Skip to main content
Beantwoord

Sinds de laatste update gaat de ontvanger niet meer goed aan vanuit de eco stand

• September 16, 2025
  • 7 reacties
  • 85 keer bekeken

Sinds de laatste updates gaat de tv ontvanger vanuit de eco stand wel aan,  als het beeld bijna er voor is gaat het lampje weer naar rood en moet ik de ontvanger apart aanzetten. 

Dit was voor de laatste update geen probleem alles werkte perfect. Heb ook alles gereset,  stekkers er uit helpt ook niet. 

Beste antwoord door Denise van KPN

En bedoel je dan dat het aanzetten van de tv-box niet goed gaat vanuit eco-stand als je deze aan laat zetten via de televisie? Ik lees namelijk iets over dat je hem handmatig aan moet zetten. Zet je hem dan normaal aan door de televisie aan te zetten?

Als dit het geval is, dan klopt het dat dit niet lekker loopt als je de tv-box in eco-stand hebt staan. De oplossing is om de tv-box snel op te laten starten. Dan werkt het wel goed.

7 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 16, 2025

Welk type tv ontvanger heb je?

• Auteur
  • Topper
  • September 17, 2025

De sagecom de nieuwste mini ontvanger.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 18, 2025

En bedoel je dan dat het aanzetten van de tv-box niet goed gaat vanuit eco-stand als je deze aan laat zetten via de televisie? Ik lees namelijk iets over dat je hem handmatig aan moet zetten. Zet je hem dan normaal aan door de televisie aan te zetten?

Als dit het geval is, dan klopt het dat dit niet lekker loopt als je de tv-box in eco-stand hebt staan. De oplossing is om de tv-box snel op te laten starten. Dan werkt het wel goed.

• Auteur
  • Topper
  • September 19, 2025

Ja snel opstarten gaat prima dat had ik al uitgevonden,  maar het werkte voor kort in ecostand ook prima. 

Het is niet dat het een probleem is maar vind het vreemd dat bij de laatste update het nog niet meer zo werkt dan voorheen 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik weet niet beter dan dat het in eco-stand niet lekker loopt. Dan heb je blijkbaar geluk gehad dat het bij jou wel goed werkte. :)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 23, 2025

Hier had ik 'm korte tijd op eco met “ontvanger zet tv aan bij starten”. Dat werkte niet. Dus had het na 2 dagen weer op ‘snel starten’. 

Bij dagelijks gebruik met overdag radio en 's avonds tv is de besparing onder eco nog geen € 5 per jaar. Want het apparaat is heel zuinig.

Pas na 14 dagen continu 24/7 op eco stand-by is de besparing 1 kWh à ~ € 0,30. Dus met ook nog dagelijks gebruik….

Aan: 3,5 - 4,5 Watt

Stand-by: 2,5 Watt

Eco stand-by: 1,0 Watt (i.v.m. wake on LAN).

De grootste besparing is toch de tv op stand-by zetten als je 'm niet gebruikt.

Mijn 43 inch aan 140 Watt en stand-by 0,5 Watt.

• Auteur
  • Topper
  • September 23, 2025

Ik heb geen problemen meer nu de ontvanger op snel starten staat. 

Bedankt voor de reacties.