Skip to main content
Beantwoord

Sinds drie maanden veel storingen op de TV en geregeld foutcode STB-NMC-400

• November 19, 2025
  • 46 reacties
  • 488 keer bekeken

Toon eerste bericht

46 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 17, 2025

Die super wifi waar KPN mee adverteert is dat misschien een oplossing voor ons DVS probleem?

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 17, 2025

@Tommie12345 dat zou inderdaad een optie kunnen zijn, maar de huur daarvan is 2.50 per maand en dus gelijk aan het overgaan op TV+. Waarschijnlijk heb je dan ook 2x superwifi nodig dus dan is het juist duurder.

Eventueel is het kopen van een SuperWifi ook mogelijk. Op de webshop kost dat 99,50 per stuk. Ik dacht dat ze in de KPN winkel goedkoper zijn maar weet niet of dat nog steeds zo is / wat dan de exacte kosten zijn. Misschien weet ​@Ik_Combineer dat?🙂

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 17, 2025

Daar zijn ze, net zoals bij de monteur, 61,50. (Of was het 62,50?)

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 18, 2025

Die super wifi waar KPN mee adverteert is dat misschien een oplossing voor ons DVS probleem?

Zoals ik al een paar keer heb vermeld, dat klopt.

De super Wifi 2.

Je kan ze huren of kopen bij KPN

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 18, 2025

Conclusie: dus eerst verkoopt KPN aan ons 3 DVS kastjes van 50 per stuk en nu ze niet meer werken kunnen wij 3 Super WIFI gaan kopen, te belachelijk voor woorden.

• December 18, 2025

Conclusie: dus eerst verkoopt KPN aan ons 3 DVS kastjes van 50 per stuk en nu ze niet meer werken kunnen wij 3 Super WIFI gaan kopen, te belachelijk voor woorden.

Toen jij die DVS kocht waren die zwarte SuperWiFi's er waarschijnlijk nog niet.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 18, 2025

Mogelijk goedkoper, en zeker betrouwbaarder, alternatief is kabels trekken.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 18, 2025

Mijn vrouw zegt: Wat maakt die KPN het toch ingewikkeld voor ons als klanten en belachelijk dat ze na 4 jaar niet eens een monteur sturen om het probleem op te lossen, klantvriendelijkheid is 0, wij stappen over naar de concurrent PUNT

• December 18, 2025

Mijn vrouw zegt: Wat maakt die KPN het toch ingewikkeld voor ons als klanten en belachelijk dat ze na 4 jaar niet eens een monteur sturen om het probleem op te lossen, klantvriendelijkheid is 0, wij stappen over naar de concurrent PUNT

Aan een haperende DVS is niets op te lossen. Een monteur kan niets meer dan dat je zelf kan. Een monteur kan ze ook alleen maar resetten. Dat kan je zelf ook. Als dat niet helpt, dan is het klaar. Dan moet je iets anders aanschaffen. 

Heb je nog over de tv+ ontvanger nagedacht? Die kan via WiFi verbonden worden. Als de Experiabox/KPN Box niet te ver weg staat heb je verder niets nodig.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 18, 2025

KPN maakt het niet ingewikkeld.

De DVS is in eigendom gekocht.

En zoals al diverse keren vermeld, dat zijn gewoon ondingen op het 230 volt netwerk.

KPN kan hier echt helemaal niets aandoen.

Een monteur is niet gratis en kan ook niets doen.

Het 230 voltnetwerk is hier ook helemaal niet voor gemaakt.

Ook bij de concurent kan je de DVS niet gebruiken.

Heeft niets te maken met 4 jaar of langer of korter abonnee zijn bij KPN.

P.S.

Wij werken niet bij KPN.😉

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 18, 2025

IK HEB IN HOOFDLETTERS EEN REACTIE TOEGEVOEGD:

KPN maakt het niet ingewikkeld.

KPN MAAKT HET ENORM INGEWIKKELD VOOR KLANTEN DIE NIET BEKEND ZIJN MET DEZE MATERIE.

De DVS is in eigendom gekocht.

KLOPT, MAAR KPN VERKOOPT DUS PRULARIA. DE AANSLUITKOSTEN ZOUDEN GRATIS ZIJN 4 JAAR GELEDEN EN TOEN MOESTEN WE PLOTSRELING 150 BETALEN)

En zoals al diverse keren vermeld, dat zijn gewoon ondingen op het 230 volt netwerk.

HAD KPN ECHT WEL KUNNEN VOORZIEN DAT DIT PROBLEMEN ZOU GEVEN.

KPN kan hier echt helemaal niets aandoen.

HAD KPN ECHT WEL KUNNEN VOORZIEN

Een monteur is niet gratis en kan ook niets doen.

NATUURLIJK KAN EEN MONTEUR HET OPLOSSEN 

Het 230 voltnetwerk is hier ook helemaal niet voor gemaakt.

Ook bij de concurent kan je de DVS niet gebruiken.

BIJ ZIGGO HEB JE DE SUPER WIFI, LOST HET PROBLEEM WEL OP.

Heeft niets te maken met 4 jaar of langer of korter abonnee zijn bij KPN.

VASTE KLANTEN STAAN ACHTER IN DE RIJ, DAT KLOPT.

Admin: quotes toegevoegd om te verduidelijken wat een reactie van Tommie is en wat niet

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 18, 2025

Er zijn klanten die al 15 jaar succesvol dvs gebruiken, en als die niet meer werken kan ik (als kpn monteur) dat echt niet oplossen. Ik kan enkel bekabeling aanleggen of via superwifi aansluiten. Beide zitten helaas kosten aan.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 18, 2025

Oke dan wordt het superwifi van Ziggo PUNT

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 19, 2025

Oke dan wordt het superwifi van Ziggo PUNT

OF

Je belt gratis 0800-0402 en vraag om de Sagemcom DIW7022 (ook wel KPN tv+ box genoemd)

Deze werkt op WIFI

MAAR

UTP kabel is altijd het beste.

P.S.

Hoofdletters is schreuwen.

En wat je schrijft, klopt niet (gelukkig)

Ik ben meer dan 14 jaar klant bij KPN en heb glasvezel (FTTH) sinds 14 jaar.

En ik ben dik tevreden.

Heb wel overal UTP kabel gelegd en dat was veel werk, maar daar heb ik nog steeds veel plezier van.

Hier laat ik het bij, want alles is al enkele keren vermeld.

Veel succes bij Ziggo.😋😉

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 19, 2025

Toch maar even gebeld met KPN, 0800-0402.

KPN glasvezel 200 mb met extra superwifi kost bij KPN 73,20, korting is niet mogelijk.

Als ik via breedbandwinkel overstap dan kost hetzelfde abonnement daar uiteindelijk na de kortingsperiode 64,49? Conclusie KPN maakt er een potje van.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 23, 2025

Wij stappen over naar Ziggo, een paar euro duurder maar de monteur sluit alles GRATIS aan en het laten komen van een monteur bij installatie kost tegenwoordig bij KPN 99,90, bij ZIGGO dus gratis.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • December 30, 2025

Wij stappen over naar Ziggo, een paar euro duurder maar de monteur sluit alles GRATIS aan en het laten komen van een monteur bij installatie kost tegenwoordig bij KPN 99,90, bij ZIGGO dus gratis.

Dat is een keuze die je kunt maken, Tommie. Wel wil ik benoemd hebben dat een installatiemonteur bij ons ook gratis kan. Als wij zien dat voor jouw aansluiting een monteur nodig is, dan is deze natuurlijk gratis. En, als je er bij het zelf installeren niet uitkomt, dan kun je contact opnemen met ons en sturen we de installatiegarantie monteur naar je toe, ook gratis. Een installatiemonteur kost alleen €99 als je die al direct bij het bestellen aanvraagt.

We vertellen er alles over op onze website.

Maar ik vind het toch jammer dat je niet openstaat voor de, goede, tips die hier gegeven zijn en worden. 

Het is nog steeds niet definitief vastgesteld dat het probleem in de draadloze verbindingsset zit.

En daarnaast kan ik u ook melden dat het probleem met die stilstaande beelden alleen maar groter word, ook hebben wij nu regelmatig zelfs geen internet meer.

Dat wijst dan toch op een algemener probleem. En daarvoor is het toch echt handiger om dit met een van mijn telefonische collega's te bespreken. Zoals ik al aangaf kunnen zij tijdens het gesprek dingen doormeten en met je bespreken wat er aan de hand. 

Mocht dit lastig zijn, dan kun je het beste contact opnemen met de collega's van de telefonische klantenservice. Plan hiervoor makkelijk een terugbelafspraak. Dan bellen we je per direct of op een moment dat jou uitkomt. Zij kunnen op afstand dingen doormeten, en dan kan er ook besproken worden of hiervoor een monteur handig kan zijn. Afhankelijk van de constateringen kan het wel zijn dat dit een betaalde monteur is. 

Ik heb al een tijdje terug contact gehad met Kpn en toen bleek het onmogelijk te zijn om op afstand die DVS kastjes door te meten, dat lukte toen niet. Ik ben er klaar mee, wij gaan kijken of een concurrent ons wel wil helpen met een monteur PUNT

En het klopt dat de DVS niet door te meten is, maar jouw verbinding an sich wel. En als daar een probleem in geconstateerd wordt, dan kunnen we daar verder naar kijken en eventueel apparatuur vervangen of een storingsmonteur laten komen. 

Als het probleem wel in de DVS blijkt te zitten, dan is een gratis monteur niet mogelijk. Maar ook dan kan er wel een monteur komen.

Zoals een van onze monteurs ook aangeeft:

Er zijn klanten die al 15 jaar succesvol dvs gebruiken, en als die niet meer werken kan ik (als kpn monteur) dat echt niet oplossen. Ik kan enkel bekabeling aanleggen of via superwifi aansluiten. Beide zitten helaas kosten aan.

En ook bij een andere provider zal je voor een monteur moeten betalen als deze komt om problemen met eigen apparatuur op te lossen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 31, 2025

Ik had de vraag voor een monteur bij de directeur van de klantenservice neergelegd en ja hoor nu kon er dus wel een monteur komen.

De monteur constateerde dat het binnenkomende signaal van Kpn erg veel storing had, dus heeft hij voorgesteld dat we overgaan naar glasvezel.

Daarnaast waren we via de coax aangesloten en niet via die DVS kastjes. Wel met Moca kastjes die nog steeds voorzien waren van een plastic inpakfolie, dus 4 jaar lang geen koeling hadden, vreemd wat dat is door een Kpn monteur zo geinstalleerd. 

We gaan het zien of we na overstap naar glasvezel nog problemen hebben, de monteur is er van overtuigd dat die storing op de koperen kabel van Kpn de problemen gaf.

Ik heb maanden geleden contact gehad met Kpn en toen is alles doorgemeten, meerdere keren, en er was bij ons geen probleem, dat is toch wel heel vreemd. Ik heb dus zeker 100 maal alles gereset en opnieuw opgestart terwijl het probleem bij Kpn ligt.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 31, 2025

@Tommie12345 

Ik duim voor je dat de problemen nu over zijn.

Een hele goede jaarwisseling.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 5, 2026

De monteur constateerde dat het binnenkomende signaal van Kpn erg veel storing had, dus heeft hij voorgesteld dat we overgaan naar glasvezel.

Daarnaast waren we via de coax aangesloten en niet via die DVS kastjes. Wel met Moca kastjes die nog steeds voorzien waren van een plastic inpakfolie, dus 4 jaar lang geen koeling hadden, vreemd wat dat is door een Kpn monteur zo geinstalleerd. 

We gaan het zien of we na overstap naar glasvezel nog problemen hebben, de monteur is er van overtuigd dat die storing op de koperen kabel van Kpn de problemen gaf.

Heel goed om te horen dat er nu een monteur is geweest, Tommie, en dat er goede stappen zijn gezet. Ik verwacht ook zeker dat je ervaring veel beter zal zijn als je over bent naar glasvezel, en de moca kastjes niet meer nodig zijn.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 5, 2026

Net gebeld met KPN, en om een voordeliger abonnement gevraagd.

Het voorstel was KPN Tv+ voor 2 tv,s en 100 Mb internet snelheid, dat is genoeg voor ons.

Daarnaast gratis opnemen en terugkijken.

Ons oude abonnementstarief was 67,60 per maand en word nu 51 voor 6 maanden en 61 voor 18 maanden, toch mooi 220 euro minder kosten.

Eind goed al goed, bedankt KPN