Skip to main content
Vraag

Serieopname inplannen via zoekfunctie geeft geen icoontje in de gids

• May 13, 2025
  • 4 reacties
  • 21 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+9

Ik heb zojuist een bug/probleem geconstateerd op mijn tv+ box.

Ik wilde een serie opnemen die a.s. zaterdag wordt uitgezonden. Ik heb de naam van die serie ingevoerd in het loepje (in het hoofdmenu). Toen ik de serie zag, heb ik die geprogrammeerd. 

De geplande opname stond keurig in de lijst van Geplande Opnames. Maar toen ik naar de Gids ging, stond er bij die serie geen opname-icoontje. Ook toen ik er op klikte, stond er niet dat ie opgenomen werd.

Voor de zekerheid heb ik toen dezelfde serie ook ‘gewoon’ via de Gids opgenomen. Daarna ben ik naar de Geplande Opnames gegaan. En toen stond de geplande serie er twee keer!

Ik heb het net getest met een ander programma en ik kon het probleem reproduceren. Voor de zekerheid ben ik even helemaal uit het menu gegaan en naar live-tv. Toen weer naar de Gids gegaan en toen stond het opname-icoontje er nog steeds niet. Dit gaat dus niet goed.

Kan dit probleem opgelost worden?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Katana321, dat is wel een verwarrende bug. Je zou er toch van uit mogen gaan dat het Opneem icoontje ook in de gids komt te staan bij de manier op van inplannen die jij beschrijft. We geven deze bug door aan het tv-team, zodat er aan gewerkt kan worden. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

@Katana321, kun je aangeven om welke opname(s) het gaat?

Zo op het eerste gezicht klinkt het als dit probleem:

Voor de BBC, en ook enkele Duitse zenders, zijn er kanalen met audio descriptie en/of Klarsprache beschikbaar. Alleen, de zenderlogo's van deze kanalen zijn dezelfde als het reguliere kanaal. Als je dan ook een programma zoekt dat op een van deze zenders is, dan kan het zijn dat je per ongeluk de AD/KS versie hebt opgenomen. 

Hiervoor specifiek staat uit dat het ontbrekende AD/KS logootje in de programma-omschrijving weer toegevoegd wordt. 

Maar als het om andere zenders/opnames gaat, dan hoor ik het graag.

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 16, 2025

@Jeroen van KPN Fijn dat je dit doorgegeven hebt.

@Erik van KPN Nee, het gaat niet om BBC of Duitse zenders.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Duidelijk dat het dan niet om Duitse zenders of de BBC gaat.