Skip to main content
Vraag

Signaal van lokale omroep komt op thuis TV rond de 5 minuten later aan (plaats Vaassen kanaal 1468)

• 30 maart 2025
  • 6 reacties
  • 68 keer bekeken

(Ben medewerker van deze lokale omroep)

Al geruime tijd heb ik geconstateerd dat het TV-signaal dat via KPN kanaal 1468 (RTV Veluwezoom) om onverklaarbare reden rond de 5 minuten later op TV te zien is dan bijvoorbeeld bij Ziggo. In het verleden zat ook onze thuisontvangst van het kanaal bij KPN tussen de 20 en 30 seconden na het vertrek van het signaal uit onze studio.

Op de website van Voorstveluwezoom.nl staat ook een TV-player waar met een vertraging van ongeveer 20 seconden na verzending van het signaal uit onze studio het verzonden programma is te zien. Dus ook via deze route is het tussen de 20 en 30 seconden.

Bij onze TV-ontvanger in de studio van Ziggo is de ontvangst vaak zelfs korter dan 20 seconden. De route voor al deze signalen is hetzelfde namelijk vanuit onze playout-PC in de studio via Redbee naar de Mediahub in Hilversum waar de distributie naar de providers plaatsvindt.

In de thuissituatie hebben we de router al diverse malen een volledige reset gegeven. Ook de TV-ontvanger zijn al diverse malen stroomloos gezet. Voor het TV-kanaal 1468 heeft dit geen positieve resultaten. 

Concrete vraag : Kan KPN zorgen dat ik op kanaal 1468 ook gewoon met een kleine vertraging 20-30 seconden kan kijken naar dit TV-kanaal ipv. rond de 5 minuten. Een programma dat om 20.00 uur staat geprogrammeerd komt dan pas om 20.05 uur bij mij als kijker op TV. Waarschijnlijk ben ik dan al afgehaakt.

Ik kan u niet informeren over de vraag of we dit alleen bij ons in Vaassen ervaren of ook elders dit het geval is.

6 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1247 reacties
  • 1 april 2025

Hoi ​@Gert0201. Welkom op de KPN Community en dank je voor deze melding. 

Ik kan mij voorstellen dat een vertraging van 5 minuten niet wenselijk is als er een programma staat gepland en mensen erop wachten. Dit ga ik even voorleggen bij onze TV-mensen en hopelijk hebben ze hiervoor een verklaring en oplossing. Ik kom er later weer op terug! 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 1 april 2025

Dank, ik wacht af

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1247 reacties
  • 3 april 2025

Hey ​@Gert0201. Als het goed is zou de vertraging voor de uitzending er vanaf moeten zijn. Kun je het eens testen of dat bij jou ook zo is? 

PeterG
Superuser
  • 61778 reacties
  • 3 april 2025

Toevallig in die regio.

Het TV signaal ligt nu zelfs voor op dat van de website. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 4 april 2025

Beste, was zojuist in de gelegenheid om het te checken. En inderdaad loopt TV iets voor op de internetstream. Hartelijk dank voor het oplossen. Gaan we weer met meer plezier naar onze lokale omroep kijken op TV op het tijdstip van aangekondigde tijd. Probleemrapport kan wat mij betreft worden gesloten.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1247 reacties
  • 7 april 2025

Graag gedaan en mocht er nog weer eens iets zien, schroom dan niet om weer een nieuw topic aan te maken!