Skip to main content

Wij willen je graag herinneren aan het feit dat er voor sommige programma's een nieuw seizoen start in 2024, ondanks dat ze nu al lopen. Dit betekent dat enkele serieopnames mogelijk verdwijnen uit je lijst met geplande opnames.

Wil je er zeker van zijn dat je favoriete programma's ook in het nieuwe jaar worden opgenomen? Controleer dan je lijst met geplande opnames! Als je favoriete serie niet meer tussen de geplande opnames staat, zal je deze opnieuw moeten instellen voor het seizoen van 2024: Hoe kan ik een tv-programma opnemen?

We hebben de populairste zenders bekeken en een lijst samengesteld van programma's die je sowieso opnieuw moet inplannen om ervoor te zorgen dat je niets mist in het nieuwe jaar! 

 

NPO 1

NOS Journaal
NOS Sportjournaal
NOS Studio Sport
Tijd voor Max
Socutera
Een huis vol
Wie is de Mol

NPO 2

NOS Journaal Regio
NOS Journaal met gebarentaal
Nieuwsuur
Kassa
Fryslân DOK
VPRO Tegenlicht
Noord-Zuid-Oost-West
BinnensteBuiten

NPO 3

NOS Jeugdjournaal
NOS Studio Voetbal
Van Roosmalen & Groenteman

RTL 4

RTL Nieuws
RTL Weer
RTL Boulevard
Editie NL
Goede Tijden, Slechte Tijden

RTL 5

112 Vandaag

SBS 6

Camping de Wildernis
De Oranjewinter
Hart van Nederland
Shownieuws
50/50

RTL Z

RTL Z Voorbeurs
RTL Z Nieuws

BBC1 The One Show
BBC News at Six
Breakfast
Saturday Kitchen
Football Focus
Final Score
BBC2 Newsnight
Countryfile

 

@Remco_  Fijn deze herinnering. Ik ga dadelijk alles checken. Wel een vraag:

Komt deze mededeling ook in alle tv-ontvangers en tv+ boxen voorbij? Want natuurlijk zit niet elke kpn-klant op dit forum.


Staat voor zover ik weet niet op de planning @Katana321 maar wel een goed idee, ik geef hem door!


@Remco_  Fijn deze herinnering. Ik ga dadelijk alles checken. Wel een vraag:

Komt deze mededeling ook in alle tv-ontvangers en tv+ boxen voorbij? Want natuurlijk zit niet elke kpn-klant op dit forum.

Helemaal eens: een alert danwel interactie met klant in de tv interface zou voor veel zaken (zoals Product Updates maar ook dit soort informatie) helpt ook de klanten die minder actief opzoek gaan naar antwoorden op vragen. Zeker als er een actie nodig is vanuit de klant na een update. Volgens mij is KPN er op de achtergrond ook al mee bezig. Ze luisteren soms ook nog😅

Overigens voor de liefhebbers: ik begreep op de forumdag dat opnieuw inplannen noodzakelijk is als het programma ID van een programma wijzigt. Dat is niet iets waar KPN invloed op heeft (dat is de aanbieder van het programma) en daarom is daar helaas niet zo heel veel aan te doen. Als ik het goed begrepen heb op die dag is het ook de oorzaak van een nieuwe opname van een programma/serie dat ooit is opgenomen door een klant en opneens weer bij de opnames staat.


Dank voor het topic, maar ik loop er tegenaan dat er in de tv gids geen programma's staan na 31 december... dus dan wordt het lastig instellen.


Maar… waarom? Als ik een serie opneem wil ik dat ie de hele serie opneemt. Niet alleen 1 seizoen. Geef op het minst een melding dat het nieuwe seizoen er aan komt.


Goedemorgen, waar ik nu tegenaan loop is dat bij het opnieuw instellen van een programma opname ook gelijk de herhaling wordt opgenomen. Dat is ook weer niet de bedoeling!


Merk dat ik bij sommige programma’s geen serie opnames kan inplannen terwijl het wel een serie is. Voorbeelden zijn: clarice op Star, de wereld in ter apel op npo2 en neighbours op net 5


Maar… waarom? Als ik een serie opneem wil ik dat ie de hele serie opneemt. Niet alleen 1 seizoen. Geef op het minst een melding dat het nieuwe seizoen er aan komt.

Een serieopname is altijd per seizoen. Het is alleen zo dat sommige series bij de overgang naar het nieuwe jaar ook een nieuw identificatienummer geven aan het seizoen. Ook al loopt het verder gewoon door. Opnames worden opgeslagen aan de hand van dat identificatienummer. Dus als deze wijzigt, moet de opname ook opnieuw ingesteld worden.

 

Goedemorgen, waar ik nu tegenaan loop is dat bij het opnieuw instellen van een programma opname ook gelijk de herhaling wordt opgenomen. Dat is ook weer niet de bedoeling!

Dit klopt. Een serieopname zal alle afleveringen die niet al opgenomen zijn, opnemen. Dat betekent dat als je een opgenomen aflevering kijkt en daarna verwijderd, hij opnieuw opgenomen wordt als er een herhaling wordt uitgezonden. 

Als je dit wilt voorkomen kun je het beste de al bekeken afleveringen in je opname laten staan, en na afloop van het seizoen alles in één keer verwijderen

 

Merk dat ik bij sommige programma’s geen serie opnames kan inplannen terwijl het wel een serie is. Voorbeelden zijn: clarice op Star, de wereld in ter apel op npo2 en neighbours op net 5

Dit staat los van waar het in dit topic over gaat. Maar, ik heb even gecheckt en ik kan voor alle drie een serie opname plannen. Controleer voor de zekerheid of je niet al een serieopname ingesteld hebt (kijk onder Opnames, bij gepland). Als dat niet zo is, herstart je tv ontvanger eens, en probeer het opnieuw in te plannen, Kaatje.


@Remco_  Fijn deze herinnering. Ik ga dadelijk alles checken. Wel een vraag:

Komt deze mededeling ook in alle tv-ontvangers en tv+ boxen voorbij? Want natuurlijk zit niet elke kpn-klant op dit forum.

@Remco_  @Thomas @Erik_ Vorig jaar is dit ook al aangekaart… :

 Ik schreef nog (laatste bericht van genoemd topic): 

@Dennis Schreve Gelukkig hebben ze ook bij kpn een agenda en/of een to-do-lijstje waarop dit soort dingen genoteerd worden. 😉

Dus gaat het in december 2023 helemaal goedkomen.

 

Is dus niet goedgekomen. Jammer. 😥