afleveringen per seizoen, dat houdt je wel bezig met programmeren.


@TijtheMan Kan dit toch niet opgenomen worden op de wishlisht? Dat er iets te regelen valt met de ID's, dat een volgend seizoen hetzelfde ID krijgt. Neem nu bijvoorbeeld “Reizen Waes”. Seizoen 1 opgenomen, en seizoen 2 moet ik opnieuw aanzetten, waar ik bij toeval achter kom! Als “Reizen Waes” een ID krijgt ongeacht seizoen, moet het toch al werken.

 

Ik ben recent overgestapt en ik vind het een groot gemis. Ik snap je antwoord dat het nu niet kan, maar als Ziggo het kan, moet KPN het toch ook kunnen inrichten.

De knop heet tenslotte ook “Serie opnemen” en niet “Seizoen opnemen”. Dus iedereen verwacht de hele serie op te nemen!


@TijtheMan Kan dit toch niet opgenomen worden op de wishlisht? Dat er iets te regelen valt met de ID's, dat een volgend seizoen hetzelfde ID krijgt. Neem nu bijvoorbeeld “Reizen Waes”. Seizoen 1 opgenomen, en seizoen 2 moet ik opnieuw aanzetten, waar ik bij toeval achter kom! Als “Reizen Waes” een ID krijgt ongeacht seizoen, moet het toch al werken.

 

Ik ben recent overgestapt en ik vind het een groot gemis. Ik snap je antwoord dat het nu niet kan, maar als Ziggo het kan, moet KPN het toch ook kunnen inrichten.

De knop heet tenslotte ook “Serie opnemen” en niet “Seizoen opnemen”. Dus iedereen verwacht de hele serie op te nemen!

Ja dat vind ik dus ook. Mijn ouders hebben ziggo en die neemt alles automatisch gewoon op ongeacht of er een ander seizoen begint. 
 


Goedemiddag @Spaarpott, @dekker96,

Om meteen kort door de bocht binnen te vallen:

 

 

De functie heet inderdaad ‘Serieopname’ in de volksmond, maar in de omschrijving die volgt wanneer je een programma op wil nemen staat er wel degelijk (zoals hierboven te zien is) ‘Hele seizoen’.

 

Dat gezegd hebbende: Ik kan me aan prima indenken dat het een gewenste functie is. Echter, het heeft wat inrichting en werking betreft de nodige uitdagingen. Mogen we er vanuit gaan dat wanneer men een seizoen heeft opgenomen men automatisch ook het volgende seizoen wenst op te nemen? (nog even los van de inrichting dat we dat pas kunnen zien wanneer men daar expliciet toestemming voor verleent). En kunnen we de werking dan nog steeds eenvoudig houden? Nu wordt een programma direct opgenomen wanneer deze niet in een serie valt. Is het wel een serie, dan krijg je de optie ‘1 Aflevering’ of ‘Hele seizoen’. Wanneer je kiest voor het hele seizoen zou er daarna nog de optie moeten komen ‘Alleen dit seizoen’ of ‘Alle volgende seizoenen ook’. Om vervolgens (om niemand uit te sluiten) de volgende vraag ook aan te bieden ‘Alle nieuwe seizoenen vanaf nu’ of ‘Alle seizoenen vanaf nu inclusief eventuele herhalingen van eerdere seizoenen’. Zo kunnen we de beslisboom nog wel wat meer uitbreiden, wanneer een programma verhuist van zender (Van RTL4 naar RTL5 bijvoorbeeld) dan dient dit nu ook weer opnieuw ingegeven te worden.

Begrijp me niet verkeerd, het staat op de wishlist 😉. Wanneer er een eenvoudige manier is hier vorm aan te geven zal dat zeker gebeuren. Alleen niet op korte termijn.


Goedemiddag @Spaarpott@dekker96,

Om meteen kort door de bocht binnen te vallen:

 

 

De functie heet inderdaad ‘Serieopname’ in de volksmond, maar in de omschrijving die volgt wanneer je een programma op wil nemen staat er wel degelijk (zoals hierboven te zien is) ‘Hele seizoen’.

 

Dat gezegd hebbende: Ik kan me aan prima indenken dat het een gewenste functie is. Echter, het heeft wat inrichting en werking betreft de nodige uitdagingen. Mogen we er vanuit gaan dat wanneer men een seizoen heeft opgenomen men automatisch ook het volgende seizoen wenst op te nemen? (nog even los van de inrichting dat we dat pas kunnen zien wanneer men daar expliciet toestemming voor verleent). En kunnen we de werking dan nog steeds eenvoudig houden? Nu wordt een programma direct opgenomen wanneer deze niet in een serie valt. Is het wel een serie, dan krijg je de optie ‘1 Aflevering’ of ‘Hele seizoen’. Wanneer je kiest voor het hele seizoen zou er daarna nog de optie moeten komen ‘Alleen dit seizoen’ of ‘Alle volgende seizoenen ook’. Om vervolgens (om niemand uit te sluiten) de volgende vraag ook aan te bieden ‘Alle nieuwe seizoenen vanaf nu’ of ‘Alle seizoenen vanaf nu inclusief eventuele herhalingen van eerdere seizoenen’. Zo kunnen we de beslisboom nog wel wat meer uitbreiden, wanneer een programma verhuist van zender (Van RTL4 naar RTL5 bijvoorbeeld) dan dient dit nu ook weer opnieuw ingegeven te worden.

Begrijp me niet verkeerd, het staat op de wishlist 😉. Wanneer er een eenvoudige manier is hier vorm aan te geven zal dat zeker gebeuren. Alleen niet op korte termijn.

waarom kan het bij ziggo dan wel?

ik ben verder geen fan van ziggo hoor vind alles prima met kpn. maar als het bij de ander kan moet het bij kpn toch ook lukken 


“Om vervolgens (om niemand uit te sluiten) de volgende vraag ook aan te bieden ‘Alle nieuwe seizoenen vanaf nu’ of ‘Alle seizoenen vanaf nu inclusief eventuele herhalingen van eerdere seizoenen’.”

Die vraag hoeft niet aangeboden te worden, want dat gebeurt al uitentreuren. Bij mij worden nu al voor de 3e keer de series War of the Worlds en Broadchurch opgenomen. Dat moet blijkbaar ook weer handmatig uitgezet worden.


@dekker96, eens. Op technisch gebied moet het zeker lukken. Alleen niet in de huidige vorm helaas.

@makzzz, Klopt. De geplande opnames zijn onder de gelijknamige knop te vinden in het menu ‘Opnames’. Hier dient men zelf de eerder geplande opnames zelf handmatig te verwijderen. Helaas wordt het, zolang het niet verwijderd wordt, tot in den treure opgenomen naar gelang de zenders ervoor kiezen het te herhalen.


De functie heet inderdaad ‘Serieopname’ in de volksmond, maar in de omschrijving die volgt wanneer je een programma op wil nemen staat er wel degelijk (zoals hierboven te zien is) ‘Hele seizoen’.

@TijtheMan

Ik krijg toch echt andere schermen met mijn VIP 5202.

Die heeft het toch echt alleen maar over “Plan serie opname”

 

En als je dan OK drukt, krijg je de melding: “Serie opname is ingepland” 

 

Systeeminfo: 

 


@Spaarpott,

I stand corrected. Deze schermen komen inderdaad met deze benaming naar voren. Ik keek niet verder dan dat mijn neus lang was. Wanneer je op de ‘rec’ knop van de afstandsbediening drukt krijg je de melding zoals ik hem plaatste, maar via de detailschermen van de programma’s staat het inderdaad anders. Dat is overigens niet alleen zo op de 5202, maar gaat ook op de andere stb’s als zodanig. 


Ik heb wel gemerkt dat het bij sommige serie opnames wel gebeurd, maar niet bij allen.

Als KPN de ID zelf toevoegt, dan is het handig om bij de volgende seizoen dezelfde ID te geven. (lijkt mij).

 

@Spaarpott 

Je kan op verschillende manieren een opname starten.

Als je klikt op opname, dan krijg je de keuze zoals boven aangegeven.

De methode die jij aangeeft is ook een goede mogelijkheid.😉