Skip to main content
Vraag

Signaal van KPN soundbox valt regelmatig weg

• June 2, 2026
  • 6 reacties
  • 38 keer bekeken

Regelmatig vat het signaal van de KPN soundbox weg. Het bericht verschijnt dat er geen ontvangst is. Wanneer ik de ethernetkabel uit de box haal en weer aansluit ontvang ik weer een signaal.

6 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 2, 2026

Hallo ​@PeterdeV, welkom bij de community.

Vaag, klinkt als een probleem in je (thuis) netwerk. Misschien helpt herstart van het glasvezelkastje (als je dat hebt) en het kpn modem. 2 min. de stekker eruit, weer aansluiten en even wachten tot de lampje stabiel branden. Daarna hetzelfde met kpn modem, tenslotte de tv ontvanger.

Als dat niet helpt, kan het ook ook zijn dat de ethernetkabel niet goed contact maakt in de poort. Valt het signaal ook weg als je de kabel beweegt?

Is de kabel rechtstreeks verbonden met het kpn modem, of zit daar nog iets tussen (switch, DVS, Wifipunten?)

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 2, 2026

Hallo Wartywolfs,

Bedankt voor je reactie.

Omdat het signaal ook wegvalt als ik de kabel beweeg zal de kabel inderdaad geen goed contact maken. Ik zou niet weten hoe ik dat kan oplossen maar de ontvanger heb ik pas een paar dagen dus lijkt het mij het beste om naar de KPN winkel te gaan.

En ja de kabel zit rechtstreeks aangesloten op het modem.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 2, 2026

@PeterdeV 

De RJ45 (8 polige UTP connector), die beweeg je dan mag er helemaal niets gebeuren:

Zit hij er wel goed in?

Anders een nieuwe UTP kabel kopen en de oude (defecte) vervangen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 2, 2026

Ik heb ook nog een andere kabel geprobeerd en die gaf dezelfde problemen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 2, 2026

Ik heb ook nog een andere kabel geprobeerd en die gaf dezelfde problemen.

Bel dan gratis 0800-0402 of maak een terugbel afspraak (scrol iets naar beneden) of facebook of x.

Dan is waarschijnlijk de RJ45 connector in de box defect.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 2, 2026

Ga ik doen, bedankt voor de informatie.