Skip to main content
Beantwoord

Sinds 24 mei geen NDR meer met Duits zenderpakket

• May 24, 2025
  • 12 reacties
  • 161 keer bekeken

Ik heb het Duitse zenderpakket. Sedert 24 mei kan ik NDR niet meer ontvangen! 

Beste antwoord door Zwerfpoes

Het blijkt dat alleen nog NDR alleen nog beschikbaar is in HD en op mijn adres zou dat niet beschikbaar zijn. Dat is nieuw. Tot voor kort kon ik gewoon NDR kijkfn. Heel veel dank voor alle goede adviezen en ondersteuning. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 24, 2025

Ojee, dat lijkt mij een storing. Een moderator komt hier nog langs om dat door te geven. 

Totdat het gerepareerd is hier een alternatief. (of download de app ARD Mediathek indien je een apparaat met Android-TV of Google-TV hebt).

https://www.ardmediathek.de/live , de 5-de keuze is NDR.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 25, 2025

Hoi ​@Zwerfpoes (mooie Nickname)
Ik heb het zojuist getest en de NDR op 120 werkt goed, gisteren niet geprobeerd, dus dat weet ik niet.
Werkt het bij jouw nu ook weer goed?

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Zwerfpoes. Welkom op de community! Ik heb het zojuist ook zelf getest en hier kan ik de zender NDR wel bekijken. Heb jij de mogelijkheid om te testen of het bij jou ook weer werkt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 25, 2025

Ik heb het gecontroleerd en het werkt nog steeds niet. Ik krijg ZDF.  Die krijg ik nu 2x vis 2 verdchillfd zender nummers. Heb ook al gecontroleerd of ik KPN TV moest updaten. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 25, 2025

Als je 120 kiest krijg je… ZDF, Zwerfpoes? Vreemd. Want de zender NDR blijkt het dus wel te doen. Ik heb geen Duits pakket vandaar mijn eerdere reactie. Weet je zeker dat je niet 184 of 196 hebt?

En wat krijg je als je 185 kiest? Daar zit NDR met audio discriptie (als je Duits pakket hebt dus)

Welke ontvanger heb je? Al eens herstart?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 25, 2025

Ik heb 185 bij KPN. Daar zit NDR niet meer op. Heb de box gereset. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 25, 2025

En op 120 ? Het officiële kanaal van het pakket? ​@Zwerfpoes 

(185 is met audiodescriptie; er wordt dan verteld wat er in beeld is te zien)

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • May 25, 2025

Het blijkt dat alleen nog NDR alleen nog beschikbaar is in HD en op mijn adres zou dat niet beschikbaar zijn. Dat is nieuw. Tot voor kort kon ik gewoon NDR kijkfn. Heel veel dank voor alle goede adviezen en ondersteuning. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 25, 2025

Oh, je hebt een Arris of Arcadyan en op jouw adres heb je alleen SD vanwege de bandbreedte.

Dan zou je NDR wel moeten kunnen krijgen via de smart-tv app, mobiele app en http://tv.kpn.com .

Dan heb je ontdekt dat NDR SD eruit ligt. En NDR HD (die je volgens mij niet kunt krijgen?) er wel is. ​@Vikash van KPN .

(Vikash, op een TV+ kun je het SD kanaal niet checken, maar op een VIP wel.)

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 25, 2025

Dank je nogmaals, Peter. Ik heb het heel pragmatisch opgelost. Ik kan via internet NDR wel bekijken. Ik bekijk de uitzendingen nu vis de monitor van mijn HPbsll in one. Voor mij de eenvoudigste oplossing. ☝️

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 25, 2025

NDR SD bestaat allang niet meer (sinds 07 januari 2025)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 25, 2025

KPN zet álle HD kanalen om naar SD voor de klanten die met een Arris of Arcadyan nog alleen SD kunnen krijgen ​@TDN .

Zwerfpoes schrijft: Ik kan via internet NDR wel bekijken.

Precies ​@Zwerfpoes . Dat voegde in net toe aan m'n bericht:

Dan zou je NDR wel moeten kunnen krijgen via de smart-tv app, mobiele app en http://tv.kpn.com .