Skip to main content

LS, 

Wanneer in nu in het opname menu kijk zijn alle serieopnames van Omroep Gelderland verdwenen.

Tot zeker half december 2023 was dit gewoon mogelijk en nu ineens niet meer. 

Zijn de afspraken tussen de regionale omroepen en KPN gewijzigd of betreft dit een probleem in serieopnames? 

Binnen dit forum is eind van dit jaar aangegeven dat serieopnamen die vorig jaar ingepland zijn en overlopen naar dit jaar opnieuw ingepland moeten worden @marc1976 


Binnendit forum is eind van dit jaar aangegeven dat serieopnamen die vorig jaar ingepland zijn en overlopen naar dit jaar opnieuw ingepland moeten worden @marc1976 

Dat heb ik ook gelezen maar nu kan ik helemaal geen serie opname meer inplannen op Omroep Gelderland 


Binnen dit forum is eind van dit jaar aangegeven dat serieopnamen die vorig jaar ingepland zijn en overlopen naar dit jaar opnieuw ingepland moeten worden @marc1976 

Dat heb ik ook gelezen maar nu kan ik helemaal geen serie opname meer inplannen op Omroep Gelderland 

Daar moet ik je een oplossing schuldig blijven. helaas, @marc1976 


Hi @marc1976, zie je ‘oude’ opnames ook helemaal niet meer terug? Zou je in dat geval eens willen checken of de opnames écht weg zijn, of alleen niet meer weergegeven worden via je ontvanger? Dat kan door ook te kijken via tv.kpn.com of de tv online app. Als ze daar nog wel zijn, mag je de ontvanger even een ‘frisse start’ geven, zodat alles weer goed in wordt geladen! 

Het kan ook mis gaan als er onder water nog wel een serieopname is. Staat er nog een serieopname onder 'Gepland'? Dan kan het helpen die te annuleren en dan nog eens te proberen. 

Mocht je alle oude opnames nog wel kunnen zien, niks meer vinden onder geplande opnames en ook niets opnieuw in kunnen stellen, dan wil ik hier wel even achteraan gaan!

 

 


Hallo @Maja_

 

Dank voor je reactie. 

Ik heb alle programma's die in het geheugen niet meer gekoppeld waren aan een datum of tijd verwijderd. Helaas zat daar geen enkel programma (waaronder het nieuws) van TV Gelderland bij.

Dus dacht ik dan kan ik ook weer programma's can TV Gelderland in serieopnames maar helaas ik kan ineens geen serieopnames inplannen alleen dag voor dag.

Ik was erg blij dat ik bij jullie serieopnames kon inplannen op TV Gelderland maar naar nu blijkt (ik wist dat ik ergens opgeschreven had) heeft er vanaf17 december jl ineens geen serieopname gepland gestaan in de opnamelijst.

Het en waarom geen idee want heb daarna nog diverse malen geprobeerd bijvoorbeeld het nieuws met serieopname in te plannen en dat mislukt nog wat ik krijg nu alleen maar te zien dat ik een handmatige opname kan inplannen. 

 

Misschien kun jij mij vertellen waarom het in een keer het niet meer mogelijk is serieopnames te maken van programma's van TV Gelderland?

 

Alvast bedankt! 

Marc


Hmm. Afgezien dat serie opname nu niet kan (je krijgt de optie niet eens meer)....

Het nieuws hoef je toch niet op te nemen?

Ik gebruik daarvoor altijd terugkijken via de gids.

En het wordt 24 uur herhaald. 


Hmm. Afgezien dat serie opname nu niet kan (je krijgt de optie niet eens meer)....

Het nieuws hoef je toch niet op te nemen?

Ik gebruik daarvoor altijd terugkijken via de gids.

En het wordt 24 uur herhaald. 

Klopt helemaal maar het komt voor dat ik het dagen niet kan zien en dan is opnemen de gemakkelijkste optie 


Dan is het al oud nieuws 😉

Terug kijken via site of app kan voor het nieuws tot 3 maanden 😎


Misschien kun jij mij vertellen waarom het in een keer het niet meer mogelijk is serieopnames te maken van programma's van TV Gelderland?

Ik ga hier intern even achteraan, zodra ik meer weet laat ik het hier weten!


Al een reactie terug @marc1976; er is inderdaad iets gewijzigd aan hoe de gids aan wordt geleverd vanuit TV Gelderland. Niet zo fijn dat dit nu voor deze problemen zorgt natuurlijk, dus ze gaan hierover contact opnemen met de leverancier van de tv gids. heb je naast het nieuws misschien nog meer voorbeelden van programma's waarbij het eerder wel lukte maar nu niet meer?


Hmm. Volgens mij is het niet alleen GLD.

Ik zie, in de app, dat het nieuws van NH ook niet meer in serie kan. 

Ik weet zeker dat dat kon want tijdje zo gehad. Bij NH kan je helaas niet terugkijken via de site. 


Al een reactie terug @marc1976; er is inderdaad iets gewijzigd aan hoe de gids aan wordt geleverd vanuit TV Gelderland. Niet zo fijn dat dit nu voor deze problemen zorgt natuurlijk, dus ze gaan hierover contact opnemen met de leverancier van de tv gids. heb je naast het nieuws misschien nog meer voorbeelden van programma's waarbij het eerder wel lukte maar nu niet meer?

Hallo @Maja_

Als je even bij TV Gelderland blijft gaat het om alle programma's die zij uitzenden. 

Ook een zender als NJAM! is sinds 1 januari jl. heel erg vervelend aan het doen.

Nadat jouw collega vroeg om in het opname menu in het archief stonden heel veel programma's dubbel (bijvoorbeeld een programma dat nog opgenomen moest


Ik heb een update maar nog niet met goed nieuws: TV Gelderland en een aantal andere zenders, zijn in december overgegaan naar een andere partij voor het aanleveren van de gids. Deze partij levert alles echter aan zonder seizoen en afleveringsnummer, waardoor er dus echt alleen nog maar losse afleveringen kunnen worden gepland. De wens om alles wel weer met deze informatie aan te leveren is bekend en ze hebben aangegeven dat ze dit ‘begin 2024’ op orde zullen hebben. 

Mocht je hier meer vragen over hebben, dan kan je hiervoor aankloppen bij TV Gelderland!

 


Hallo @Maja_

 

Om op jouw reactie terug te komen ik ben erg benieuwd naar de dag dat ik weer serieopnames kan maken op TV Gelderland. Ik hou jou postings over dit onderwerp goed in de gaten.

 

Greetz, 

Marc


Hi @marc1976,

Als ik er wat nieuws over hoor, zal ik het hier laten weten. Zelfde geldt voor NJAM, daar is iets anders aan de hand dan met de regionale zenders (aan de kant van NJAM zelf) en mijn collega die hierover contact met ze heeft verwacht niet dat daar snel iets zal veranderen. Mocht dat wel het geval zijn, dan zal ik het hier ook melden!


(kopie uit DM met Maja) 

 

Enige tijd geleden hebben we contact gehad over oa het opnemen van de regionale omroepen.

Helaas heb ik daarna niets meer gehoord van je.

Kun je nogmaals aan hetzij de regionale omroep (zoals Omroep Gelderland) hetzij je collega's wanneer het eindelijk mogelijk is dat er programma's opgenomen kunnen worden bij de regionale omroepen.

 

Zou een van de andere operators deze case willen oppakken aangezien dit issue een kwestie van een paar weken was maar inmiddels zijn we al 5 maanden verder. 

Alvast bedankt


Hi @marc1976,

Ik vraag het weer even na!