Skip to main content
Vraag

Sinds een maand werkt de afstandsbediening steeds niet meer

• Deelnemer
  • 5 reacties

Het is nu al de 4e keer in 1 maand dat de afstandsbediening ineens niet meer werkt.

alle keren gebeld en handelingen uitgevoerd zodat het weer werkte. Maar dat betekend iedere keer een zogenaamde harde reset het kleine gaatje indrukken op de ontvanger.

wat een gedoe iedere keer weer ik begin het zat te worden en iedere keer daarna weer alles erop zetten zoals prime Netflix internet en spotify. Als dit niet goed en duidelijk wordt opgelost zal ik helaas weer terug moeten gaan naar ziggo. Ik zeg helaas omdat dat ook weer een gedoe is.

helemaal klote dus 

10 reacties

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@C62 

Welkom op de community van KPN.

Uitermate vervelend dat de afstandsbediening niet meer goed werkt of helemaal niet meer werkt.
Al werkt het wel weer tijdelijk als je de TV+ ontvanger een reset geeft, want ik mag aannemen dat je het over een KPN+ TV-ontvanger hebt die je in bruikleen hebt.

Een nieuwe afstandsbediening kun je heel gemakkelijk gratis aanvragen bij KPN, via de volgende link kom je direct uit op de pagina waar je dat kunt doen, nadat je bent ingelogd met je KPN ID:
Afstandsbediening aanvragen

Wil je meer comfort, dan kun je ook de Comfort+ afstandbediening bestellen, dit kost je dan eenmalig 15,- euro: Comfort+ Afstandsbediening voor KPN TV+

Let OP! Deze afstandbediening is alleen geschikt voor de KPN TV+ ontvanger (DIW7022).

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 23 maart 2025

Ha Michel, dat is ook het 1e wat wij dachte (KPN en ik) ik had nog een nieuwe in de verpakking liggen en uiteraard ook geprobeerd. Knopjes rood blauw 7-9 niks blijft langer dan een paar dagen werken . Ik heb nu ongeveer 10 mnd KPN en sinds afgelopen maand gebeurd dit. Ik weet het ook niet meer en daarom is de emmer behoorlijk vol

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 23 maart 2025

Meer comfort ?? Wil gewoon dat de afstandsbediening werkt hoeveel is dat gevraagd?

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
C62 schreef:

Ha Michel, dat is ook het 1e wat wij dachte (KPN en ik) ik had nog een nieuwe in de verpakking liggen en uiteraard ook geprobeerd. Knopjes rood blauw 7-9 niks blijft langer dan een paar dagen werken . Ik heb nu ongeveer 10 mnd KPN en sinds afgelopen maand gebeurd dit. Ik weet het ook niet meer en daarom is de emmer behoorlijk vol

Hoi ​@C62 

Bedankt voor je terugkoppeling.

Ik wist natuurlijk niet dat je nog een nieuwe afstandsbediening in de verpakking had zitten, en dat je die hebt geprobeerd om te zien of het probleem kon worden opgelost.

Maar ik begrijp, dat het niets heeft opgelost.
Den ben ik bang, dat er toch iets aan de hand is met de KPN TV-ontvanger, waardoor die met regelmaat de afstandsbediening kwijt raakt.
Het kan misschien iets software matig zijn of hardware matig.

Je huidige KPN TV-ontvanger krijgt wel de nieuwe software updates vanuit KPN goed binnen?
Welke KPN TV-ontvanger heb je trouwens staan? De KPN TV+ Box??
Hoe lang spelen deze problemen zich al af? is dat 1 maand of toch langer?
Zijn de batterijen al een keer vervangen in de afstandbediening?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 23 maart 2025

KPN TV + Box heb ik. Batterijen ook al vervangen.

maar dat is het ook precies “de ontvanger is met regelmaat de afstandsbediening kwijt” en het is nu 1 maand dat dit met regelmaat gebeurd. Er kan 1 dag tussen zitten en een paar dagen en spontaan geeft afstandsbediening aan dat 7 en 9 weer ingedrukt moeten worden wat helemaal niets uithaalt en dus volledige reset met indrukken gaatje enige is wat helpt.

Ik kan ook niet blijven bellen klagen en resetten dus hoop een goede oplossing 

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@C62 

Dankzij jouw laatste terugkoppeling, ben ik er achter gekomen wat er mogelijk aan de hand is.
Hetzelfde probleem die jij momenteel ervaart met de KPN TV+ afstandsbediening, ervaarden een kleine 4 maanden geleden, ook al andere mede klanten van KPN.

Zei hadden precies hetzelfde probleem met hun KPN TV+ afstandsbediening, die jij nu ervaart.
Naar aanleiding van dit probleem heeft moderator ​@Shyrin van KPN daar een topic aan besteed, waarin vermeld werd hoe je dit probleem kunt oplossen.

Lees die topic even rustig door, en volg de aanwijzingen die erin vermeld worden.

Hopelijk heb je hiermee het probleem alsnog snel opgelost.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 24 maart 2025

Het antwoord van KPN is dus dat ze niets kunnen vinden en het enigste wat je dan nog kan doen is resetten.

Hmmm wat me verder opvalt is de discussies en dat over een afstandsbediening.

hebben we niets anders te doen dan elkaar onze problemen te delen en KPN hierover te bellen en te mailen.

ik ben van hele simpele mening dat de afstandsbediening gewoon zijn werk moet doen, punt.

Al zou die het niet doen en je handmatig kan handelen ook prima maar als door problemen met afstandsbediening geen tv gekeken kan worden en alleen een harde reset effect heeft en je dus weer alles moet instellen zoals Netflix prime Spotify's en je internet is dat wel een irritatie.

Admin: dubbel topic samengevoegd met je bestaande topic

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • 247 reacties
  • 24 maart 2025

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 24 maart 2025

Heb al een nieuwe afstandsbediening en nieuwe batterijen 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@C62. Welkom op de community! Ik snap dat dit frustrerend is, vooral als je dit al zo vaak hebt moeten doen. Michiel heeft hierboven een bericht geplaatst, waarvoor dank! Is het daarmee gelukt?

Reageer