Ljkt verholpen door bij de Beeld-instelling te kiezen voor ‘unicast’ ipv ‘multi-cast’.
Kan me niet herinneren zelf deze instelling bewust op ‘multi-cast’ te hebbn gezet. Kijk namelijk al een paar maanden met de KPN TV+ box.
P.S. ook al een tijdje aan het ergeren aan de audiovertraging. Wellicht nu ook over?
Met multicast heb je een veel beter beeld.
Waarschijnlijk zit er iets tussen wat geen IGMP Snooping ondersteund.
Wat zit er tussen de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en de KPN modem / router (Experiabox of Box12)? of te wel wat zit daar precies allemaal tussen.
Audiovertraging, zet hem op PCM (alleen stereo) of Passtrough (als je ook dolby wilt hebben).
Zit helemaal niets tussen. Via LAN kabel rechtsreeks op mijn Fritzbox.
Audio tip, zal ik doen.
De Fritzbox, ik heb daar persoonlijk geen ervaring mee.
Maar staat daar IGMP snooping of VLAN4 (dacht ik) aan?
En geen knikken in de UTP kabel?
Kabel (Cat6) is niets in gewijzigd. Nu met Unicast geen problemen meer.
In Fritzbox geen instellingen gewijzigd ten opzicht vaan eerder. Daar is geen mogelijkheid voor IGMP Snooping. In Fritzbox is de TVBox realtime geprioriteerd.
In TVBox launcher versie 1.197.1
Sinds gister blokkerig beeld en haperend geluid. Heb de update ontvangen, weet niet exact wanneer.
Met uncicast geen probleem met beeld en geluid.
Zie ook andere topic
Dan had je de update zeker al 24 of 72 uur.... @Arjan072 .
Al een herstart gedaan?
Herstart idd al gedaan
Maar ik heb de update nog niet gekregen. Verkeerd gekeken😁. heb nog versie 1.195.2
Arjan072 schreef:
Kabel (Cat6) is niets in gewijzigd. Nu met Unicast geen problemen meer.
In Fritzbox geen instellingen gewijzigd ten opzicht vaan eerder. Daar is geen mogelijkheid voor IGMP Snooping. In Fritzbox is de TVBox realtime geprioriteerd.
In TVBox launcher versie 1.197.1
Nietgoed gekeken launcher versie 1.195.2
Hoe is de box verbonden met je modem? En is dat een kpn modem? @Arjan072
Maar laten we verder gaan in je eigen topic!
Ik zie daar ook al antwoord op m'n vragen.
Rechtstreeks met Cat6 kabel op Fritzbox van XS4ALL
Maar laten we verder gaan in je eigen topic!
Ik zie daar ook al antwoord op m'n vragen.
Staat de IGMP Proxy wel goed in de Fritzbox? Anders werkt multicast niet (goed).
Verbind de DIW7022 eens via wifi met je Fritzbox. Dat zou gewoon moeten werken met Multicast.
Hi @Arjan072, goed dat je een eigen topic hebt aangemaakt. Ik heb de reacties die hier staan voor nu ook verplaatst naar je topic (zoals je ziet), dan kan het daar worden opgepakt en blijft het hier overzichtelijk.
Jouw opmerking ook mee verplaatst @Alex van KPN . Slaat meer op 'daar' dan op 'hier'. 😂😉
nogmaals getest.
Beeldinstelling unicast → geen problemen met beeld noch geluid
Beeldinstelling multicast → beeld en geluid loopt vast
In de Fritzbox zijn er geen foutmeldingen rondom IGMP snooping, ook geen instellingen die ik kan doen overigens.
launcher versie 1.195.2
firmware 0.34.14
Beeldinstelling multicast → beeld en geluid loopt vast
Lijkt er toch op dat multicast door déze Fritzbox (een oudje?) niet ondersteund wordt. En bij instelling multicast de box hiermee begint (probeert). Dat loopt dan inderdaad vast. En om een of andere reden schakelt de box dan niet naar unicast. Dat proces zou zo'n 6 seconden moeten duren. Dus als multicast toch niet werkt (wat m.i. wel zou moeten bij je) dan bespaar je die 6 seconden door de box direct op unicast te zetten.
Dus ik zou KPN moeten vragen om een nieuwe Fritz?
Mogelijk dat dat verschil maakt.
Maar heb je nu al een KPN abonnement? Want dan zou je KPN modem bij je in de kast moeten staan. Met een KPN abonnement een KPN modem (v10, box12) en Fritzbox met meerprijs van € 7,49. (7590 AX tegenwoordig).
Nog een XS4ALL abonnement? Bel dan het 020 nummer van XS4ALL voor service.
Balen dat je sinds een aantal dagen last hebt van blokkerig beeld en haperend geluid, @Arjan072. Dat het op unicast wel goed werkt, doet mij vermoeden dat er iets in de verbinding tussen modem en tv-box niet goed gaat. Heb je al een andere internetkabel geprobeerd?
Denise van KPN schreef:
Balen dat je sinds een aantal dagen last hebt van blokkerig beeld en haperend geluid, @Arjan072. Dat het op unicast wel goed werkt, doet mij vermoeden dat er iets in de verbinding tussen modem en tv-box niet goed gaat. Heb je al een andere internetkabel geprobeerd?
Ik heb geen andere kabel geprobeerd. Die kabel ligt er al ruim twee jaar en door de kruipruimte. Het is een Cat6 kabel.
Een kabel kan helaas beschadigen, ook in de kruipruimte. Dus het is aan te raden eens een andere kabel te proberen. Als een nieuwe kabel ook niet werkt, dan hebben we dat in ieder geval wel uitgesloten en kunnen we verder kijken.
Zo vaag als de storing een paar dagen geleden begon, zo vaag lijkt het nu weer over.
Inmiddels ook de laatste launcher update binnen.
Nou, dat is natuurlijk hartstikke mooi. Hopelijk blijft het zo. :)