Ljkt verholpen door bij de Beeld-instelling te kiezen voor ‘unicast’ ipv ‘multi-cast’.
Kan me niet herinneren zelf deze instelling bewust op ‘multi-cast’ te hebbn gezet. Kijk namelijk al een paar maanden met de KPN TV+ box.
P.S. ook al een tijdje aan het ergeren aan de audiovertraging. Wellicht nu ook over?
Met multicast heb je een veel beter beeld.
Waarschijnlijk zit er iets tussen wat geen IGMP Snooping ondersteund.
Wat zit er tussen de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en de KPN modem / router (Experiabox of Box12)? of te wel wat zit daar precies allemaal tussen.
Audiovertraging, zet hem op PCM (alleen stereo) of Passtrough (als je ook dolby wilt hebben).
Zit helemaal niets tussen. Via LAN kabel rechtsreeks op mijn Fritzbox.
Audio tip, zal ik doen.
De Fritzbox, ik heb daar persoonlijk geen ervaring mee.
Maar staat daar IGMP snooping of VLAN4 (dacht ik) aan?
En geen knikken in de UTP kabel?
Kabel (Cat6) is niets in gewijzigd. Nu met Unicast geen problemen meer.
In Fritzbox geen instellingen gewijzigd ten opzicht vaan eerder. Daar is geen mogelijkheid voor IGMP Snooping. In Fritzbox is de TVBox realtime geprioriteerd.
In TVBox launcher versie 1.197.1
Sinds gister blokkerig beeld en haperend geluid. Heb de update ontvangen, weet niet exact wanneer.
Met uncicast geen probleem met beeld en geluid.
Zie ook andere topic
Dan had je de update zeker al 24 of 72 uur.... @Arjan072 .
Al een herstart gedaan?
Herstart idd al gedaan
Maar ik heb de update nog niet gekregen. Verkeerd gekeken😁. heb nog versie 1.195.2
Arjan072 schreef:
Kabel (Cat6) is niets in gewijzigd. Nu met Unicast geen problemen meer.
In Fritzbox geen instellingen gewijzigd ten opzicht vaan eerder. Daar is geen mogelijkheid voor IGMP Snooping. In Fritzbox is de TVBox realtime geprioriteerd.
In TVBox launcher versie 1.197.1
Nietgoed gekeken launcher versie 1.195.2
Hoe is de box verbonden met je modem? En is dat een kpn modem? @Arjan072
Maar laten we verder gaan in je eigen topic!