Skip to main content

Op Nederland 1 hebben wij sinds gisteren een harde hoge piep bij diverse programma’s. Deze “piep” komt gedurende het programma steeds vaker terug. Erg storend! Ervaren anderen dit ook? Wat kan ik hieraan doen? 

Hoi @Marie85 
Vervelend dat jij een piep hoort, lijkt me erg hinderlijk toe.
Waar komt die piep vandaan, weet je dat?
Meestal als er iets piept is dat het modem kun je dat verifiëren?
Of komt het uit de speakers van je TV of van je soundbar (als je die hebt)
Ook een externe geluidsinstallatie kan dat veroorzaken.


@Marie85 

Welke KPN tv ontvanger heeft u? 


Ook ik heb sinds de EK ultra HD aanstaat hetzelfde probleem op Ned 1. 


VIP5202, 4K ultra


De Arris VIP 5202 heb ik zelf nooit gehad.

Kan hier helaas niets over zeggen.

Maar velen anderen kunnen jouw zeker helpen. 

 

@Nielsdolstra

Ik ga ervan uit dat ook jij de Arris VIP 5202 hebt. 

 

Het EK kanaal, bij de Arris VIP 5202 (en ook op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)) is niet in 4K, maar in UHD. (Bij de Arris op kanaal 690 en bij de DIW7022 op kanaal 1)

UHD is HD maar dan met 50 beelden per seconde (i.p.v. 50 halve beelden per seconde) en HDR of zo zit er bij. 😉

 

P.S.

Voordat ik een flauwe opmerking krijg, ook op de DIW7022 zit hij ook op 690.

Dus op 1 en op 690 op de DIW7022.😉

Ik en vele andere (denk ik) kijken het EK in UHD op kanaal 1 (denk ik).😊


Op Nederland 1 hebben wij sinds gisteren een harde hoge piep bij diverse programma’s. Deze “piep” komt gedurende het programma steeds vaker terug. Erg storend! Ervaren anderen dit ook? Wat kan ik hieraan doen? 

Ik heb sinds de UHD update sinds 2 dagen exact hetzelfde probleem. Het beeld hapert en tegelijkertijd klinkt er een schelle harde hoge toon uit de tv speakers. Ik maak geen gebruik van externe speakers. Dit is extreem storend. Kan dit zsm opgelost worden @kpn


Die piep blijft maar doorgaan tijdens en op npo 1 voetbal. Om gek van te worden. Inclusief haperend beeld.

Mag hopen dat kpn hier mee bezig is?


Als je de HDR uitzet is de piep dan over?
Tijdens de EK worden er geen aanpassingen gemaakt, dus dan moet je je maar even redden zonder UHD


Hebben jullie een voorbeeld van een programma dat piept? Als je dit programma terugkijkt, hoor je de piep dan weer?
Ik ben ook wel benieuwd wat Huistijger hierboven vraagt, maakt het uit of HDR aan of uit staat?

 

Voor alles omtrent het EK hebben we een handig centraal topic trouwens:
 

 


Ik hoorde gisteren ook meerdere keren een harde piep tijdens de ek wedstrijd Frankrijk Oostenrijk, met Uhd aan.


Het klopt dat, als UHD wordt uitgeschakeld, de problemen verdwijnen 


Het klopt dat, als UHD wordt uitgeschakeld, de problemen verdwijnen 

Dan lijkt mij de oplossing eenvoudig. Het verschil met HD is niet zo heel groot.

Overigens hoor ik geen piep tijdens UHD. Noch via de speakers van de tv als die van mijn audioset.


Hier exact hetzelfde.  Heel irritant.  Even opzoeken hoe ik dat UHD uitschakel.


Zo @MoniquedenA 

 


Zo @MoniquedenA 

 

Dank je. Gelukt. Maarrrr nu stopt t beeld telkens even. Ook zonder UHD. Neem aan dat iedereen daar last van heeft. 


Maarrrr nu stopt t beeld telkens even. Ook zonder UHD. Neem aan dat iedereen daar last van heeft.

Ik denk dat dat een regio is waar het niet lekker loopt. Er is ook een topic over en is in onderzoek. @MoniquedenA .

 


Reageer