Skip to main content

Als ik de radio aanzet (808 Sky) staat het tv-beeld van de laatst bekeken tv-zender door het beeld van de radiozender heen. Als ik de decoder dan aan- en uitzet heeft de decoder de laatste tv-zender onthouden en niet de laatstingestelde radiozender.

Zie bijgaande foto:

2 beelden door elkaar

 

Een volledige reset of een gewone herstart heeft niet geholpen.

 

Beste Arjan. 
Ik ga dit uitzoeken. 


Experia box V 10 , TV+ box en afstandsbediening gereset. Problemen gelukkig opgelost. 


Experia box V 10 , TV+ box en afstandsbediening gereset. Problemen gelukkig opgelost. 

Bij mij dus niet, want de dubbele beelden komen soms weer terug en de foutmelding blijft ook nog steeds in beeld @HaRe 

Zelfs mijn v10 is gisteravond spontaan opnieuw opgestart, dat gebeurt zelden of nooit bij een V10, of het moet aan de glaskast (XGS-PON) gelegen hebben, maar dat kan @Maja_ misschien nog wel terugzien in de logs.

Ik kan de logs niet interpreteren.

 


Hmm, ik kan alleen zien de de herstart is veroorzaakt bij of ná het aansluitpunt, meer haal ik er ook niet uit. Kan dus heel goed de glaskast zijn geweest, ik kan er niet meer zekerheid over geven. 


Kan het zijn dat mijn glaskast onder de serie valt die vervangen moet worden door een Nokia @Maja_ ? De kast heeft een heel laag serienummer en is geplaatst begin november 2021. Op jouw verzoek kan ik het serienummer doorgeven via een privébericht. Ik hoor het wel.

 


Kan het zijn dat mijn glaskast onder de serie valt die vervangen moet worden door een Nokia @Maja_ ? De kast heeft een heel laag serienummer en is geplaatst begin november 2021. Op jouw verzoek kan ik het serienummer doorgeven via een privébericht. Ik hoor het wel.

 

Kan ik hierover binnenkort nog een reactie van je verwachten @Maja_ ?


We hebben de dubbele beelden aan het tv team, dus het is even afwachten wat daar uitkomt.

 

En wat betreft je glaskast, zolang jij een werkende verbinding hebt, dan is er niets aan de hand. En gaan we ook niet iets doen met je glaskast. Als je last hebt van uitval, of er branden lampjes op een manier die niet hoort, dan kunnen we wat doen. Maar dan is het sneller om telefonisch contact op te nemen zodat er gelijk vervolgstappen gezet kunnen worden.


Bedankt voor je reactie @Erik_ , ik weet genoeg.

 


Hallo,

Ik heb precies het zelfde zoals hierboven beschreven. Maar alleen met overschakelen van tv naar 808. dubbele beelden. Een deel van de tv zender blijft zichtbaar terwijl de radio op Sky staat. Ik heb soms daarbij een doorzichtig rechthoekig zwart vlak rechtsboven op het beeld. als die erin komt is alles geblokkeerd. Moet alles uit en weer in schakelen om verder te kunnen,

Daarbij de code KBX APK 3012


@Heb ik weer, “kijk” je radio met de radio-screensaver aan (bewegend groen-blauw kruis met afwisselend datum/tijd en zendernaam/logo) of uit (zwart beeld zodra de zapbanner weg is)?


Hallo,

Ik kijk/luister met logo en tijd in beeld. 


Het begint blijkbaar niet alleen met radio luisteren:

 

En deze misschien ook niet, in ieder geval wel weer hetzelfde probleem:

 


En misschien heeft dit er ook mee te maken: soms komt ondertiteling van de live voorbeeldweergave in het startscherm door de menu’s heen. Ik denk dat die live weergave altijd uit hoort te gaan zodra je naar de instellingen gaat, maar dat gebeurt dus niet altijd. Het menu aan de rechterkant flikkert dan ook. Op deze foto bijvoorbeeld alleen de bovenste helft te zien:

 

KPN TV+ Box: soms komt ondertiteling door de menu’s van de instellingen heen (zie rechtsboven).

 


Het begint blijkbaar niet alleen met radio luisteren:

 

En deze misschien ook niet, in ieder geval wel weer hetzelfde probleem:

 

Dit betreft niet hetzelfde issue, en is bij de meldingen die we hier tot nu toe over hebben ontvangen (niet veel gelukkig) op te lossen met een herstart. Hebben we wel ook in onderzoek!


Dit betreft niet hetzelfde issue

Dat kan zijn, maar dat blijkt niet uit wat er in het forum bekend is. Zie mijn reactie elders.

 

en is bij de meldingen die we hier tot nu toe over hebben ontvangen (niet veel gelukkig) op te lossen met een herstart.

Willen jullie dan alsjeblieft niet een “Frisse start” voorstellen? Zonde van de tijd van je klanten.


Heb je de HDMI kabel van jou TV al vervangen en jou KPN interactieve ontvanger frisse start uitgevoerd?

En is dat probleem al verholpen?

En heb je ook jou lankabel nagekeken op breken en scheurtjes?

Als er gebreken en scheurtjes in jou lankabel zitten. Gelijk een gloednieuwe lankabel gebruiken.

Daarna moet het helemaal goed zijn.


HDMI kabel van jou TV al vervangen … frisse start uitgevoerd ... lankabel nagekeken

Waarom zou dat helpen? Het is de TV+ Box die extra informatie in beeld zet. Geen storing van buitenaf.

 


Ah, dat is wel waardevolle extra informatie @Nomen Nominandum, dank voor het delen, nemen we mee richting de ontwikkelaars!

Helaas @Maja_ ook in de stand live tv dubbel beeld, wat wel weer snel verdwijnt.

Vanochtend met het opstarten van de decoder naar Sky 808 deze foutmelding in beeld:

KBX-APK-3012 met het advies de deceoder te herstarten als het in beeld blijft.

Als ik wissel tussen een tv-zender en een radiozender zie ik nu rechtsboven een soort rechthoekig iets in beeld bij een tv-zender, zie afbeelding:

inclusiief de genoemde foutmelding

 

Zojuist bij mijn vader op afstand via tv en Skype ook zitten klungelen om zo'n tweede beeld weg te krijgen. Ik dacht eerst dat het PIP van de TV was die problemen gaf. Ik heb hem de tvbox van KPN even uit het stopcontact laten trekken en halve minuut gewacht. Toen deed deze het gelukkig weer.
Het was precies zo'n beeld als hierboven...


Ah wat super dat je je vader op deze manier hebt kunnen helpen @B.Bro

 


Het probleem van de dubbele beelden is opgelost in de afgelopen update van de TV+ Box: