Skip to main content
Vraag

Serieopname, worden nieuwe seizoenen automatisch opgenomen?

• December 24, 2025
  • 6 reacties
  • 78 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+9

Het was toch zo dat met de nieuwe manier van serie-opname automatisch niet alleen het huidige seizoen wordt opgenomen maar ook de nieuwe seizoenen erna?

Waarom deze vraag? Toen de nieuwe manier van serie-opname kwam, heb ik hier ‘24 Hours in A&E, seizoen 27’ geprogrammeerd. Er wordt nu keurig seizoen 27 opgenomen, en ook de seizoenen erna: 28 t/m 33. Dat is dus precies hoe het toen gecommuniceerd is.

Maar, wat schetst mijn verbazing: Ik zag net dat volgende week ook een aflevering van seizoen 20 wordt opgenomen. Dat is dus anders dan wat toen is gezegd, want dit is een ouder seizoen.
Is het dan zo dat bij de nieuwe manier van serie-opname gewoon alles wordt opgenomen? Dus ook oudere seizoenen?

6 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • December 24, 2025

In de info v.d. betreffende update staat:

Heb net nog ff gekeken wat precies de melding is als ik nu een serie programmeer. De melding die ik dan krijg is nog steeds als hierboven. Die melding heeft het dus specifiek over nieuwe seizoenen.

Met de bovenstaande constatering zou m.i. daar moeten staan:

Met de hele serie worden ook alle andere seizoenen opgenomen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 24, 2025

Blijf dus wel opletten.

Want anders is 300 uur ook snel vol.

Misschien is dit meteen de verklaring waarom ik zie dat er best veel is opgenomen.

Ik ben tevens nu ook benieuwd wat er gebeurd als je (indien mogelijk) een ouder seizoen uit de serie opname haalt.

Misschien kan een moderater ons dit vertellen.

Alvast mijn hartelijke dank,

Joop

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 24, 2025

Als je een seizoen al eens eerder had opgenomen, dus vóór de nieuwe manier van serie opnemen, en je hebt die opnames bekeken en verwijderd, maar je hebt die seizoen opname daarna niet expliciet geannuleerd, dan lijkt het erop dat dat seizoen opnieuw wordt opgenomen als dat seizoen maanden/jaren(?) later wordt herhaald. Ik zie dat regelmatig gebeuren met mijn seizoen opnames op bijv. natuurseries op VRT Canvas.

Ik weet niet of je al bekeken seizoenen kunt zien op de TV+ box; op de oudere ontvangers zijn ze terug te vinden (en te annuleren) onder Geplande opnames, met 0 geplande afleveringen. Voorbeeld:

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 24, 2025

@Wartywolfs 

Ja dat kan je ook zien en aanpassen op de Sagemcom DIW7022 (ook wel KPN tv+ box genoemd)

Maar nieuw op de DIW7022 is, dat nieuwe seizoenen nu ook opgenomen worden, dat was eerder niet zo.

Wel leuk om zo'n “oud” scherm weer eens te zien.😉

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • December 24, 2025

Ik zit nog eens te lezen in het topic dat gaat over de betreffende update: 

Daar staat toch echt dat alleen het geprogrammeerde seizoen + alle nieuwere seizoenen opgenomen worden. En dat komt ook overeen met wat ik zie bij Aircrash Investigation. Ik heb daar seizoen 25 geprogrammeerd en alle oudere seizoenen die ook worden uitgezonden, worden niet opgenomen.

Dus is dan nu de vraag: Waarom wordt bij ‘24 Hours in A&E’ nu ineens een aflevering van een ouder seizoen opgenomen?

En voor de duidelijkheid: Ik heb nadat ik versie 1.201.4 had gekregen, alle opnames geannuleerd en opnieuw geprogrammeerd. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hallo ​@Katana321! Dat is inderdaad bijzonder te noemen. Ik wil even zeggen dat ik hier navraag over heb uitstaan maar het duurt even tijdens de feestdagen. Zodra ik meer weet stuur ik je een bericht!