Skip to main content
Vraag

Sinds enkele dagen regelmatig terugkerend foutcode STB-NMC-400

• 13 maart 2025
  • 8 reacties
  • 80 keer bekeken

saxman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Laatste dagen heb ik regelmatig de fout stb-nmc-400 op mijn tv ontvanger. Opnieuw starten van tv ontvanger en/of modem is de (tijdelijke) oplossing maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik dit zo regelmatig moet doen. Tv ontvanger is via kabel aangesloten. Wat kan het probleem zijn? Of hoe los ik dit definitief op?

8 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13052 reacties
  • 13 maart 2025
  1. Welke KPN tv ontvanger heb je? (ik zie er meerdere staan in je handtekening)
  2. Je zegt bekabeld, zit daar nog iets tussen? Switch, DVS, of

Nu is de Arcadyan HMB2260 al een aardig oude KPN tv ontvanger.

De code betekend dat de KPN tv ontvanger geen verbinding kan maken.

Je kan gratis 0800-0402 bellen en vragen om een nieuw model KPN tv ontvanger.

P.S.

Als je hem aansluit op de KPN experiabox V10, werkt alles dan wel?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7671 reacties
  • 14 maart 2025

Hi ​@saxman! Is het met de tips van Joop gelukt om het op te lossen? Zo niet, dan stuur ik de stappen voor het oplossen van foutcode STB-NMC-400 nog mee voor de zekerheid. 

Als dat niet werkt, dan voor de handigheid ook direct een link naar de pagina om de omruil van je tv-ontvanger te regelen. 🙂

Ik ben benieuwd of het daarna wel goed gaat. Laat je het weten?

saxman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 129 reacties
  • 18 maart 2025

De laatste dagen gaat het weer beter. Het ging om de VIP5202 en niet de HMB2260 (misschien heeft die het ook wel, maar wordt vrijwel nooit meer gebruikt).

Beide links uit bovenstaand bericht werken niet. Oorzaak zal wel liggen in het feit dat ik geen Experiabox heb aangesloten maar mijn eigen router.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13052 reacties
  • 19 maart 2025

Een eigen router kan ook voor problemen zorgen.

TV gaat via een andere methode dan internet.

Probeer het eens, om te testen, met de KPN router.

saxman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 129 reacties
  • 20 maart 2025
joop2011 schreef:

Een eigen router kan ook voor problemen zorgen.

Probeer het eens, om te testen, met de KPN router.

Weet ik ​@joop2011 . Internet loopt via VLAN6 en TV via VLAN4. Is allemaal goed ingesteld en heeft afgelopen jaren prima gewerkt. Het lijkt er op dat er ergens iets is aangepast waardoor de dagelijks de fout optreedt. Maar als ik mijn Experiabox aansluit heb ik problemen met de rest van het netwerk omdat dat volledig is ingesteld op de EdgeRouter. Ik ga ook nog even in het topic over eigen apparatuur kijken of daar wellicht iets staat vermeld over wijzigingen. HMB2260 is overigens gisteren teruggestuurd naar KPN vanwege de prijsaanpassing per april én dat het apparaat alleen maar stof stond te happen.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 20 maart 2025
joop2011 schreef:

Er zit geen enkel verschil in de wijze van communiceren van de TV ontvanger met het TV platform van KPN tussen het gebruik van een Experia/KPN Box en de EdgeRouter die ​@saxman in gebruik heeft.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13052 reacties
  • 20 maart 2025
wjb schreef:
joop2011 schreef:

Er zit geen enkel verschil in de wijze van communiceren van de TV ontvanger met het TV platform van KPN tussen het gebruik van een Experia/KPN Box en de EdgeRouter die ​@saxman in gebruik heeft.

Zinloze reactie.

Gelukkig weet ​@saxman wat ik bedoelde.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 20 maart 2025
joop2011 schreef:

Zinloze reactie.

Gelukkig weet ​@saxman wat ik bedoelde.

En ik weet dat de EdgeRouter die ​@saxman gebruikt geconfigureerd is met mijn configuratiescript en dus weet ik dat de wijze van communicatie 100% identiek is.

Ik snap ook niet waarom je met zo’n reactie komt, heb ik je soms wat misdaan?

Reageer