2 opmerkingen in 1 topic:
1. Een serieopname heeft als voordeel dat alle afleveringen netjes in 1 overzicht zichtbaar is bij een programma. Handige optie en wordt veel gebruikt.
Maar als een serieopname nog loopt van een programma en je wilt de toekomstige aflevering(en) toch verwijderen, omdat je het niet meer wilt opnemen dan gaat het fout op de TV+ box. Dan ben je ineens die handige overzicht kwijt van 1 programma en staan alle afleveringen ineens niet meer bij mekaar maar door alle andere opnames. Dus op datum. Dat is niet handig en lijkt mij dit als een bug in de software.
Als volgt:
Je gaat naar 'Opgeslagen' en dan naar het programma waar meerdere afleveringen onder staan en waar nog afleveringen van komen. Een serieopname dus.
Dan ga je naar 'Gepland' en klik je op de volgende geplande afleveringen en klik je daarna op 'Serie opname annuleren'.
Dan verlaat ik het 'Opgeslagen' menu, kijk even TV en ga dan weer terug naar 'Opgeslagen' en zie ineens dat de afleveringen los staan bij de opnames en niet meer netjes in 1 overzicht.
Dit heb ik bij alle serieopnames getest die nu nog lopen. En op allebei de TV+ boxen hier in huis. Het lijkt mij dat alle afleveringen gewoon netjes bij mekaar moeten blijven staan, dat is immers het doel van 'serieopnames'.
Daarom lijkt mij dit een fout.
2. 'Ga naar de TV Gids' knop
Deze knop zie je bij 'Gepland' bij een serieopname waarvan er geen aflevering meer komt. Er wordt dan verwezen naar de TV Gids door op deze knop te drukken.
Alleen doet deze knop niks. Je kan blijven drukken. Dit kan betekenen dat het systeem geen toekomstige aflevering ziet, maar dan mag de knop niet zichtbaar zijn. Als deze knop bedoelt is om naar de TV Gids toe te gaan om wat anders op te nemen, zoals een ander programma dan is dit ook een fout.
Zie hieronder:
Ik hoor graag over deze bevindingen en oplossingen.