Skip to main content
Beantwoord

Sinds 4 februari foutcode 845 op de tv-ontvanger

• February 6, 2025
  • 7 reacties
  • 176 keer bekeken

Router met alleen de tv-onvanger aangesloten gereset door de stekker eruit te halen.

Tv-ontvanger spanningsloos gemaakt en weer aangezet

Via menu naar systeeminstelling , dan blijkt dat het IPadres 192.168.1.71 te zijn dus niet in de 10.xx.xx.xx serie.

Daarna volgt een reeks van foutcodes 845, 840 en 846.

Maar TV kijken is niet mogelijk.

Beste antwoord door Denise van KPN

Foutcodes maken televisie kijken wel lastig, ​@Arie51. Laten we kijken of we ze samen kunnen oplossen.

Foutcode 841, 845

Foutcode 841 en 845 betekenen dat de tv-ontvanger de software niet kan inladen en daardoor niet kan opstarten. Dit kan je als volgt oplossen:

1. Sluit alleen je tv-ontvanger aan op het modem
  2. Start het modem opnieuw op door 10 seconden de stekker uit het stopcontact te halen. Doe de stekker daarna terug. Het opstarten van het modem duurt ongeveer 5 minuten.
  3. Start de tv-ontvanger opnieuw op door 10 seconden de stekker uit het stopcontact te halen. Doe de stekker daarna terug. Het opstarten van de tv-ontvanger duurt ongeveer 5 minuten.

Foutcode 846

Foutcode 846 betekent dat de tv-ontvanger een verkeerd IP-adres krijgt. Dit kan je zo oplossen:

1. Kijk of de kabels aan de achterkant van het modem goed in de poortjes zitten. Haal ze er 1 voor 1 uit en stop ze weer terug. Tip: maak een foto, zo weet je zeker welke kabel in welke poort moet. Doe hetzelfde bij de kabels in de tv-ontvanger. Heb je glasvezel Internet? Controleer dan de kabels tussen het NT-kastje en het modem.
  2. Controleer of een ander apparaat voor storing zorgt. Maak een foto van de achterkant van het modem. Haal vervolgens alle ethernetkabels uit de poortjes van het modem, behalve de kabel die naar de tv-ontvanger gaat. Lost dit het probleem op? Dan zorgt een andere kabel of apparaat voor de storing.
  3. Start het modem opnieuw op door 10 seconden de stekker uit het stopcontact te halen. Doe de stekker daarna terug. Het opstarten van het modem duurt ongeveer 5 minuten.
  4. Start de tv-ontvanger opnieuw op door 10 seconden de stekker uit het stopcontact te halen. Doe de stekker daarna terug. Het opstarten van de tv-ontvanger duurt ongeveer 5 minuten.

Ik ben benieuwd of het hiermee lukt om de foutcodes op te lossen!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 6, 2025

Beste ​@Arie51 welk merk en type modem en welk merk en type tv-decoder heb je van KPN in bruikleen?

Hoe zijn de modem en decoder met elkaar verbonden, rechtstreeks via een LAN-kabel of anderszins.

De genoemde IP-adressen zijn geen IP-adressen die KPN bij consumenten gebruikt.

KPN gebruikt IP-range 192.168.2.X

Geef de modem en de tv-decoder eens een fabrieks-reset.

Mocht je glasvezel hebben, haal dan eerst de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom.

Succes.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 6, 2025

Na de fabrieksreset van het modem (KPN Box10) deed de tv na een kwartiertje rammelen het weer.

Maar nu is mijn thuisnetwerk volledig van slag, omdat dit er vanuit gaat dat de router op 192.168.1.254 zit. Dus niet op 192.168.2.254 .

Hoe krijg ik dit gewijzigd naar 192.168.1.254 , zoals dit al ruim 10 jaar het geval is ?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 6, 2025

Beste ​@Arie51 ben je misschien een zakelijke klant, want die hadden wel de 192.168.1.X-range?

Welke firmware heeft jouw V10?  Dit zie je op de inlogpagina.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 6, 2025

Beste ​@JanD.    het niveau van de firmware is: V10.C.24.12.15 .

Ik had in de vorige eeuw al ADSL, waardoor ik waarschijnlijk dan als zakelijk werd beschouwd.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 7, 2025

Foutcodes maken televisie kijken wel lastig, ​@Arie51. Laten we kijken of we ze samen kunnen oplossen.

Foutcode 841, 845

Foutcode 841 en 845 betekenen dat de tv-ontvanger de software niet kan inladen en daardoor niet kan opstarten. Dit kan je als volgt oplossen:

1. Sluit alleen je tv-ontvanger aan op het modem
  2. Start het modem opnieuw op door 10 seconden de stekker uit het stopcontact te halen. Doe de stekker daarna terug. Het opstarten van het modem duurt ongeveer 5 minuten.
  3. Start de tv-ontvanger opnieuw op door 10 seconden de stekker uit het stopcontact te halen. Doe de stekker daarna terug. Het opstarten van de tv-ontvanger duurt ongeveer 5 minuten.

Foutcode 846

Foutcode 846 betekent dat de tv-ontvanger een verkeerd IP-adres krijgt. Dit kan je zo oplossen:

1. Kijk of de kabels aan de achterkant van het modem goed in de poortjes zitten. Haal ze er 1 voor 1 uit en stop ze weer terug. Tip: maak een foto, zo weet je zeker welke kabel in welke poort moet. Doe hetzelfde bij de kabels in de tv-ontvanger. Heb je glasvezel Internet? Controleer dan de kabels tussen het NT-kastje en het modem.
  2. Controleer of een ander apparaat voor storing zorgt. Maak een foto van de achterkant van het modem. Haal vervolgens alle ethernetkabels uit de poortjes van het modem, behalve de kabel die naar de tv-ontvanger gaat. Lost dit het probleem op? Dan zorgt een andere kabel of apparaat voor de storing.
  3. Start het modem opnieuw op door 10 seconden de stekker uit het stopcontact te halen. Doe de stekker daarna terug. Het opstarten van het modem duurt ongeveer 5 minuten.
  4. Start de tv-ontvanger opnieuw op door 10 seconden de stekker uit het stopcontact te halen. Doe de stekker daarna terug. Het opstarten van de tv-ontvanger duurt ongeveer 5 minuten.

Ik ben benieuwd of het hiermee lukt om de foutcodes op te lossen!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 7, 2025

@Denise van KPN ,

Bedankt voor je reactie.

Een fabrieksreset van de experia-box heeft het televisie kijken opgelost. Nu ben ik bezig met mijn bedrade thuisnetwerk weer op orde te brengen, waaronder het printen via ipp. 

Kun je de foutcode 825 in de titel veranderen in 845 ?

Bvd Arie

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Fijn dat de reset van het modem het probleem heeft opgelost. :)