Skip to main content

2 opmerkingen in 1 topic:

1. Een serieopname heeft als voordeel dat alle afleveringen netjes in 1 overzicht zichtbaar is bij een programma. Handige optie en wordt veel gebruikt. 

Maar als een serieopname nog loopt van een programma en je wilt de toekomstige aflevering(en) toch verwijderen, omdat je het niet meer wilt opnemen dan gaat het fout op de TV+ box. Dan ben je ineens die handige overzicht kwijt van 1 programma en staan alle afleveringen ineens niet meer bij mekaar maar door alle andere opnames. Dus op datum. Dat is niet handig en lijkt mij dit als een bug in de software.

Als volgt:

Je gaat naar 'Opgeslagen' en dan naar het programma waar meerdere afleveringen onder staan en waar nog afleveringen van komen. Een serieopname dus.

Dan ga je naar 'Gepland' en klik je op de volgende geplande afleveringen en klik je daarna op 'Serie opname annuleren'.

Dan verlaat ik het 'Opgeslagen' menu, kijk even TV en ga dan weer terug naar 'Opgeslagen' en zie ineens dat de afleveringen los staan bij de opnames en niet meer netjes in 1 overzicht.

Dit heb ik bij alle serieopnames getest die nu nog lopen. En op allebei de TV+ boxen hier in huis. Het lijkt mij dat alle afleveringen gewoon netjes bij mekaar moeten blijven staan, dat is immers het doel van 'serieopnames'. 

Daarom lijkt mij dit een fout. 

 

 

2. 'Ga naar de TV Gids' knop

Deze knop zie je bij 'Gepland' bij een serieopname waarvan er geen aflevering meer komt. Er wordt dan verwezen naar de TV Gids door op deze knop te drukken. 

Alleen doet deze knop niks. Je kan blijven drukken. Dit kan betekenen dat het systeem geen toekomstige aflevering ziet, maar dan mag de knop niet zichtbaar zijn. Als deze knop bedoelt is om naar de TV Gids toe te gaan om wat anders op te nemen, zoals een ander programma dan is dit ook een fout.

Zie hieronder:

 

Ik hoor graag over deze bevindingen en oplossingen.

Ik heb hier niet direct een oplossing of verklaring voor maar ik zal je feedback meenemen!


Als ik een serie niet meer wil volgen en er staan er bijvoorbeeld nog 3 in opgenomen.

Dan wis ik díe eerst. Daarna annuleer ik onder 'gepland’ het opnemen van de serie.


 

Als ik een serie niet meer wil volgen en er staan er bijvoorbeeld nog 3 in opgenomen.

Dan wis ik díe eerst. Daarna annuleer ik onder 'gepland’ het opnemen van de serie.

Wat bedoel je hiermee? 

Dat lost niet het probleem op wat ik heb gevraagd. Het gaat juist om programma's waarvan afleveringen vaker teruggekeken wordt en als serieopname was ingesteld.

De opgenomen afleveringen moeten blijven staan en de toekomstige afleveringen hoeven niet meer opgenomen te worden. Dan gaat er iets fout.

Ik ben heel benieuwd naar een verklaring als deze bekend is @Thomas 

Ik hou deze topic in de gaten.


Goede punten, @Sebas14! Voor het eerste punt staat al een ticket open, dus daar wordt aan gewerkt. Het is alleen nog niet bekend wanneer dit dan opgelost wordt. Het tweede punt verwachten we opgelost te hebben in de volgende update. 

 


Goede punten, @Sebas14! Voor het eerste punt staat al een ticket open, dus daar wordt aan gewerkt. Het is alleen nog niet bekend wanneer dit dan opgelost wordt. Het tweede punt verwachten we opgelost te hebben in de volgende update. 

 

Okee top. Dat zijn goede berichten.


Wat punt 1 betreft, @Erik_ .

Als je op een oude ontvanger afleveringen uit een serie als "1 aflevering" opneemt komen ze allemaal in 1 mapje. 

Ook dat ontbreekt nog bij de tv+ ontvanger.