Skip to main content
Vraag

Sinds enkele dagen alleen NPO 1, 2 en 3 op beide tv-ontvangers

• November 13, 2025
  • 13 reacties
  • 164 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedendag,

Zoals het onderwerp al zegt...
Alleen NPO 1, 2 en 3, op beide TV ontvangers.
Modem herstart en rest, reeds gebeurd.
TV ontvangers idem, nieuwe software geïnstalleerd.
Geen resultaat.

Dit is sinds een aantal dagen al zo, wie gaat het oplossen?

(ben benieuwd...)

Met bijzondere groet,  Frank

13 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • November 13, 2025

Ben je nog wel ingelogd?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 13, 2025

Hoi Leen,

Hoe bedoel je?

Leen59
Wijsgeer
  • November 13, 2025

Je moet ingelogd zijn op de ontvangers met je kpn-id of abonneenummer.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 13, 2025

Hi ​@joestemenke ,

Zijn de ontvangers direct op het modem aangesloten, zonder iets als een switch of DVS er tussen? 

Welk modem heb je precies, misschien een eigen modem?

@Leen59 zodra de ontvangers afgemeld zijn, heb je bij iTV geen enkele zender meer. Bij Digitenne heb je dan nog wel een NPO 1, 2 en 3. 

Leen59
Wijsgeer
  • November 13, 2025

Oké, mijn fout.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 13, 2025

Beide ontvangers via netwerkkabel en een switch, die er toch al een tijdje tussen zitten.

Het probleem is er nu een aantal dagen, zomaar, verder niets veranderd of anders ingesteld. 

Kpn modem box 12b

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 13, 2025

Kun je eens proberen de ontvanger direct op het modem aan te sluiten zonder switch en vervolgens de ontvanger nogmaals te resetten? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 13, 2025

Heb daar nu geen tijd voor, moet ik de hele handel voor gaan afbreken, heb helaas geen utp koppelstukje liggen.

Maar het zou toch wel vreemd zijn als dit op beide tv ontvangers en twee switches in verschillende ruimtes tegelijk gebeurd ..?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 13, 2025

Tuurlijk,

Zit je dagen te klooien, doet hij het ineens weer…

Even op de slaapkamer gaan checken waar de ontvanger geen nieuwe software heeft geïnstalleerd,  foet die het ook weer gewoon..

Bijzonder vreemd, we wachten het maar weer af.

Dank voor jullie meedenken! 

Groet Frank 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • November 16, 2025

Hi ​@joestemenke, welkom allereerst bij onze community. 

Fijn om te zien dat andere gebruikers jou al geprobeerd hebben te helpen, een bijzonder issue. Ik wel blij om te zie dat het inmiddels weer werkt. 

Ik wil toch even checken of dit nog goed werkt. Laat het me anders hier weten! 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 16, 2025

Hoi Alex,

Heb het even gecheckt en ja, het werkt weer/nog.

Geen idee wat het nou is geweest maar ik verwacht ‘iets' met box 12b, aangezien beide ontvangers het niet deden en om een of andere reden ineens weer wel.

Zo veel tv kijken we niet maar het is wel prettig als het werkt als je echt niets beters te doen hebt.

Met vriendelijke groet 

Frank

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 16, 2025

Ik heb exact hetzelfde probleem. Wel Ned 1 t/m 3 en regionale TV en de rest zwart, maar wel weergave met naam van welk programma er getoond zou moeten worden. Alles wat herstart kon worden al herstart, Modem, Experia box, tv ontvanger. De tv ontvanger ook nog terug gezet naar fabrieksinstellingen. De tv heeft een directe verbinding met de Experia Box. TV kijken via de App werkt wel, dus aan mijn account zou het niet moeten liggen.

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 16, 2025

Inmidde

Ik heb exact hetzelfde probleem. Wel Ned 1 t/m 3 en regionale TV en de rest zwart, maar wel weergave met naam van welk programma er getoond zou moeten worden. Alles wat herstart kon worden al herstart, Modem, Experia box, tv ontvanger. De tv ontvanger ook nog terug gezet naar fabrieksinstellingen. De tv heeft een directe verbinding met de Experia Box. TV kijken via de App werkt wel, dus aan mijn account zou het niet moeten liggen.

Inmiddels de KPN Smart TV app geïnstalleerd op mijn TV. Deze geeft wel alle zenders weer. Scheelt ook weer een extra kastje en kabels.