Skip to main content

Herkenbaar probleem van Andre. Sinds een week ook haperend beeld op npo1. Op alle toestellen in huis. De tvs zijn verschillend aangesloten. Sommige met kabel, sommige via wifi. Sommige tvs via kpn itv app, anderen via ontvanger. Overal hetzelfde probleem. Geen enkele andere zender hapert. Ook npo1gos geen probleem. Alleen npo1. 

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of box12?


Zelfde probleem hier sinds een paar dagen


@worb 

Zelfde vraag voor jou.

Welke KPN tv decoder heb je?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12?


Ik gebruik de kpn tv app op mijn tv die via WiFi verbonden is met mijn experiabox.


@worb 

De KPN itv app op de Smart tv is nog steeds in ontwikkeling.

Heb je ook de KPN tv decoder?

Sluit die aan, dan heb je een beter beeld en minder problemen.😉


De app heeft tot een paar weken prima gewerkt, ook op NPO. Ik lees op het forum dat er meerdere mensen problemen hebben met de ontvangst van NPO 1, dus ik de k dat we de app als oorzaak kunnen uitsluiten. De TV  decoder is in mijn geval geen alternatief. Omdat er geen kabel naar de tv loopt. 


Ik heb het even getest op mijn opstelling en ik kan het zelf niet reproduceren op dit moment. Hoe is jouw tv verbonden met het internet, draadloos of bekabeld? Ervaar je de haperingen continu of treden ze alleen op bij bepaalde uitzendingen of tijdstippen? Dan ga ik dit voor je aankaarten.


Ook ik heb hetzelfde probleem, TV is direct verzonden met Experiabox V10. Ik kijk via KPN iTV op android tv. De rest van kanalen geen probleem, alleen NPO 1. Dit ongeveer zo'n 10 dagen aan de gang.

 


Het gehaper op npo1 is er niet altijd, maar wel vaak (zowel overdag als 's avonds) en maakt het tv kijken op de zender echt onmogelijk. Ik gebruik de app al een tijd. Nooit last gehad. Alle andere zenders werken ook verder nog prima. Ik ervaar het probleem zowel op bekabelde tvs als op tvs via wifi. Ik gebruik op allemaal de app. 

De afgelopen dagen was het probleem minder. Npo1 kijken is nu over het algemeen mogelijk, maar de haperingen zijn zeker nog niet weg, en nog altijd zeer hinderlijk. De andere zenders leveren nog altijd geen problemen op.


Heel vreemd. Ik zal dit gaan terugkoppelen want ik kan het zelf niet reproduceren op dit moment. Even samenvattend: de haperingen treden op willekeurige tijdstippen op, zowel binnen de iTV TV App als de reguliere zender op de ontvanger en zowel draadloos als bekabeld?


Ook ik heb hetzelfde probleem. Op beide boxjes alleen met NPO1 een seconde beeld en dan bevriest het beeld. Dan moet ik met play/pauze spelen om verder (uitgesteld) te kunnen kijken. Ik heb de twee boxjes ongeveer 3 maanden en maak gebruik van glasvezel en wifi versterkers (van KPN).


Ik heb hier ook hetzelfde probleem. Best irritant!

 

Experiabox 10. Zowel bekabeld als via wifi.

Kpn Tv+ en opnieuw opstarten of instaleren helpt ook niet. 


Het probleem is opgelost, dankzij een bericht op een ander forum. 

Oplossing: 

Ga in het menu naar het tandwiel -> informatie -> Video mode (helemaal onderaan).

Kies hier voor 'unicast'

 


Hier loste dat probleem het ook op van multicast naar unicast. Alleen problemen op NPO 1.  KPN tv decoder is via wifi verbonden, via HDMI aan tv. 


Reageer