Skip to main content

Sinds gisteren storing op VRT 1. Wil nu naar wielrennen gaan kijken, maar na een paar seconden bevriest hte beeld. Op alle andere zenders van Belgie geen problemen. Als ik echter een paar seconden terug ga, dan kan ik gewoon wel kijken. Heb modem en TV box al van strook afgehaald.

 

Hallo @hetep , kijk je via wifi of is de box bedraad op het netwerk aangesloten?


Ik kijk via WiFi en met wifi versterker. Bedraad kan niet. Kijk nu al een uur met een paar seconden vertraging.  Geen bevriezing meer gehad. 


Waarschijnlijk is de bitrate van de VRT dan vrij hoog, waardoor hij steeds moet bufferen. Dat ondervang je makkelijk met die paar seconden vertraging.

Als je een permanente of betere oplossing wil, dan kan je het beste toch proberen een netwerkkabel richting de box aan te leggen.


Ik kijk via WiFi en met wifi versterker. Bedraad kan niet. Kijk nu al een uur met een paar seconden vertraging.  Geen bevriezing meer gehad. 

 

Waarom kan bedraad niet?

 

Nadeel WIFI is, als er veel verkeer via WIFI gaat, het tv signaal problemen kan geven.

Heb je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) wel op Multimode staan en “beste beeldinstellingen” aangevinkt?

Welke Experiabox of Box12 / 14 heb je? 


Geen idee wat de bitrate is. Voor gisteren nooit problemen gehad. Kijk veel wielrennen via VRT. 


Dan moet ik een kabel van 6 meter over de vloer leggen. En dat gaan we niet doen. Onder de vloer kan niet.


Waarschijnlijk is de bitrate van de VRT dan vrij hoog, waardoor hij steeds moet bufferen. Dat ondervang je makkelijk met die paar seconden vertraging.

Als je een permanente of betere oplossing wil, dan kan je het beste toch proberen een netwerkkabel richting de box aan te leggen.

 

VRT is hooguit 7,5 Mb/s, deze heeft helaas nog niet de hoogste (beste) stream.

Alleen de eerste 10 zenders hebben de originele stream van 14,2 Mb/s en nog een paar zenders.


Dan moet ik een kabel van 6 meter over de vloer leggen. En dat gaan we niet doen. Onder de vloer kan niet.

 

Dat kan dan met een gootje langs de plint. (Opplakgootje bijvoorbeeld).

Kabel ligt dan stevig en uit zicht.

En je hebt meteen veel minder problemen met tv kijken.

Dus een win win situatie.


Ik heb box12. Staat op beste beeldinstelling. 


Speedtest geeft aan 194 mb. Moet genoeg zijn


194 Mb/s is ruim voldoende. 😉


Speedtest geeft aan 194 mb. Moet genoeg zijn

Waar meet je dat? Op de plek van je tv box via de wifi?


Via deze link kan je perfect jouw download en upload meten.

Bij voorkeur op een bekabelde Laptop of Desktop.


Hallo @joop2011 , je hebt niet zoveel aan een bedrade speedtest als @hetep aangeeft dat hij over wifi kijkt. Ik vermoed dat het probleem eerder in de wifi ligt, dan in een te lage internetsnelheid.


Hallo @joop2011 , je hebt niet zoveel aan een bedrade speedtest als @hetep aangeeft dat hij over wifi kijkt. Ik vermoed dat het probleem eerder in de wifi ligt, dan in een te lage internetsnelheid.

 

In dat geval kan hij de speedtest ook op de mobiel uitvoeren.

Liefst niet te ver weg van de Experiabox of Box12.

Maar wel met de speedtest, zie link boven. 


Speedtest via de tv box 97mb


Speedtest via de tv box 97mb

Is dat een constante snelheid, of zitten pieken en dalen in?


Via de link van Joop en vlak bij de tv box met een tablet kwam ik op 187mb


Dat is vrijwel constant. 


Soms geeft multicast via wifi toch problemen ondanks het juiste modem.

Als je even pauzeert of iets terug spoelt krijg je de unicast stream. Die is stabieler via wifi.

Wil je die meteen selecteer dan bij instellingen onder beeld unicast.


Bedankt voor jullie adviezen. Ik begrijp alleen niet waarom het uitsluitend via VRT1 gebeurt en niet via alle andere zenders. Ook had ik voor eergisteren geen problemen met VRT1. Maar ik ga wel via iets terug spoelen kijken naar VRT1


Bedankt voor jullie adviezen. Ik begrijp alleen niet waarom het uitsluitend via VRT1 gebeurt en niet via alle andere zenders. Ook had ik voor eergisteren geen problemen met VRT1. Maar ik ga wel via iets terug spoelen kijken naar VRT1

 

@hetep 

Helemaal met je eens.

Het is inderdaad heel erg vreemd dat het maar bij 1 zender is.

Want ik begrijp dat alle andere zenders goed binnenkomen.


Voor de rest geen problemen. Ik accepteer het maar


Reageer