Skip to main content

Als je een serie opneemt en deze is afgelopen. En als ik dan het volgende seizoen ook wil opnemen. En er zit dan meestal langere tijd tussen. Dat doe die dat niet, het blijft dat wel in opnemen staan bij gepland. 

 

Het zou ideaal zijn als het volgende seizoen dan vanzelf opneemt. 

Groetjes 

Hi @Chikky, het is op het moment zo dat je enkel een seizoen van een serie als seriematige opname in kunt plannen, eventueel nieuwe seizoenen kunnen daar technisch gezien niet aan gekoppeld worden helaas.

Ik weet niet of hier in de toekomst iets aan veranderd kan worden, maar ben bang van niet. Mocht dat wél het geval zijn, dan zou dat wel heel erg makkelijk zijn inderdaad! Zelf mis ik ook wel eens de eerste paar afleveringen van een nieuw seizoen als ik niet doorheb dat die weer uitgezonden wordt, dus ik snap je helemaal!


@Maja_ Kan dit toch niet opgenomen worden op de wishlisht? Je geeft zelf al aan dat je zogaande nieuwe afleveringen mist. Dus kan je dit ergens melden?

Zie ook Ander topic, zelfde probleem

Dat er iets te regelen valt met de ID's, dat een volgend seizoen hetzelfde ID krijgt. Neem nu bijvoorbeeld “Reizen Waes”. Seizoen 1 opgenomen, en seizoen 2 moet ik opnieuw aanzetten, waar ik bij toeval achter kom! Als “Reizen Waes” een ID krijgt ongeacht seizoen, moet het toch al werken.

 

Ik ben recent overgestapt en ik vind het een groot gemis. Ik snap je antwoord dat het nu niet kan, maar als Ziggo het kan, moet KPN het toch ook kunnen inrichten.

De knop heet tenslotte ook “Serie opnemen” en niet “Seizoen opnemen”. Dus iedereen verwacht de hele serie op te nemen!


Zie ook hier, daar heb jij zelf ook op gereageerd.

Deze topic is van meer dan een jaar geleden.

Jammer dat oude topics niet worden afgesloten.😉


Ik ben net over gestapt van Ziggo en daar werkte dit wel. Het moet technisch dus mogelijk zijn. Jammer dat KPN hierin achter blijft bij zijn concurrent. Dit zou voor mij een reden kunnen zijn om aan het einde van mijn abonnementsperiode weer terug te gaan naar Ziggo.


Hi, ook ik ben (zakelijk) overgestapt van Ziggo naar KPN en mis dit soort voor de hand liggende dingen bij opnemen:

  • keuze om deze en komende seizoenen op te nemen
  • geen dubbele afleveringen, zodra alle afleveringen zijn opgenomen automatisch stoppen (want op dit moment blijft het seizoen maar opgenomen worden!)
  • moment van start opname maakt niet uit: het hele programma wordt opgenomen.

Het is technisch inderdaad gewoon mogelijk, dus waarom niet die keuze maken, KPN?

 


@Sildec 

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

 

Je kan zelf handmatig de serieopname, als hij klaar is, uit geplant verwijderen.

Dat is zo gedaan.

En bij een volgend seizoen of nieuw jaar de serie opname opnieuw inplannen. 

 

Zover ik weet, geef de zender zelf een code mee en als die veranderd dan ziet de opname hem niet meer. 😉😊


Hi @Chikky, het is op het moment zo dat je enkel een seizoen van een serie als seriematige opname in kunt plannen, eventueel nieuwe seizoenen kunnen daar technisch gezien niet aan gekoppeld worden helaas.

Ik weet niet of hier in de toekomst iets aan veranderd kan worden, maar ben bang van niet. Mocht dat wél het geval zijn, dan zou dat wel heel erg makkelijk zijn inderdaad! Zelf mis ik ook wel eens de eerste paar afleveringen van een nieuw seizoen als ik niet doorheb dat die weer uitgezonden wordt, dus ik snap je helemaal!

 

Heeft KPN al uitgevonden hoe Ziggo dit doet, want het kan technisch wel alleen schijnbaar niet bij KPN. Voor mij als vast klant een reden om over te stappen naar Ziggo.


Ik ben net over gestapt van Ziggo en daar werkte dit wel. Het moet technisch dus mogelijk zijn. Jammer dat KPN hierin achter blijft bij zijn concurrent.

Ik denk zelf dat kpn denkt dat ze hierin voorlopen want in het verleden bleven serieopnames gewoon meerdere seizoenen, zelfs jaren, gewoon werken. Enkele jaren geleden is daar echter helaas een eind aan gekomen. Wie daarvan de oorzaak is, kpn of de zenders, weet ik niet maar als het bij Ziggo wel kan heb ik wel een vermoeden. 


Dus de wens is: alle seizoenen achter elkaar opnemen, maar afleveringen die (b.v. in dezelfde week) herhaald worden NIET.

Lezen de mensen van KPN dit eigenlijk?? Wat is anders de mogelijkheid om wensen  in te dienen?


Beste Idu,

 

Ja bedoel ik inderdaad, de concurrent doet het al jaren.

 

Of KPN dit allemaal leest, ik hoop het, maar of ze er wat mee doen??????? 


Wij lezen dit, en zouden ook graag willen dat het anders in te richten was. Op dit moment is dat helaas niet mogelijk. Ik moet jullie de exacte technische uitleg daarover schuldig blijven, maar weet wel dat we dit anders zouden inrichten als dat mogelijk was geweest!


Beste Maja,

 

Fijn te horen dat er door de KPN mee gelezen word.

Ik wil dan wel kwijt dat KPN dan niet naar de wensen van  klanten luistert, het jammere is dan dat KPN een systeem maakt waar deze wens niet in mee genomen kon worden. 

Maar ik heb mijn twijfels of dit inderdaad niet kan, waarom lukt het de concurrent dan wel????

En als het inderdaad niet lukt, heeft de KPN dan niet voor een verkeerd systeem gekozen????


Het is idd jammer dat het niet kan, of evt een melding van een nieuw aankomend seizoen??  Nu doe ik elke week een rondje langs mijn tvgids!!

Voor de rest zeer tevreden over Kpn!


Dag, ook wij hebben een probleem met het opnemen van series. Als je bijvoorbeeld bij de BBC Scots en Soda opneemt en de serie wordt een paar weken later weer herhaald -dit gebeurt vaak- dan neemt het systeem automatisch de hele serie weer op. Ook als bij opnemen gepland leeg is. Heel irritant en komt echt heel vaak voor dat de opname map weer vol staat met achterhaalde opnames. Groet


Ik bedoel dus Scots en Bailys.😎


Reageer